Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsaftaler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der må være en masse herinde, som kan give gode råd til, hvem man skal lave betalingsaftaler med til sin hjemmeside??

Pbs har en stor del, men hvad med Pay Pal og andre udenlandske. Hvordan har I andre fundet ud frem til alle dem der skal laves aftaler med?

Mh. og god dag!

Christina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Der er også Dibs.

Fra Vanløse
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for rådet med dibs!

Har nogle af jer erfaringer med betaling på hjemmeside, som skal være worldwide!

Jeg mener, man skal jo helst have alle de vigtigst credit kort med - hvordan sikrer jeg det - hvem er det bedst at lave en aftale med i den henseende?

Og så selve administrationen af det - der må findes nogle "pakker" man kan købe, så man kan hitte rundt i betalingerne også??? Nogle gode råd her eller anbefalinger??

På forhånd 1000 mange tak.

Christina

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christina

Først, velkommen på amino.

Jeg har flyttet dit indlæg "Betalinger" ind under dit tidligere indlæg "Betalingsaftaler", således at det kommer som en forlængelse af dialogen med Henning.
Når du ønsker at fortsætte en dialog, så tryk "Besvar" inde i den relevante tråd, frem for at oprette en ny. Ellers ender du med en forvirrende og afsporet dialog :-)

 

Omkring dit spørgsmål:

Paypal er en ganske udemærket løsning, jeg er selv vild med at bruge den når jeg betaler til leverandører i udlandet. MEN erfaringer viser, at danske kunder de springer fra, når de pludselig befinder sig på Paypals side og ikke din side. Bl.a. Martin Thorborg har tidligere i en anden tråd her på amino delt sine erfaringer fra online salget hos SPAMfighter og han konkkluderer, at de ikke kan undvære PBS' Dankortindløsningaftale.

Generelt skal du regne med, at hver gang der sker noget nyt på websiden, så er der folk som bliver forvirrede og smutter. Der er også dem som hader Paypal, er utrygge ved det, slet ikke ved hvad det er osv.
En god blanding af fx 2checkout, Google Checkout, Paypal, Worldpay og måske nogle lokale indløsningaftale kan derfor anbefales, hvis altså planen er en kæmpe int. shop.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vanløse
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai,

Tak for din hjælp!

Mht. PBS-aftalen, som Martin Thorborg omtaler kan vel godt være Dibs i stedet ik? Eller har nogle andre erfaringer med dem?

Mange hilsner

Christina

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DIBS er kun betalingsgateway - du kan sammenligne dem med dankort-terminalen ude i en fysisk forretning. Der skal stadig en aftale med PBS til, før det kører.
Der findes en dansk pendant til Paypal der hedder ewire(.dk), men der vil du igen opleve problemer som med Paypal; kunden sendes til en ekstern side (med et andet design) og så forsvinder der unægteligt nogle af kunderne under den proces.

I Danmark er vi vant til, at betaling foregår "på siden" (hvilket dog godt kan være en gateway der ligger eksternt men som kan brandes med eget logo og egne farver). Det er sikkert i DK, fordi reglerne siger at butikken ikke selv må håndtere eller gemme kortoplysningerne. Mange steder i udlandet er reglerne anderledes og shoppen må godt selv håndtere betaling. Det har givet nogle uheldige situationer, hvor shops er blevet hacket og mange tusinder/millioner af personers kort-data er faldet i forkerte hænder.
Derfor er bl.a. amerikanerne ofte gladere for services som Paypal, 2Checkout etc, fordi der ved de, at det er en professionel udbyder der hårndterer deres kort-data og ikke en mindre webshop som måske ikke har ordentlig styr på sikkerheden.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vanløse
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dine svar Nicolai - jeg er blevet meget klogere!

Nu har jeg talt med både DIBS og PBS.

DIBS fortæller, at man kan få indløsningsaftalerne gennem et norsk firma: Teller eller et svensk: Euroline istedet for hos PBS, som altså vil have 3,75% pr. transaktion!!! (for udland, den danske kommer vi ikke udenom at have gennem PBS! (1,25%9)).

Har nogen erfaring med et af disse firmaer? DIBS siger, at de efterhånden er lige så store og at teknologien skulle være lige så god som hos PBS.

PBS sælger også selve betalingsmoduler som DIBS, har I erfaringer med, hvem der er bedst at bruge til prisen?

Samtidig kigger vi lidt på de forskellige kort! F.eks. har noget så stort som Ebay kun 3 forskellige kort!! Du skal jo vælge hvilken "pakke" du vil have hos DIBS eller PBS, og jeg tænker, at det vel er vigtigt at kunne tage så mange som muligt, men selve oprettelsen af "præmium-pakken" hos DIBS koster altså over kr. 10.000 og så et overskueligt abonnement!

Hvor mangle kort er nødvendigt mon? Jeg tænker, at vi for amerikanernes skyld skal have Paypal på sidelinien!

Mange iværksætter hilsner fra

Christina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)