Nu er "Google" jo ikke nogen godkendt videnskab og derfor er der heller ingen godkendte eksperter i "Google". Derimod er der rigtig mange med erfaring med "Google". Mange ved en masse "Google". Personligt har jeg arbejdet i nogle måneder med at få mit site højt rangeret blandt søgeresultaterne. På mit primære søgeord ligger jeg 2-3, i kombinationer af de vigtigste søgeord ligger jeg nr. 1 i 3 ud af 4 mulige og nr. 2 i den sidste. Jeg har ikke brugt én krone på markedsføring men oceaner af tid. Learning by doing. Jeg har temmelig meget tid jeg kan investere i noget tilsvarende for andre, det være sig firmaer eller enkeltpersoner. Jeg ved bare ikke hvad det koster. Er der en prisdannelse på optimering til Google? Er der arbejde at få i et firma der begiver sig af med det? Er der muligheder for at arbejde på konsulentbasis? For diskretion, send privat besked. |
Der findes rigtig mange af den slags virksomheder, og hvis endelig du vil arbejde i branchen er det nok en bedre ide at søge job sådan et sted. Der er mange som har både 5 og 10 års erfaring, så jeg tror ærlig taget du får svært ved at få fodfæste. Men derfor kan du jo godt forsøge alligevel, brug lidt mere tid på at lære de kendte og anerkendte metoder der findes. Du kan starte med at søge lidt her på Amino, følg med i Blogs skrevet af nogle af de anerkendte SEO folk.
Kort og godt, du skal være meget dygtig før du kan lave etisk online markedsføring.
Derimod kan du sagtens sætte dig til at ringe rundt og sælge dine evner til folk der ikke ved bedre, og tage en mindre formue for at rette et par HTM filer som ingen virkning har. Det findes der folk der gør i stort omfang, og de tjener godt på det, jeg ville bare ikke kunne sove om natten hvis det var mig. Men muligheden er der :)