Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma - indtægt opgivet som B-indkomst

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Dansk
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at oprette et firma som sælger konsulent-timer til private primært, men firmaet skal drives i fritiden. Men jeg kunne godt tænke mig at se markedet lidt an inden jeg får CVR og bliver moms-registreret. Kan jeg godt lave et firma, eller det vil sige finder et firma-navn og annoncere forskellige steder. Når jeg så laver en opgave, sender regning osv. når jeg så modtager betalingen, så opgiver jeg det bare som B-indkomst? Jeg ved godt at jeg i så fald ikke kan trække noget fra, og jeg skal skrive prisen incl. moms på regningerne. Årsagen til dette er primært hvis jeg ikke synes markedet er til det, eller ikke få indtægt nok, ville jeg ikke bruge tid og udgifter på CVR samt moms-registrering og hvad dertil høre. Så kan jeg indenfor overskuelig tid nedlægge firmaet igen. Men er dette muligt? Eventuelt fordele og ulemper modtages gerne?

 

Jeg ved ikke helt hvad det er skat forlange når man er moms-registreres, jeg har læst steder hvor det er beskedet, men jeg kunne godt tænke mig at se et eksempel på dette. Hvis moms-registrering bliver aktuelt, så bliver det jo ret begrænset hvad der skal laves af posteringer i det første stykke tid, og dette havde jeg i så fald tænkt mig at udføre selv, jeg ved som sagt bare ikke helt hvad det er jeg skal opgive, og hvordan???

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal over ca. 50000kr årligt før du behøver ar tænke på det

Fra Dansk
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal over 50.000 kr årligt? altså vil det sige at hvis jeg laver sådan en form for firma må jeg ikke tjene over 50000 kr. årligt, selvom jeg opgiver det som B-indkomst? Fordi hvis jeg vælger at få et CVR-nummer, så er det vist noget med at jeg også skal lade mig moms-registrere fordi det er konsulent-timer jeg sælger, så kræver skat at man skal moms-registreres også, har jeg hørt???

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Aaah... Hvis man vælger at være erhvervsdrivende, skal man vel have et CVR nummer. Men man behøver ikke være momsregistreret, selvom man har et CVR nummer... Nogen må korrigere mig, hvis jeg tager fejl... Men på startblanketten, kan man jo vælge om ens omsætning er under 50K om året, hvorfor man ikke behøver at være momsregistreret. :)

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du ikke er momset, kan du heller ikke trække moms fra i det du køber, det skal du også lige have i mente

Fra Dansk
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt indforstået med at jeg ikke kan trække noget fra hvis jeg ikke er moms-registreret..! Men det er jo nok alligevel begrænset når det er konsulent-timer der bliver solgt. I hvert fald i første omgang. Men er i sikre på at SKAT ikke forlanger Moms-registrering hvis jeg får et CVR-nummer når det er konsulent-timer jeg sælger. Der er jo nogle specielle regler efter hvad virksomhed du driver???

Men det jeg mener med B-indkomst er hvis jeg ikke får lavet mig et CVR-nummer og heller ikke bliver moms-registreret, kan jeg så ikke tjene pengene, og så bare opgive de penge jeg tjener som B-indkomst på min selvangivelse???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)