Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet salg fra bopæl.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg bor på en privat vej i et villa kvater.
Jeg går med tanker om at starte en internet butik.  Men der er så bare det problem at man ikke må drive virksomhed fra min grund.

Hvad kan jeg gøre ved det?

Mvh Morten
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Dato: 5/1/2006 12:49:36 PM Forfatter:Morten K
Men der er så bare det problem at man ikke må drive virksomhed fra min grund.

Det ikke-juridiske svar: Ignorere det? Jeg ved ikke hvem der skulle bemærke at du drev en internet virksomhed, fra dit private hus. Det drejer sig vel primært om at du sidder lidt flere timer foran computeren og så sender nogle flere pakker end en privatperson. Jeg kan ikke forestille mig, at det er noget de offentlige virksomheder slår ned på

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 13:27
Jeg kan ikke se noget galt i det...
Men hvis du åbner en butik i din garage så er det nok der loven gælder...

Man kan jo fortolke det på så mange måder
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 14:35

Der gælder sikkert en lokalplan for området - det er den der regulerer, om det er tilladt at drive erhvervsmæssig virksomhed på adressen. Mange steder gives der tilladelse til at drive egen virksomhed, hvis man ikke har nogen ansatte, ikke forurener etc.

Kan man ikke overholde kravene i lokalplanen, så er der vel 3 ting at gøre:

1. Ignorer det - det kan give en bøde
2. Find billige faciliteter i byen, evt. ved at dele med nogen
3. Ophør af virksomhed, hvis der ikke er råd til 1 eller 2

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Hej Morten

Drejer det sig om fysiske varer eller elektroniske varer?

Mvh.

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:30
Dato: 5/1/2006 4:38:01 PM Forfatter: Kim Kold Kleener

Hej Morten

Drejer det sig om fysiske varer eller elektroniske varer?
Mvh.

Hej Kim,

Det drejer sig om fysiske varer.
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:20

Hej,

Loven eller reglernes sigte er at forhindre trafik, støj og lign., som kan genere naboer. Så hvis dine vare skal hentes på paller dagligt af transportfirma, så ville jeg ikke gøre det.
Er det derimod smykker der skal sendes i en lille prøvekuvert, så er det bare at komme i gang.
Men med al det offentliges samkørsel af registre, så ved jeg ikke om der lyser en rød lampe hos SKAT, når du skal momsregistreres med din adresse.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Dato: 5/1/2006 7:20:13 PM Forfatter: Kjeld B.
Men med al det offentliges samkørsel af registre, så ved jeg ikke om der lyser en rød lampe hos SKAT, når du skal momsregistreres med din adresse.

Jeg har i perioden 1999 til 2006 haft registreret et privat it-firma, på min private bopæl. Selvom der heller ikke her er tilladt at drive virksomhed, har det ikke ført til nogle henvendelser.

Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:46

Hej alle,

Det er tilladt for enhver at drive virksomhed fra bopælen, så længe der er tale om liberalt erhverv. Det vil sige, advokat, bogholder, revisor, mægler, ejendomshandel, it, rådgivning og meget andet. Altså erhverv, der kun kræver et kontor.
SKAT og andre offentlige instanser kan ikke rigtigt foretage sig noget, så længe det ikke vrimler med kunder, biler, lastbiler eller sålænge virksomheden ikke producerer en hulens masse affald.
Det betyder først at have betydning i de tilfælde eller hvis der ansættes personale. Så er der jo pludselig en masse regler, der træder i kraft.
Jeg ville ikke bekymre mig om at drive en lille internetshop fra privaten nogensinde.

Iøvrigt kan man ofte foretage fradrag for den del af privaten, som anvendes til liberalt erhverv, for det areal indgår jo ikke længere i bopælen, men er en virksomhed. Hør din revisor om reglerne (når du en dag får startet firmaet og skal lave regnskab)

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:49
Dato: 5/1/2006 10:45:44 PM Forfatter: Tejohn
SKAT og andre offentlige instanser kan ikke rigtigt foretage sig noget, så længe det ikke vrimler med kunder, biler, lastbiler eller sålænge virksomheden ikke producerer en hulens masse affald.

Det betyder først at have betydning i de tilfælde eller hvis der ansættes personale. Så er der jo pludselig en masse regler, der træder i kraft.

Det er lokalplan-myndigheden.. som oftest din kommunes tekniske forvaltning - der skal sætte ind overfor brud på lokalplanen. Jeg har siddet i tre forskellige kommuner, og alle steder er opsøgende arbejde ikke fremgangsmåden. Dvs, du reelt set kun kan komme i søgelyset hvis der kommer klager over det du har gang i. Forvaltningsloven giver dig gode muligheder for at trækkke sagen i langdrag, hvis NU...

Skulle et brev dumpe ind af brevsprækken så får du minimum 30 dage til at ophøre din ulovlige gøren, og i samme brev SKAL der stå oplyst hvordan du klager over kommunens fremgangsmåde. Hvis du på dette tidspunkt ikke kan nå at omorganisere virksomheden, så klag efter 29 dage.... Så går der yderligere 30+ med skriverier... kommunen får ret i at de har ret... og så får du 30 dages frist igen.. (herefter kommer dagbøderne, og det er serious bizz)

Du kan trygt regne med at SKAT og lokalplan-myndigheden ikke har krydsregistre. I min verden vil det være et tolkningsspørgsmål om et erhverv drives fra en bopæl, eller om en virksomhed bare har adresse på en bopæl... derfor kunne SKAT og lokalplanmyndighederne få nok at gøre hvis der skulle være lamper der tændte ved cvr-registreringer i områder med sådan en pasus i lokalplanen....

Alt det om liberalt erhverv skal koges ned til dit skriftlige modspil hvis der skulle komme en klage fra en nabo /eller lokalpolitiker... så lyder du ikke helt dum, hvis du spiller naiv.. jammen jeg troede. (om du kan få låv med liberalt erhverv aner jeg meget lidt om.. ring til din kommune)

Jeg havde engang med en sag at gøre, hvor en håndværkervirksomhed var registreret på en adresse i et villakvarter. Her gik klagen på at genboen hver dag fra sit køkkenvindue skulle glo på en rød varevogn. I første omgang er det sur røv at der er en varevogn hos genboen, men den gamle kone havde jo også fundet ud af at virksomheden var registreret på adressen, hvilket den ikke måtte iht lokalplanen.... Hvad sagen endte med ved jeg ikke.. Jeg forlod den synkende og underbemandede skude inden da.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)