Jeg er ny inden for hjemmeside verdenen, og stadig meget uerfaren. Er også kun 17 år, men jeg har planer om at it-udvikle noget om et par år. Så i øjeblikket spørger jeg til råd hos mange, og tager ved lære af mange. Skal også snart på noget kursus, hvor jeg skal lære mere om det. Men hvis ikke det gør noget, så ville jeg lige stille dig/jer nogle spørgsmål:
Det var sådan set det. Ved godt det er en del spørgsmål på en gang, men håber du/I vil hjælpe mig med at få svar på dem. |
Afhængig af, hvor du er henne rent kodemæssigt kan det være en ide, at starte ud med et program, der laver det meste for dig.
I Microsoft Office 2003 er der et program, der hedder Frontpage. Det stinker, når du har lært det mest basale, men det giver en fornemmelse af, hvad der ligger bag en hjemmeside og er ret nemt at springe på for en nybegynder.
Efter Frontpage kan du prøve at hente en demo af Dreamweaver. Prøv så at hente nogle gratis skabeloner ned fra f.eks. http://www.oswd.org/ og åbn dem i Dreamweaver. Du kan rette i dem og se resultatet. Det er ret nemt, når du lige har prøvet det et par gange. CSS kan du kun tilrette ordentlig ved at kunne basale koder, men føl dig lidt frem.
Det var nogenlunde i den rækkefølge jeg startede med hjemmesider, og det fungerer fint for mig.