Hej! Jeg har et dilemma som jeg gerne vil have kommentarer til.
Jeg har startet et importfirma indenfor boligtekstiler og ønskede oprindeligt at sælge til detailbutikker. Nu skal jeg have lavet en www og kan ikke beslutte mig for, om jeg blot skal lave en www som præsentation af produkterne, eller om jeg også skal lave en e-butik hvor 'alm.' mennesker også kan købe. Hertil skal naturligvis laves et forhandlerlogin, der viser de priser, som forhandlerne skal betale. -Der er jo væsentlig forskel!
Vil forhandlerne blive sure over at kunden kan være tids-tyv i deres butik og så købe på nettet (vejl.uds. som hos forhandleren)?
Jeg er endnu kun inde hos én forhandler, og føler at jeg går glip af salget pga. mangel på forhandlere. Jeg ønsker jo at sælge til vejl. uds. på min www, då der ikke er forskel på priserne.
Det fungerer hos Normann Cph. og andre lign., men hvad anbefaler I?
Mvh. Dorthe - iværksætter med hovedet i blød! |
Dilemma: Detail og/eller e-handel
- 1
Det er altid svært. Nogle brancher kan der være butikker hvor det ikke er muligt og komme ind i nogle butikker fordi at de ikke vil have at du sælger produkter på din web shop de føler at du stjæler Deres kunder. Men hvis du kører med vejl. priser så er det nok ikke de store problemer i dag. Men prøv og se hvad andre har gjort som sælger til samme butikker som du gør og skal gøre. Hvis du ikke kan finde oplysningerne så prøv og tal med dine forhandler om hvad de siger. Ellers lav en webshop i et andet domæne men lad dem være på forhandler listen. Så har du ikke åbnet for kunderne kan gå direkte i web shopen men de skal ind på forhandler listen hvor de kan se dine forhandler butikker og du kan have muligheden for at forhandler også kan have deres web shop på din side. eks. Normann Cph - gade - by - tlf nr - evt. webshop nydomæne - webshop |
Med venlig hilsen
Brian Jørgensen lobib.dk
Hej Brian! Det lyder lidt kringlet, men mener du at det kan være et problem hvis en webshop på 'forsiden' er til alm. forbrugere og vejl. uds-priser, og på 'bagsiden'/niveau 2 er til forhandlere med deres priser. Forstyrre det konceptet for forhandlerne, at de skal logge ind på en side som udadtil er henvendt til forbrugeren? Ville være ked af at skulle markedsføre 2 navne/domæner - forhandlerne kan jo stadig godt stå under 'forhandlere' med evt. link til deres butik. Lad høre. |
Hej Dorthe.
Hvis du starter op med at lave din egen webshop og så derefter begynder at finde butikker der vil købe dine produkter, så vil de jo kunne gå ind og se hvilken pris du sælger det for og derefter jo så skulle sælge den til lidt lavere måske, og derved så får butikkerne et dilemma; For så ryger der til sidst mange kroner på at de ikke kan sætte prisen til den de vil have fordi de frygter at de handler på nettet istedet. ELLER Du får en masse butikker til at købe hos dig. Du får gang i din forretning, og derefter så starter du en Webshop op, MEN den skal ikke stå i dit firma's navn, dog kan de jo leje sig nogle lokaler hos dig. Og derved så får kunden aldrig mistanke om at du spiller på 2 heste. Håber det kunne hjælpe.
Winther |
Hej Dorthe Personligt ville jeg vælge enten eller! Gør det du er bedst til og fokuser på det. Er det at drive en webshop, eller er det at importer dine produkter. Hvis du alligevel vælger både at importere og have en webshop, så vil jeg, som Brian skriver, holde de to meget adskildte. Den ene side kan være dit online "visitkort" og den anden en webshop. Det er kun webshopen du skal markedsføre bredt til forbrugerne, men din "visitkort" side er mere afhængig af de specifike personer du henviser til siden(forhandler, leverandøre, bank, aminoer:-) og andre interesenter). (det er er også kringlet) :-) Min point er, at forhandler og webshopkunder, er to helt forskellige segmenter, der leder efter forskellige infromation, skal have forskellig information også videre. De to grupper har intet tilfældes, og derfor kan de ikke services fra den samme side. Held og lykke med det
Anders |