Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er konkolleger - to af dem fortæller 5. maj 2006

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra 4850 Stubbekøbing
Tilmeldt 10. Jun 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminomedlemmer.
Det skal også være forbundet med fordele at være med på Amino, så jeg er glad for at kunne åbne dørene for de første 60 mikrovirksomheder, der tilmelder sig vores foredrag på fredag den 5. maj uden betaling.
Min nærmeste konkurrent og jeg har fundet ud af, at det bedre kan betale sig at arbejde sammen, selv om vi er hinandens stærkeste konkurrenter. Hun kalder det kon-kolleger, og dét ord har jeg taget til mig.
Vi præsenterer baggrunden for konkollegaskabet ved et lidt specielt foredrag, hvor vi også har inviteret pressen, så de kan se, hvad mikrovirksomheder er for nogen.
Ellers drukner vi jo i Gazellebilledet.
venlig hilsen
Abelone Glahn

Åbent foredrag og præsentation af begrebet KONKOLLEGA
Plads til de første 60 frie agenter, freelancere og mikrovirksomheder, der melder sig.
Foredraget er gratis.
Der kan kun tilmeldes her: http://www.mikrovirksomheder.dk/tilmelding5maj.htm
(IKKE ved at besvare denne mail)

Fredag den 5. maj 14.00 -15.00
Sted: Børsens Forlag, i kantinen i stueetagen
Pilestræde 52
1002 København K, indgang fra gården.

Mød to, der personificerer begrebet konkolleger:
journalist Abelone Glahn og jurist Margrete Bak, der er hinandens stærkeste konkurrenter, men
som har valgt at samarbejde og udgive en bog sammen, "Mikrovirksomheder med vokseværk"
Begge rådgiver selvstændige, freelancere, frie agenter og mikrovirksomheder om vækst.

Foredraget former sig som et oplæg om begrebet Konkolleger, og til stede vil være en række medlemmer fra pressen, som bagefter kan være interesserede i at tale med cases (mikrovirksomheder, der overvejer konkollegaskab eller at vokse i netværk).

Kon-kolleger
"Du kan ikke klare dig uden dine konkurrenter, hvis du vil vokse".
Konkollega består af ordene Konkurrent og Kollega. Et konkollegaskab er et professionelt samarbejde mellem to mennesker, der kan betragtes som konkurrenter, men som vælger at betragte sig mere som kolleger uden at glemme konkurrenceincitamentet.
Konkollegaskab forudsætter lyst til at dele, lyst til gensidighed og kræver en bevidsthed om, at dette kan koste, men at det forhåbentlig betaler sig tilbage i det lange løb.
(fra "Mikrovirksomheder med vokseværk")

Oplægget gennemgår:
- kon-kollegaskab - som nyt bud på den traditionelle konkurrence
- hvordan kan samarbejde blive en stærkere model end konkurrence
- hvordan håndterer man i praksis konkurrencen
- hvad betyder "myrekrig"
- og hvad betyder begrebet "tillid" i professionel sammenhæng?

Bogen "Mikrovirksomheder med vokseværk" introducerer desuden en alternativ vækstopfattelse, som dækker, at man godt kan vokse og skabe vækst uden at være Gazellevirksomhed.

- Mikrovirksomheder er katalysatorer for vækst, siger de to forfattere. - Vi er mikrovirksomheder. Vi er selvbeskæftigede. Og vi er også vækstskabere. Mikrovirksomheder og vækstskabere er ikke to modsætninger. De er tværtimod ofte hinandens forudsætninger.

Der er plads til de første 60 gæster. Foredraget er gratis.
Der kan kun tilmeldes her: http://www.mikrovirksomheder.dk/tilmelding5maj.htm
(IKKE ved at besvare denne mail)
Hvis du bliver forhindret, vil vi bede dig melde afbud, da andre så kan komme til.

Venlig hilsen
Margrete Bak og Abelone Glahn

Tjek om du selv er klar til vækst med din mikrovirksomhed:
http://www.mikrovirksomheder.dk/Serviceftersyn.htm
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)