Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatning for Frontpage

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Jeg har været vant til at arbejde i frontpage (og jep ved godt det er en håbløst system i forhold til hvordan det laver koder) men nu er der sket det at jeg er i fuld gang med at flytte over på en ny platform som selvfølgelig har et fint CMS-system, men indtil alt er flyttet og klart (og det ved I sikker kan tage laaaaang tid) har jeg brug for et andet program jeg kan bruge.

Problemet er at jeg har fået mig en fin ny computere eller to, men mit gamle frontpage fra 2000 kan ikke køre på nogen af dem. Jeg forsøger at bruge min gamle computer det sidste stykke tid der er tilbage før jeg kan arbejde i et CMS-system i stedet for, men den gamle computer har en del skavanker der gør at den ikke er den sjoveste rejsekammerat.

Er der ikke nogen af jer der kender et program jeg kan arbejde i som kan erstatte frontpage? Jeg har ikke de store behov, kan jeg skrive tekst, sætte billeder ind og lave links så har jeg hvad jeg skal bruge.

Åh, jeg håber I kender løsningen på mit problem Big Smile

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 21:21

Hej Birgit

Ikke at jeg vil anbefale dig det, men du kan vel lige så godt bruge Word som Frontpage.

Vil du have en ordenlig løsning, kan jeg på rimlig kort tid lave et CMS til dig, så du slipper for at bekymre dig om Frontpage. Så er det ligemeget hvilken computer du sidder ved, så kan du nemt redigere din hjemmeside.

Har du PC problemer, kan jeg også løse disse.

Skriv til mig, så finder vi nemt en løsning til dig, til en fair pris.

Se www.ComputerLab.dk - du kan evt. kontakte mig via kontaktformularen på min hjemmeside.

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 21:30

I stedet FrontPage ? Alt andet Sad

Det er selvfølgelig ikke et svar du kan bruge til noget, men Birgit - Uanset hvad du når frem til

så køb et hæfte om HTML (hvis du da ikke allerede har et). Du kan så lige så stille se lyset, og

det gør det hele meget lettere uanset hvilket program du vælger at bruge i fremtiden.

Mit eneste råd ville være at bruge en tekst-editor og ikke andet, men det kræver altså kendskab til HTML.

Mvh.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:05
Hej Birgit Jeg kan anbefale Drupal. Jeg hjælper gerne med dette. Men som der er anbefalet så kan du jo åbne med word og overføre til dit nye cms system. I Drupal har du også mulighed for at overfører php eller html tilde forskellige sider. Håber at du finder en løsning som du kan bruge.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:09

Word er ikke et brugbart alternativ. Prøv i stedet at tage et kig på Visual Web Developer Express (gratis version) også fra MS: http://www.microsoft.com/express/vwd/

Venlig hilsen
Ole

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:00
Fra Vedbæk
Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:01

Jeg vil også sige dreamweaver fra Adobe. Fungere som frontpage med en kode og en design del som man enten kan køre hver for sig eller kombineret. Der er mange indbyggede funktioner til menuer design mm. Du kan prøve den gratis 30dages udgave indtil du får din computer tilbage. Hvis du skal købe det rigtig så koster det en pæn portion penge.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 12:48

Hej allesammen

Og tusind tak for alle jeres svar

I går gik primært med at downloade og afprøve alle mulige forskellige programmer for at finde en jeg kunne bruge, og hold da op der findes mange så jeg var godt beskæftiget.

En del kunne godt bruges - troede jeg - for jeg kunne ikke finde ud af at finjustere nogle indstillinger så jeg kunne få æ, ø og å til at blive vist ordentlig når artiklerne var uploadet til serveren.

Mit endelige valg faldt på Adobe Dreamweaver som jeg fik justeret så bogstaverne æ, ø og å OGSÅ blev vist korrekt.

så nu kan jeg endelig opdatere Min-mave igen uanset hvilken computer jeg bruger. Rigtig dejligt, da alt har hobet sig op det sidste stykke tid, og det sætter jo et vist pres på mig i hverdagen.

Tusinde tak fordi I havde lyst til at svare Big Smile

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 12:58

Ja DreamWeaver er et rigtig godt program, jeg glæder mig til CS4 kommer om lidt.

Husk dog at din prøveversion udløber efter 30 dage, og du herefter skal betale for det.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 13:03

Hej Brian

Det skal jeg nok forsøge at huske, mon ikke programmet gør mig opmærksom på det Smile

Ved du forresten hvad det koster?

Jeg håber på at jeg kun skal bruge det kort tid indtil den nye platform er klar til Min-mave Yes Håbet er lysegrønt Wink

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)