Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik af Webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 11. Feb 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Er der nogen som hast lyst til at give kritik, positiv som negativ af vor shop.. www.printerpatroner.dk

Opbygning

Brugervenlighed

Overskuelighed

Evt. SEO opbygningen... Er der noget som skinner i øjnene med hensyn til SEO

Ha en rigtig god aften....

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 22:37

Syntes det er en fin shop, men der er meget tekst så man bliver forvirret så fx. hurtige genveje hvis det ikke var på ville det hjælpe.

Der står bare meget og det bliver man for virret af

Fra Lystrup
Tilmeldt 15. May 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:46

Hej Peter

Flot side :-)

Men ja der står lidt for meget forklarende tekst.

Og SEO mæssigt springer det mig lige i øjnene, at du mangler alt/title tags på dine links.

Tillykke med shoppen og forsat god fredag :-)

Oliver

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 09:59

Hej Peng,

Siden virker overskuelig, jeg skulle ikke bruge mere end 2klik på at finde min printer. Målgruppen er vel alle der har en printer, ung som gammel.

Søgefeltet er gemt lidt væk, det er synd. Det burde have en mere fremtræden plads, så man blot kan indtaste sit produkt, og så få listen over blækpatroner.

Jeg vil nok også, hvis du laver tilbud, have dem på forsiden, så man kan danne sig et indtryk om priserne på siden.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter, 

Hermed en omgang feedback på din løsning - nedestående kommer i den rækkefølge jeg finder det så det kan forekomme en smule rodet, men håber du fanger budskabet. 

1. Jeg trykker forgæves på logoet i toppen for at komme til forsiden. Selvomd er et link lige under forventer mange folk at topbanneret linker til forsiden.

2. Forsiden tager rigtig meget blikfang, der er mange farver og streger hvilket gør at din meget usynlige menu i venstre side forsvinder en smule. Jeg ville forsøge at gøre menuen mere tydelig fremfor bare en lille klump tekst presset over i venstre side.

3. Det første jeg gjorde var at klikke på blækpatroner som står med store bogstaver i venstre side under indkøbskurven - det eneste jeg fik fra var "Ingen varer fundet." Allerede her havde jeg forladt din butik hvis jeg var kunde. 

4. Hvorfor ryger jeg hen til e-mærkets hjemmeside når jeg klikker på dine dankort logoer? Da jeg så der var et link forventede jeg at komme til en tekst der forklarer om hvilke kort du tager imod, om der er gebyrer på mm.

5. I bunden af jeres handelsbetingelser skriver i der ikke sendes nogle emails ud med markedsføring, men i har jo et nyhedsbrev, hvor jeg gætter på der bliver sendt reklamer ud. Jeg ville omformulere teksten en smule. Samtidig er der nogle store underlige mellemrum midt i teksten foretningsbetingelser

6. Jeg savner en langt mere tydelig søgefunktion på en side som jeres. Det første jeg ville gøre var at plotte mit printernavn ind i en søgefunktion og få fremvist produkter der passer til denne, så jeg ville ligge langt større vægt på søgefunktionen og sørge for den er tiptop optimeret til at vise det folk beder om. 

7. Når jeg står på en side der lister en række produkter er det ikke tydeligt for mig om der er mere info om det pågældende produkt, der er ingen se mere info knap eller lign. Der er dog et link på titlen af produktet, men til folk der er ikke er vant til at shoppe på nettet er det ikke åbenlys at man kan klikke her. Især fordi købsfunktionen er meget tydelig på disse produktlister. 

8. Dine røde og grønne prikker fungrer ikke. Min første klare tanke var at det måtte være lagerstatus fordi det er sådan mange andre butikker gør. Brug nogle andre farver end rød og grøn, brug et andet ikon og gør den linie der forklarer prikkerne mere tydelig. 

9. Langt større fokus på jeres relaterede produkter fremfor bare en lille klump tekst i bunden. Jeg tror mange af jeres kunder villle være fristet til at købe noget ekstra papir eller lign. Så fremhæv det for dem når de står og kigger på printerpatroner til deres printer. 

10. Når man står i kurven ligger slet alt længst til højre og bestil til venstre. i langt de fleste butikker er det omvendt hvilket fik mig til at klikke på slet alt, allerede inden jeg havde læst hvad dælen jeg gjorde. Det er en mindre ting men kan være ret irriterende. 

11. Når jeg klikker videre fra indkøbskurven får jeg en helt masse underlige muligheder. 3 forskellige funktioner der prøver på at finde min adresse - er 1 ikke nok? Jeg blev ihvertfald forvirret. Og ikke en eneste af dem formåede at finde mine oplysninger på mit telefon nummer. 

12. Gør det mere tydeligt jeg ikke behøver indtaste mine oplysninger 2 gange. Jeg fandt det kun fordi jeg ledte efter det. Jeg tror mange kunder ender med at sidde og udfylde det hele dobbelt. 

13. På ordrebekræftelsessiden, lav et link på ordet betingelser så folk ved hvor de kan læse det de accepterer. Hov nu så jeg det stod et tak længere oppe. jeg ville dog stadig lave et link på ordet foretningsbetingelser i den linje man skal acceptere. 

Jeg tror det var alt jeg kunne finde. Tag det ikke for hårdt, jeg synes i bund og grund din webshop er god. Men det er jo kritikken man lærer mest af. 

Held og lykke med salget fremover, og husk at måle på om dine ændringer har en effekt i den rigtige retning. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 11. Feb 07
Skrevet kl. 10:59

Tusind tak til Martin, for god og konstruktiv kritik... Dejligt..

Det er helt sikkert noget vi kan bruge....

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 11. Feb 07
Skrevet kl. 11:00

Og selvfølgelig også tusind tak til alle jer andre...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:30

Peng:

Tusind tak til Martin, for god og konstruktiv kritik... Dejligt..

Det er helt sikkert noget vi kan bruge....

Det var så lidt - skulle det være en anden god gang :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)