Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sletning af Joomla

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har siddet og leget lidt med joomla + virtuemart og vil nu gerne have den slettet. Jeg logger ind på ftp, men den vil ikke slette nogen af mapperne?

Jeg har prøvet med flere forskellige ftp-programmer, men stadig samme fejl.

Hvad kan jeg gøre for at få alle joomlas mapper slettet?

(Det skl her lige sige at jeg dog har formået at slette så enkelte filer, så jeg ikke kan køre admin i joomla længere)

Håber på lidt hjælp!

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:01

Du mangler sikkert rettigheder på det webhotel du bruger.

Et godt tip er at se om du kan "nulstille filrettigheder" hos din udbyder så du kan komme til at slette installationen.

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 21:16

Hvor ligger dit domæne henne (webhotel)? Har du flere domæner på samme webhotel - fordi så kan det nogle gange også være løsningen at at seltte domænet, og oprette det igen.

Nogle domæner jeg ikke har kunne slette har jeg fået administratoren på webhotellet til at slette - det er lisom en del af den service som de leverer for pengene...

Good luck.

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 22:29

Jeg har internet123.dk som webhotel, og kun et domæne tilknyttet!

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 22:38

En anden gang - så er det rimlig nemt at installere en webserver med Joomla på din egen pc, og så køre test på den, inden du uploader den til dit webhotel.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 22:40

det lyder da som en meget fornuftig ide. Findes der sådanne en slags guide til det et sted?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:54

Se om du kun logge ind på kontrolpanel og nulstille filrettigheder det er nok der der er en konflikt.

Det med webserver på egen maskine er ikke nødvendigtvist super nemt eller optimalt også skal du flytte det hele når det er færdigt hvilket bestemt kan give anledning til problemer - ikke mindst hvis man ikke har godt styr på databaser osv.

Så du kan hurtigt spare dig en del timers arbejde ved at lave det på webhotellet og hvis du bruger en god host (*hint*) så kan du installere og afinstallere Joomla på få sekunder.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 23:00

Du installerer fx. WAMP:
http://www.wampserver.com/en/index.php

Og så lægger du Joomla install filerne i hjemmemappen, og installerer den.

Måske denne side også kan hjælpe dig:
http://dev.joomla.org/content/view/2013/93/

Når siden er klar på test maskinen, tager det et øjeblik at uploade indhold og database til web hotellet.

Hvis du skal have hjælp til Joomla, må du endelig sige til. Tag også et kig på min hjemmeside, jeg laver en del forskelligt.
www.ComputerLab.dk

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 23:22

ComputerLab:

Du installerer fx. WAMP:
http://www.wampserver.com/en/index.php

Og så lægger du Joomla install filerne i hjemmemappen, og installerer den.

Måske denne side også kan hjælpe dig:
http://dev.joomla.org/content/view/2013/93/

Når siden er klar på test maskinen, tager det et øjeblik at uploade indhold og database til web hotellet.

Hvis du skal have hjælp til Joomla, må du endelig sige til. Tag også et kig på min hjemmeside, jeg laver en del forskelligt.
www.ComputerLab.dk

Mvh
Brian Jørgensen

Kan man også installere virtuemart samtidig med denne metode?

Hvis jeg ikke kan hitte ud af det med at uploade til webhotellet kan det godt være jeg tager kontakt til dig igen.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:25

Hvis du ikke kan finde ud af at installere Joomla på et webhotel så skal du altså ikke regne med det er nemmere på en hjemmeserver (tværtimod).

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)