Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gentage et keyword i URL

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er en meget interessant diskussion mht. bindestreg eller ej.

Personligt mener jeg bindestreg er den bedste løsning (men jeg har ikke noget at 'have' min påstand i, men vil selvfølgelig købe begge domæner, altså med og uden bindestreg.

Set fra et læsnings synspunkt er det bedst med en bindestreg www.billige-cykler-og-tilbehoer.dk men det ER bare lettere at skrive det uden bindestreg (domænet er et fiktivt domænewww.billigecyklerogtilbehoer.dk

Nu har jeg købt det aktuelle domæne både med og uden bindestreg, så er jeg da sikret. Så er spørgsmålet bare hvilket domæne der skal redirecte hvorhen.

Jeg vil mene domænet uden bindestreg skal lave en 301 til domænet MED bindestreg.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07

Jesper Jørgensen:

Hej Woox

Mener du at følgende linkscanon-digital-spejlrefleks og canondigitalspejlrefleks er lige gode i forhold til at ranke mit site når folk Googler på "canon spejlrefleks"

Nu skal du lægge mærke til at jeg skrive simpel. Dvs to ord. Du kan tage eksempelet med billige cykler, søger du på det, så highlighter Google skam også billigecykler.dk, og derved viser google, at den godt ved at det domæne, er sammensat af de to søgte ord. Billigcykel.dk ranker endda på det og domænet bliver highlightet. Google ved godt at cykel og cykler er det samme søgeord.

Jesper Jørgensen:

Hvorfor ranker sitet www.koste.dk ikke på "oste"?

Fordi google godt ved at det er to forskellige ord. Jeg tror tit folk undervurdere googles kendskab til det danske sprog.

Ud over det, så synes jeg at have læst et sted, at Google aldrig tager højde for bindestreger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Rene G:

Synes det er en meget interessant diskussion mht. bindestreg eller ej.

Personligt mener jeg bindestreg er den bedste løsning (men jeg har ikke noget at 'have' min påstand i, men vil selvfølgelig købe begge domæner, altså med og uden bindestreg.

Set fra et læsnings synspunkt er det bedst med en bindestreg www.billige-cykler-og-tilbehoer.dk men det ER bare lettere at skrive det uden bindestreg (domænet er et fiktivt domæne)  www.billigecyklerogtilbehoer.dk

Nu har jeg købt det aktuelle domæne både med og uden bindestreg, så er jeg da sikret. Så er spørgsmålet bare hvilket domæne der skal redirecte hvorhen.

Jeg vil mene domænet uden bindestreg skal lave en 301 til domænet MED bindestreg.

Jeg ville bruge det, som du tror brugerne har nemmest ved at huske, skrive og læse. Og pas på med at få domæner som penisland.tld. (Pen Island, ikke Penis Land)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:25
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 21:47

Hej Woox

Vi taler forbi hinanden. Jeg snakker om anker tekst i indgående links, ikke hvad Google highlighter af domænenavnet i søgeresultaterne.

www.amino.dk har knap 250.000 indgående links. Googler man på [site:amino.dk min], så highlightes amino.dk. Men går Google ud og undersøger samtlige 250.000 indgående links for om "min" er en del af de ord der er i disse anker-tekster når man trykker på søg knappen? Nej, naturligvis ikke. Af samme grund ranker www.digital-spejlrefleks.dk overhovedet ikke på ordet "spejl". Men de har et index der hurtigt kan tælle hvor mange indgående links der bruger order "digital" og hvor mange der bruger ordet "spejlrefleks".

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:47

Ok jeg fik også mest ud af regnskab-let end af regnskablet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05

Remydk:

Ok jeg fik også mest ud af regnskab-let end af regnskablet.

Det er jo heller ikke ment at google søgning ikke tager højde for bindestreg. Google bot der kigger på domæne, skulle efter sigende ikke tage højde for om der er bindestreg i et domæne eller ej.

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:43

Hej,

Spændene snak vi her er ude i, kunne ikke lade være lige at hoppe med.

Mine erfaringer siger mig at det er MEGET forskelligt hvordan ´the big G´vægter om der er bindestreg i et domæne eller ej. Hvad jeg er kommet frem til ville Google aldrig vægte ´min´ i amino særligt højt da min et et ´fylde ord´.

Jeg har et par online spille sider der ligger i spidsen på google på freegames hvor fx det ene hedder noget aller xxxxfreegames.com. Kan ikke forestille mig at det kun er pga en massiv mængde indgående links.

Er derimod sikker på at det er en god kombination af det hele der giver et godt resultat, og selvføgelig vil ´freegames´ give lidt ekstra på kontoen hvis det på den ene eller anden måde indgår i domænet, med eller uden bindestreg. :-)

Peter

PS: Jesper, selvføgelig er din ranking på spejl lig 0 da du vel ikke har ingående links med en ankertekst der blot hedder ´spejl´. Min spille side ville da heller ikke kunne ranke på games når ingen af linkene der peger på mig har en ankertekst der bare hedder ´games´.

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 12:01

Peter_A:

PS: Jesper, selvføgelig er din ranking på spejl lig 0 da du vel ikke har ingående links med en ankertekst der blot hedder ´spejl´. Min spille side ville da heller ikke kunne ranke på games når ingen af linkene der peger på mig har en ankertekst der bare hedder ´games´.

NETOP!

Havde mit site heddet www.digital-spejl-refleks.dk ville jeg kunne ranke på spejl, og www.billige-cykler.dk ville ranke (bedre) på "cykler" og "billige".

/Jesper

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)