Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tysk tømrermester til danmark?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

amino for en time siden og har straks tilmeldt mig. fed side!

jeg sælger vinduer og døre, men har droppet personlig isætningen af dem pgr. af meget salg. jeg kunne ikke yde den nødvendig service til de nye kunder, når jeg skulle koncentrere mig om ikke at slå mig på fingeren. og om aftenen var jeg bare færdig.

jeg har nu fået tilbud fra en tysk tømrermester, som selvfølgelig meget gerne vil montere "mine" vinduer, da tyskland er nede med bukserne.

hvad skal jeg være opmærksom på? hvad sir lovgivningen? hvor kan jeg finde reglerne?

jeg er indstillet på, at der på et tidspunkt kunne stå nogle røde faner foran min dør, men hvad skal jeg gøre, når jeg ikke kan få vinduerne monteret pgr. af danske tømrers travlhed? og mange kunder kan ikke montere selv!

Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:35

Jeg ville få ham til at få et cvr nr. her i landet, så arbjeder han stadig som selvstændig under danske forhold. Og du undgår at der står 15-100 røde sataner og standser dit arbejde. De kan nemlig ikke gøre noget. Han skal dog betale hans svende dansk overenskomst, og er det ham selv så er den ok.

Han kunne jo også lade hans svende få et cvr nr. så er der ikke noget der hedder overenskomst, kun den aftalte pris + moms.
Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Skrevet kl. 22:40

tak for svaret!

men kan de gøre noget, hvis han ikke lader sig registrere?
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:57

Der er ingen problemer i at ansætte tysk arbejdskraft, så længe de arbejder efter danske regler. Heller ikke selvom det er på tysk momsnummer.

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at tage kontakt til fagforbundet, de har helt sikkert skrevet en masse retningslinjer, som du kan forholde dig til.

God 1. maj
Fra Helgenæs, Århus
Tilmeldt 30. Apr 06
Skrevet kl. 10:30

er fagforbundet = dansk lov & ret???

jeg mener, er det ikke staten (told & skat) og EU-regler, der har det afgørende ord her?
det kan da ikke være fagforeninger der bestemmer.  

hvis danske tømrere arbejder i tyskland skal de bare fremvise, at de er tømrermestre = mesteruddannelse i tyskland. hvad danskerne så tjener er der ingen tysk myndighed, der interesserer sig for, sålænge der bliver betalt skat og moms i ét af landene.

danmark er dobbelmoralsk!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)