Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræves der for at købe en webside?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.. Hvad kræves der for at kunne købe en webside?

Altså på alle planer:

Rent legalt, hvordan får man beviset på man er ny ejer?

Rent praktisk? Hvordan får man den overført?

Mange mange tak. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:30

Du bliver nød til at adskille tingene. Helt simpelt: Ønsker du at købe et domæne, eller ønsker du at købe en virksomhed, der ejer et domæne? Det er to forskellige ting. Hvis du ønsker at købe et domæne, skal sælger udfylde en overdragelsesformular ved dk-hostmaster. Hvis du ønsker at købe en virksomhed, der ejer et domæne, skal du "blot" tjekke, at domænet står registreret i virksomhedens navn, før du gennemfører handlen.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 23:17

Jeg vil købe en komplet webside, altså domæne og indhold. Meget gerne fra privatpersoner. Hvordan klarer jeg den teknisk og legalt? :)

Mange tak

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 23:26

Du skal have domæne informationerne (DNS) ændret til dit navn. Det skal sælger sørge for.

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:16

Hej,

Må jeg ikke anbefale at du simpelthen bare køber hele webpakken samlet. Hos os www.rentapage.com får du webhotel + dansk hjemmeside program + emails + eget domæne navn tilknyttet til hjemmesiden fra 28 kr pr måned. Lige nu bliver du faktisk opgraderet til en større webpakke gratis, hvis du køber inden 10 dage.

Du kan også bare prøve vores hjemmeside program gratis i 10 dage med fuld funktionalitet.

Vi har også en række andre webpakker som man så kan opgradere til efter behov (http://www.rentapage.com/rentapage.html).

Du er meget velkommen til at skrive til os på info@rentapage.com hvis du har nogle spørgsmål

Mvh
Tony

www.rentapage.com fik leje er nemt!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:25

Hej Tony,

Det er et fint lille reklameindslag, du har skrevet - men det har bare ikke så meget med det oprindelige spørgsmål at gøre.

Det handler om at overtage en eksisterende webside fra en anden person.

Og hvis jeg så skal prøve at give input til det oprindelige spørgsmål, så skal du sørge for at have en aftale/kontrakt, hvori der står, hvornår og hvordan du får overført filerne, databaser, billeder m.m., der udgør indholdet på den webside, du skal købe. Evt. noget med at få alt indholdet tilsendt i en zip-fil, hvis det er en mindre webside.

Overførslen af domænet sker via DK-hostmaster, men det skal nok også stå i aftalen, hvornår det skal ske.

Held og lykke med webside-købene.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)