Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil have mere salg ;o)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

Jeg lever af at formidle højt kvalificerede IT-freelance konsulenter, og den gængse måde at sælge denne slags freelancere på er via kontakter som sælger har opbygget. Det er også det jeg gør, men jeg kunne godt tænke mig at være mere innovativ, og absolut gerne mere innovativ end mine kollegaer i branchen Big Smile

Er der nogen af Jer sprudlende med-aminoer der vil lave en brainstorm her sammen med mig???

 

/René

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

 

Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene!

Vi kan skrue nogle rigtig effektive og innovative sms-løsninger sammen, der både understøtter salget og brander virksomheden.

Skriv til mig vhis du vil tale nærmere.

Med venlig hilsen
Mads

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej René

Du kunne eventuelt lave en art online-kalender-konsulent-matching. Lidt som vi kender det i forhold til byggetilbud.

Jeg forestiller mig en side (for pr-værdiens skyld kunne den hedde konsulentkalenderen.dk og være et sidestykke til elancer.dk), hvor de måske 100 mest oplagte aftagere af din ydelse, kan registrere sig gratis - og i forbindelse med akutte spidsbelastninger eller forudsete tidsperioder kan markere x-antal uger, hvor de er 'i markedet'.

Yderligere kan de notere hvilken opgavetype det drejer sig om, hvordan de vil kontaktes samt krav til konsulent og tidsperiode.

I bund og grund er der ikke meget revolutionerende i idéen. Det er jo bare en kalender, hvor man uforpligtende kan booke og forespørge på freelancere. Pointen er dog, at du får informationerne før alle dine konkurrenter, der venter på at høre om behovet i jobopslag, netværk osv. Først til mølle - og du er møllen;-)

Det er naturligvis kun dig, der kan se, hvem, hvornår og hvordan de enkelte brugere noterer efterspørgsel.

Vær opmærksom på, at det kan opfattes useriøst med denne lidt overfladiske tilgang til kundens behov og konsulentens kvalitet. Derfor er det vigtigt, at det tydeligt fremgår, at konsulentkalenderen.dk blot skal gøre det nemmere og hurtigere. Den reelle matchning foretages efterfølgende seriøst og tilbundsgående af Elancer.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dribling

 

Mange tak for input, det vil jeg da lige gruble lidt over. Den primære udfordring er dog at kunderne ikke virker vante til at gå ret meget op i at selektere hvilken leverandør de bruger, så pr. refleks tager de blotderes sædvanlige leverandør når de har et behov. Det betyder dog ikke at de ikke arbejder professionelt med at udvælge konsulenten, for han/hun kommer til samtale osv. Men tak for input.

 

Håber på der er flere der vil hjælpe med en brainstorm ;o)

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

 

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej René.

Der er 3 gyldne veje til mange flere kunder, sådan som jeg ser det:

1. PR
Sørg for at komme jævnligt i medierne. De bedste PR konsulenter kan finde en interessant vinkel på noget nær enhver virksomhed. Vi bruger selv www.samuraipr.dk - dyr, men dygtig.

2. Markedsføring
Google er nu engang stedet hvor kunderne søger. Ligger du ikke allerede helt i top, så sørg for at komme til det - enten med søgeoptimering af dit website eller ved at betale dig fra det med Google AdWords.

3. Netværk
Det er et buzzword for tiden, men sandheden er nu at det virker. Det er ikke så økonomisk dyrt som f.eks. Google Adwords, men det er tidskrævende.
Prøv f.eks. de meget handelsorienterede af slagsen; ProNetwork, BNI eller Global Network.

Håber at du får gang i skuden.

/Pouline

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pouline

 

Tak for ideer, altid super med inspiration. Vi har "gang i skuden" men vil jo gerne ud og være den foretrukne leverandør, hvorfor ikke ;o))  ??

 

/René

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

 

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Pouline Andersen:
Netværk
Det er et buzzword for tiden, men sandheden er nu at det virker. Det er ikke så økonomisk dyrt som f.eks. Google Adwords, men det er tidskrævende.
Prøv f.eks. de meget handelsorienterede af slagsen; ProNetwork, BNI eller Global Network.

Lige mine ord!

Succesfuld networking kræver ikke meget af dig - men giver til gengæld stærke "ambassadører" på beslutningstagerniveau i et hårdt marked.

1 - Vælg netværk med omhu! Find det netværk, der matcher dine mål bedst. Tag på besøg - mere end én gang - i de geografisk relevante grupper. Spørg ind til, hvor meget forretning, der reelt bliver gjort i netværket. Find ud af hvor flittige medlemmerne er i gruppen. Kommer de hver gang - fordi de ikke kan lade være? Eller dukker de op når den dårlige samvittighed presser dem ud af fjererne om morgenen? Stol på din mavefornemmelse - Er der god kemi og energi?

2 - Deltag! Kom hver gang og bidrag med alt, hvad du har! Mød dine netværkskolleger - også udenfor de af netværket fastsatte rammer - så ofte som muligt. Spil golf. Tag på virksomhedsbesøg. Inviter gæster. Make business. Brug dit netværk - men misbrug det aldrig!

Jeg elsker mit netværk. De er en vigtig inspirationskilde for mig og deres opbakning har været uundværlig for mig i mange situationer.

De bedste hilsner - LotteA

Fra Vanløse
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også vælge, at hente salgsassistance udefra!!!

Det er netop hvad vi beskæftiger os med. For en lille pris kan du komme igang med et resultatorienteret samarbejde.

Undgå unødvendige bannere på nettet og registreringer i alverdens erhvervsopslag, hvilket kan være spild af ressourcer. Fokuser din markedsføring så den er målrettet dit kundesegment og sørg dermed for at du ikke smider penge ud af vinduet, i forsøget på at sprede budskabet om dine ydelser. Vi har specialiseret os i salg og fungerer som ekstern salgspartner for flere tætte samarbejdspartnere. Du er altid velkommen til at høre nærmere, se www.velment.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)