Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma NAVN Søges, ideer el. hjælp .......

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Jeg hedder Henriette R.S. Holm

Jeg er en nyuddannet Alternativ kosmetolog (Hudpleje behandler) Og det går ud på at vi har blandet andet kost og ernæring( da vi tror på at det vi spiser og drikker her meget at gøre med vores hud at gøre), Urter og Lymfedrænage(mild for for massage) som ekstra i forhold til de andre skoler..så nej jeg kan ikke helling SMIL......

Så nu hvor jeg er blivet færdig ville jeg starte min egen klinik i Jyderup (ligger mellem Kalundborg og Holbæk).

Der er så bare det at jeg syntes jeg sidder fast fra min egne ideer og nu håber på at i kan hjælpe mig!!!!!!!

Her er mine ideer ind til vider :

Arnicare = kommer sig af en urt Arnica og Care

Viola tricolor care/hudpleje = også en urt

Viola tri care

Håber i kan hjælpe mig vider MVH Henriette Holm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henriette

Jeg tænker, at hvis din uddannelse er speciel i forhold til andet inden for branchen, vil det måske være klogt at vælge et navn, der forholdsvist præcist siger, hvad det er, behandlingen drejer sig om?

Kan du komme med nogle konkrete informationer om, hvad det er, du kan hjælpe med? (Hvad bliver bedre, hvem er din målgruppe, hvor vil du gerne behandle (i egen klinik eller hos kunderne))

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:37

Hej Bettina

Det udd. går meget på er .... hudanalyse ...hvad for en hudtype kunden har og det er ikke kun 2-3 forskellige der er mange og der har vi lært at se huden og dens mange forskelligehedder ..... så er der ansigts beh. hvor vi har arbejdet meget med urter og deres virkning og der med også i de produkter vi har arbejdet med som er 100% fri for alkohold, syre, parrafin, urin (findes i rigtig meget af det), parrabena og jeg kunne blive ved....

samtidigt har vi haft meget om osmosisk tryk ved vores hånd og fodballer ,stofskifte, Kosten, cilulitis, kredsløb og alle de latinske betanser og at vores pensum var på sygeplejerske ass. nivo ............ lymfedrænage som man godt kan kalde blid/mild form for massge og som er meget udbredt blandt læge verden i tyskland blandt andet... for det er meget vigtig at hvis man sidder med en akne hud at man ikke aktiverer den yderlig + at man arbejder meget på deres selvvær da den typisk er meget lav + når de bliver ældre er der som regl mange ar som de er meget kede af og der går vi ind og lover dem at holder de ved i deres hjemmepleje og deres beh. så er der med garanti en flot hud og hente ....... og jeg kunne blive ved ..Smil...

Og så er der selvfølgelig mange genganger som mange af de andre kosmetologer også kan eks: Helkrops/delkrops massge ,farvening af bryn og vipper, manicur og pedicur o.s.v ......

Jeg har ikke nogen målgruppe da alle har brug for en god hudpleje ..smil..

Og jeg regner med at lave begge dele altså have en klinik og komme ud til eks. ældre hjem og mange andre ....

Håber dette gav dig et større indblik ellers er du meget velkommen til og spørge mere..

MVH Henriette R.S. Holm

Fra Slagelse
Tilmeldt 6. Sep 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 12:05

Hej Henriette.

Når jeg læser dine glimrende info's, sidder og tænker på:

InSiTeOuT

Før&Nu

I'm new

Håber det kan bruges som inspiration

Venligst

Stig

ShopOnJob

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:14
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henriette,

Velkommen til AMINO og spændende at være på vej med en ny virksomhed.

Lige omkring tanken med at tage et navn der går direkte på din uddannelse, så skal du virkelig overveje det. Tager du f.eks. et navn, der er for specifik, så lukker du jo muligheden for at udvide din butik! Hvis du f.eks. kaldte den "Henrittes Fodmassage" (det er ikke et forslag!! Smile )- så ville du jo signalere det er FODMASSAGE man kan få hos dig og ikke f.eks. ansigtsmassage eller lign. Pas på ikke at starte med at lave et navn der er for snævert - du skal jo leve med det i mange år! Så er der nogle der måske vil sige, at man bare kan skifte navn - men man bruger jo en penge og kræfter på at markedsfører et navn/logo/image og det er en dyr omgang at lave om på.

Sæt dig ned og skriv alt det der falder dig ind, når du lukker øjene og tænker på hvad det er du vil tilbyde - "Think out of the box" - intet er for tåbeligt, det sortere du bagefter. En god gammeldags brainstorm. Så skal du efterfølgende sætte dig ned og sortere i de navne/udsagn du har fundet. Her skal du sortere dem fra, som du pludselig ikke kan se noget i alligevel.

God fornøjelse med at finde navnet og din virksomhed.

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 09:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Henriette.

Velkommen til Amino Smile

Jeg tror, du skal passe på med at vælge et alt for fancy navn, der ikke klart og præcis indikerer, hvad du kan tilbyde.

Dine overvejelser omkring urtenavne, kan jeg godt følge, men det bliver for kringlet.

Jeg vil derfor foreslå "Holms Hudklinik" - helt enkelt, men også enormt sigende.

God vind

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:55

Hej

Hud bør nok indgå som en vigtig del af navnet, samtidig med dit eget navn, så hvad med 'HolmUnderHuden' eller 'med Hud og Holm'.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 23:07

Jeg vil også fraråde et alt for specifikt og måske lidt kunstigt navn. Det er alligevel sjældent muligt at få alle sine ydelser associeret med sit firmanavn.

Mvh. Martin 

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra Hovedstads området
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:02

Hej Henriette

Jeg kan se det er noget tid siden, at du har skrevet dette indlæg, men vil dog alligevel kommentere... Embarrassed

Jeg har selv gået på skolen for år tilbage, men det var midt i al balladen om SU-en, og måtte derfor færdiggøre uddannelsen i Hillerød. Men angående et navn, så skal det være ét der er nemt at huske, ét der rummer alle former for behandlinger og ét som stadig kan bruges, i tilfælde af at du videreuddanner dig eller måske får en ansat, som kan mere end kosmetolog-behandlinger. Altså det skal spænde ret vidt og derfor er "care" et rigtigt godt forslag, men noget med krop og sjæl i navnet, som uddannelsen jo arbejder med... Wink

Har da lige også et par forslag til dig, som måske kan hjælpe dig lidt på vej; Body Care, Care 4 You, Nature Care, All Nature, Klinik Naturligvis, Clinique Care, Nature Clinique, Herbs 4 Life, Urte Klinikken, Klinik Urt... Du kan jo selv lege lidt videre med ordene herfra... Stick out tongue

Husk også at det er vigtigt at have visitkort, så du kan brede dit budskab om klinikken... Jeg bruger selv en super billig løsning hvor man selv kan designe sine visitkort, gavekort, prislister og meget andet... Det er altså (undskyd sproget) skide flotte ting, man får her, hvor du bestiller online...

Siden hedder: www.vistaprint.dk og nu hvor du så alligevel er på nettet, så ku du jo eventuelt også lige liste forbi min splinter-nye side på: www.cliniquekubert.com og se hvordan jeg har lavet min... Big Smile

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej, og mange gange held og lykke med klinikken...

Venlige Kosmetolog-hilsner fra Louise

Fra Sjælland
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:50

Hej Henriette,

Jeg ved at dette er sent at svare, men måske har du ikke fundet navnet endnu. Der er skrevet meget godt, så et sidste råd er, at tage udgangspunkt i Internettet, for at finde et navn der ledigt. Måske har du tænkt på dette - så vil jeg bare ønske dig held og lykke.

Mvh.
Michael

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)