Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjælp til selvangivelsen...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa...

Så kom den frygtede dag hvor den udvidede selvangivelse skal udfyldes. Men jeg er jo grøn, og har derfor nogle spørgsmål.

Jeg skal prøve at stille dem så enkelt som muligt, hvis det er muligt...

Jeg har en lille virksomhed ved siden af mit job. Virksomheden omsætter for under 300.000 kr. årligt.
Jeg vil beskattes "personlig" eller hvad det hedder...

Jeg har følgende spørgsmål:

1) Rubrik 117:

Renteudgifterne, er det rene renteudgifter eller skal man også regne bank gebyrer, bevillingsprovision mm. med?

Det er vel kun renteudgifter der berører min firma konto?

2) Rubrik 111:

Beløbet der skrives her, er det overskuddet som man har haft i året? Altså det overskud der står på afslutningsskemaet?

Hvad med renter?

3) 116:

Anden kapital indkomst, gælder dette også lån?

Det var vist det i første omgang... På forhånd tak...
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Renteudgifter er firmaets renteudgifter, og du skal tjekke, at de samme renter ikke er med også som personlige renteudgifter, SKAT plejer at have dem med på serviceskemaet, og så skal der reguleres. Gebyrer er en administrationsudgift og er derfor allerede med i dit årsregnskab.

I rubrik 111 skal oplyses dit overskud FØR renter, som der står.

Nej, lån er ikke anden kapitalindkomst.

Jeg bryder mig ikke om dit udtryk "afslutningsskemaet" og vil derfor ikke svare på, om du kan hente "overskud før renter" der.  Hvis der er tale om et bogført regnskab, er det nok rigtig nok.

Du kan finde eksempler på, hvordan et årsregnskab ser ud og skabeloner til at lave det i et regneark her:

Mange hilsner
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)