Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ang. trademark / copyright

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har lige startet en "nebengechæft" på nettet under navnet webitor - www.webitor.dk, som tilbyder hotel, cms og hjemmeside i en løsning. Jeg opdager så at der findes et australsk firma http://www.webitor.com.au/ som tilbyder lidt af det samme som jeg selv, og hvis løsning også hedder webitor! Deres navn har et TM tilføjet. Det skal siges at mit tiltag er et fritidsfirma, og ikke min primære levevej 

Kan jeg komme i problemer p.g.a trademarkregler og lign. Måske er der nogen som er inde i disse regelsæt? Gode råd modtages gerne

/de bedste hilsner fra Martin    

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 20:02

Hej Martin,

Som udgangspunkt behøver et trademark eller varemærke ikke at gælde internationalt. De kan f.eks. gælde kun i enkelte lande, eu eller internationalt. Netop det du henviser til, er tror jeg ikke er et internationalt varemærke, da det kan være en dyr sag at få. Så jeg tror kun det gælder i australien.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 21:41
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

Hej Martin,

Som udgangspunkt behøver et trademark eller varemærke ikke at gælde internationalt. De kan f.eks. gælde kun i enkelte lande, eu eller internationalt. Netop det du henviser til, er tror jeg ikke er et internationalt varemærke, da det kan være en dyr sag at få. Så jeg tror kun det gælder i australien.

I sådanne sager nytter det ikke noget at tro!  Du må undersøge om hver det er for beskytelse de har på deres navn få evt. hjælp hos Patent og Varemærke Styrelsen.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:21

Hej Ravn

Tak for dit svar. Jeg tjekker patent styrelsen ud. Domænenavnet www.webitor.dk er vel ikke i sig selv et problem, hvis jeg bare evt. ændrer selve koncept navnet webitor til f.eks webitor alt i én?

VH

Martin

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 15:28

Jeg synes det vil være en god ide, at du får en advokat til at kigge på det. Vedkommende vil også kunne hjælpe dig med at få beskyttet navnet i Danmark.

Domænet kan helt sikkert være et problem, hvis en anden virksomhed har beskyttet Webitor som varemærke.

Prøv at kigge på de afgørelser klagenævnet for domænenavne har afgivet: http://www.domaeneklager.dk/index.php?act=webmenu&level_1=1&level_2=5&level_3=16&level_4=&level_5=&do=16&

I "Søg et emne" vælger du "Varemærker", for at finde en lang række sager om emnet.

Fra Viborg
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:31

Der behøver ikke være nogen formel registrering af noget patent/varemærke.

Spørgsmålet er mere om du krænker tredjeparts ophavsret - og hvorvidt de rent faktisk er på dit marked.

Det første jeg tænkte, da jeg læste dit indlæg, var om I ikke bare skulle bytte links. Men du kan selvfølgelig brænde nallerne, hvis du kontakter dem og de hidser sig op.

I mine øjne, har du ikke gjort noget forkert - men det er ikke til at sige, hvordan man takserer en sådan størrelse som brand.

Hvis du skal have noget svar, der er bare en smule reelt vil jeg mene du har følgende muligheder: 1) skriv til webitor - og sig at du har haft firma i lang tid ... og at de ikke generer dig ;) 2) kontakt en advokat 3) ring til dk-hostmaster og sig, at du har bemærket, at der er et australsk firma, der bruger dit navn...

Jeg synes i al fald ikke webitor er meget anderledes andre generiske eNavne eller iNet...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)