Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har man mulighed for at bevise snyd fra en webudbyder

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er lidt i tvivl om, hvilken kategori jeg skal vælge, men har valgt både den her og den med jura.

Jeg har brug for hjælp. Mine evner inden for detektivarbejde rækker kun til at være Dr. Watson, så lige nu søger jeg efter en eller flere, der har Sherlock Holmes' evner.

Det er sådan, at jeg p.t. forsøger at hjælpe en af mine venner i en strid med vedkommendes forhåbentlig snart tidligere webudbyder.

Min ven har sendt webudbyderen et brev, hvori der gøres opmærksom på, at min vens hjemmeside ikke fungerer ordentligt, og at den ikke har gjort det i nu godt 1,5 år, og at samarbejdet derfor skal ophøre. Min ven har i den forbindelse flyttet sit domæne til en anden udbyder.

Udbyderen har efter 9 dage sendt en mail, hvori der står, at hjemmesiden er blevet tjekket, og at den fungerer fint. Jeg har derpå snakket med webudbyderen for at høre, hvordan det hænger sammen. Jeg blev så bedt om at gå ind på en lidt kryptisk webadresse, så jeg kunne se den hjemmeside, som webudbyderen påstår virker fint. Og den virkede faktisk fint; men problemet er blot, at det er en helt anden hjemmeside, end den hjemmeside, som min ven har klaget over. Det var jeg noget overrasket over, men webudbyderen gav udtryk for, at der altid kun har eksisteret den nye!!!???

Nu er mine spørgsmål -
Hvordan kan det lade sig gøre.
Er der mulighed for, at man kan få kontrolleret, hvornår den her nye hjemmeside er lavet.
Er der mulighed for, at man på webudbyderens maskiner kan finde tekniske spor, der viser, hvad der engang var derpå og hvornår, og hvad der er derpå nu.

Det er jo ret frustrerende at stå i den her situation, da man som kunde kan have ret svært ved at gøre noget ved sådan et tryllenummer.

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 13:01

Hvis du er heldig så ligger der en mappe med logs på hans webdir som i kan få lov at kigge igennem hvis ikke så må i spørge om de er villige til at give jer de logs de har over det domæne, men det er langt fra altid de gidder det

mvh Thomas

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:31

du kan prøve: http://www.archive.org - de har måske en kopi af den gamle hjemmeside der lå på domænet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Hej til både hxs.dk og Centry

Tak for jeres svar...

Der ligger to udgaver af den gamle på archive.org, men det er kun en enkelt side og uden grafik. Den er selvfølgelig et bevis på, at den rigtige hjemmeside har eksisteret.

Men hvad gør vi, hvis webudbyderen tager fat i netop denne her rigtige side og forsøger at lave den, så den virker. Og derefter viser mig den, og siger: "Se - den virker da fint". Og samtidig fjerner den falske, som de har lavet.

Så er vi jo lidt lige vidt. Den falske hjemmeside, som de har lavet, er jo direkte et bevis på, at de anerkender, at den rigtige ikke virker. Problemet i den forbindelse lige nu er, at jeg kun har webadressen til den. Og den falske side kan udbyderen jo desværre hurtigt fjerne igen, og så står vi uden bevis.

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 14:08

Du tager simpelt hen et par screenshots

Du har en knap på dit tastetur der hedder noget med " prnt scr" eller noge ti den stil min hedder imp pan pet sis det er spansk,

nå tryk på den når du er inde på hjemmesiden bagefter så går du ind i paint og trykker på ctrl knappen samtidigt med V knappen og så gemmer du bare billedet

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36

Det kan jeg godt se, er en god ide, men er det bevis nok. Altså ret beset - "holder den hele vejen i retten". Sådan et shot kan der vel manipuleres med. Er der slet ingen mulighed for, at man ligesom på en eller anden måde kan komme om på "den anden side", og lige netop dér finde og få fat i nogle data, som bare er helt reelle, og hvor ingen har mulighed for at manipulere med dem. 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:41

Hvad er det egentligt du vil bevise og over for hvem?

Som jeg læser det, så er domænet allerede flyttet til en ny udbyder, hvilket heller ikke er for tidligt, hvis det ikke har virket hos den gamle i 1½ år som du skriver.

Da den gamle udbyder har reageret på hans opsigelse, så er det for mig at se, da bare komme videre og ikke bruge mere krudt på det.

Er der noget jeg har overset? - mangler i evt. data fra den gamle udbyder eller sådan noget?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Den gamle udbyder kræver betaling for yderligere knap 1,5 år i henhold til en aftale, om udbyderen jo ret beset ikke har overholdt, men samtidig ikke vil acceptere, at min ven kræver ophævet nu.

Derfor er der jo en vis sandsynlighed for, at udbyderen vil forsøge at  få inddrevet pengene via advokat, inkasso o.l. Men det er jo ikke rimeligt, at min ven skal betale, når ydelsen ikke har været i orden og min ven samtidig har mistet tilliden så meget til udbyderen, at min ven ikke vil fortsætte samarbejdet.

Og da det ser ud til, at webudbyderen har til sinds at gøre brug af alle mulige krumspring og tryllekunster, så vil det jo være ret godt, hvis vi kunne komme i besiddelse af et helt igennem solidt bevis, som klart og tydeligt viser, at min ven har retten på sin side.

Som jeg ser det, er webudbyderen klar til at "gå langt" og det eneste, der vil kunne stoppe firmaet, er et godt og solidt bevis. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55

Ja - hej Oxkjær

Det var ikke dig, der havde overset noget. Det var blot mig, der lige havde glemt at nævne den detalje med betaling for yderligere 1,5 år.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:03

Okay, så er jeg med Smile

I hvilken størrelseorden er det beløb - jeg mener - det kan da ikke være håndører der er tale om siden både I og webudbyderen vil gå så langt?

Ligger der ikke noget dokumentation i form af mails eller lign omkring de problemer der har været de sidste 1½ år?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)