Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kinesisk ansat til Amino brugere.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Kære aminoer,

 

Så er vores kinesiske kontor endelig oppe at køre på fuld gas. Vi har pt 3 mand der arbejder med diverse sourcing opgaver og får hver uge mange henvendelser fra forskellige leverandører der gerne vil gøre brug af vort europæiske netværk. Desværre takker vi pænt nej tak til mange af disse leverandører til trods for deres gode kompetencer, villighed til at handle på ”vestlige vilkår” og gode referencer som eksporterende virksomhed.

 

Derfor smider jeg her en ide ud i amino universet.

 

Jeg ansætter en ny medarbejder der udelukkende bliver Amino mand. Vi kan endda kalde ham ”Amino”

 

50 Amino brugere betaler 100-150 kroner/måned til løn og andre udgifter og bliver en del af projekt ”Kina Mand”

 

Hans opgaver bliver som følgende, men ikke begrænset til:

 

  • Tage imod de henvendelser vi får fra de forskelige leverandører, kategorisere efter produkt og ligge deres produktkatloger op på en hjemmeside vi laver

 

  • Finde leverandør efter forespørgsler fra medlemmer af projektet ”Kina Mand. (typisk sæson varer og andet efter specifikation)

 

  • Vedligeholde leverandørs produktkataloger/kontakt info og servicere medlemmer i projekt ”Kina Mand” i mindre opgaver som printe visitkort og andet grafisk arbejde der kan svare sig at få lavet herude.

 

  • Til en vis grad foretage due dillingence på leverandør, men vurdere og godkende alle nye leverandør så man ikke risikere brodne kar.

 

Medlemmer af projekt ”Kina Mand” får dermed;

 

  • Deres ”egen” ansat i kina de kan bruge til at source produkter (der vil være en vis begrænsning på opgaver pr. Måned/pr medlem)

 

  • Adgang til en hjemmeside med mange forskellige leverandør der alle er godkendt af os. En dansk Alibaba om man vil J (transport leverandør, kinesiske advokater, tolke og andre vi i forvejen har i netværket også inkluderet)

 

  • Mulighed for at lave betaling gennem vor firma (kontant afhandling når vi har godkendt produkt)

 

 

 

Man skal selvfølgelig være medlem af projektet for at få adgang til kontakt oplysninger på katalog siden. Og hvorvidt man senere kan købe adgang hvis man ikke er blandt de første 50, skal diskuteres blandt medlemmer.

 

 

Dog vil yderlserne kun dække leverandør søgning og små opgaver, og hvis man vælger hjælp til at gå videre i et sourcing forløb vil WaiGuo Consultancy tage over. Dog skal opgaven være meget krævende og tidstung for at vi kræver mere end 10% af total købspris for vores ydelser der dækker hele sourcingforløbet fra teknisk afklaring i start til kvalitets kontrol i sidste ende.

 

Klart, at hvis man selv ønsker at lave videre forhandlinger med leverandør, arrangere transport og andre detaljer efter at Projekt ”Kina Mand” har fundet leverandør kan man fortsætte selv, og vi vil selvfølgelig være behj ælpelig med mindre problemer, ganske gratis.

 

Man binder sig ikke til mere end 2mdr af gangen (forudbetaling)

 

Hvad siger i til det?

 

 

 

 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du meget gerne kontakte mig omkring

Anders

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Tak for din interesse.

Jeg lader traaden staa i en uges tid endnu, i forhaabning om at flere aminoer vil have interesse, og derefter sender jeg en mail med meget mere info.

Vi snakkes ved..

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Firmaet jeg arbejder for er meget interesseret i at deltage i dette projekt. Du må gerne sende lidt mere information, når du ved mere. Send det til jf@damb2b.com

Hvordan er det ellers at bo i Kina - er det til at få arbejde derude, hvis man en dag beslutter at rykke afsted med familien?

Med venlig hilsen

Jesper

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Tak for svar.

Jeg sender mail til dit firma i naeste uge med nogle flere detaljer.

Kina er et super fedt land at bo i, og et meget udfordrende sted at lave business. Har selv vaeret solgt siden jeg studerede i Beijing i 2004, og har arbejdet med og i landet siden. Bor selv herude med kaeresten der studere paa det lokale universitet og har planer om en del aar endnu. Og efterhaanden moeder man mange der har flyttet familien herud og stortrives.

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, glæder mig meget til at høre mere om det, da vi virkelig står og mangler en god kontakt person fra netop kina 

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 03:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej anders,

Sendt pm.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)