Hej Jeg har i grove træk brug for et webhotel med følgende karatkteristik: - Meget tæt på 100% oppetid - Mindst 2 GB plads - Ca. 10-20 GB trafik pr. måned (hovedparten er software download) - Besøgende pr. dag ca. 100 - Hurtig respons hvis sitet/mysql er nede Jeg bruger idag et 10-kroners billigt webhotel, det har jeg altid anbefalet til folk, da der er masser af plads, fri trafik og stabiliteten har været helt i top. Jeg har tidligere i en 1/2 års periode målt oppetiden til 100%, så det var bare super. Men desværre oplever jeg nu ofte at der ikke er kontakt til databasen, og igår flød bægeret over, de var nede i over 2 timer - og eneste svar fra deres support var "This is a temporary issue - it will be fixed in a few hours..."... nå men det er jo hvad man kan forvente af et discount webhotel, så det er helt ok, men det er ikke ok til en server, hvor man har kunder der logger ind, sms afsendelse mv. Så - er der nogle der kender et site som kan leve op til kravene? En anden ting - hvordan får man lige flyttet domænet fra et webhotel til et andet uden at der er flere dages nedetid? Det skulle gerne ske i et splitsekund - jeg gætter på at mit nuværende webhotel vil være særdeles uhjælpsomme på dette punkt. (rent teknisk vil jeg blot replikere data til det ny webhotel mens det gamle stadig kører, men det er selve domæne flytningen jeg tænker på) Mvh. Jens
|
1) Hvis dataene i MySQL-databasen bliver opdateret, bliver du nød til at lukke siden et kort øjeblik.
2) Download en backup af MySQL
3) Upload/installer MySQL backup'en til det nye webhotel
4) Ændre i konfigurationen på det gamle webhotel, så det bruger den nye database server
5) Start den gamle hjemmeside igen
Burde kunne gøres på 10minutter en sen aften. Derefter har du masser af tid til at uploade til dit nye webhotel og pege domænet over på denne. I en periode på op til en halv dag, vil nogle ryge ind på den gamle og nogle på den nye, men det er sådanset ligemeget da de benytter samme database.