Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i grove træk brug for et webhotel med følgende karatkteristik:

- Meget tæt på 100% oppetid

- Php/mysql

- Mindst 2 GB plads

- Ca. 10-20 GB trafik pr. måned (hovedparten er software download)

- Besøgende pr. dag ca. 100

- Hurtig respons hvis sitet/mysql er nede

Jeg bruger idag et 10-kroners billigt webhotel, det har jeg altid anbefalet til folk, da der er masser af plads, fri trafik og stabiliteten har været helt i top. Jeg har tidligere i en 1/2 års periode målt oppetiden til 100%, så det var bare super. Men desværre oplever jeg nu ofte at der ikke er kontakt til databasen, og igår flød bægeret over, de var nede i over 2 timer - og eneste svar fra deres support var "This is a temporary issue - it will be fixed in a few hours..."... nå men det er jo hvad man kan forvente af et discount webhotel, så det er helt ok, men det er ikke ok til en server, hvor man har kunder der logger ind, sms afsendelse mv.

Så - er der nogle der kender et site som kan leve op til kravene?

En anden ting - hvordan får man lige flyttet domænet fra et webhotel til et andet uden at der er flere dages nedetid? Det skulle gerne ske i et splitsekund - jeg gætter på at mit nuværende webhotel vil være særdeles uhjælpsomme på dette punkt. (rent teknisk vil jeg blot replikere data til det ny webhotel mens det gamle stadig kører, men det er selve domæne flytningen jeg tænker på)

Mvh. Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1) Hvis dataene i MySQL-databasen bliver opdateret, bliver du nød til at lukke siden et kort øjeblik.

2) Download en backup af MySQL

3) Upload/installer MySQL backup'en til det nye webhotel

4) Ændre i konfigurationen på det gamle webhotel, så det bruger den nye database server

5) Start den gamle hjemmeside igen

Burde kunne gøres på 10minutter en sen aften. Derefter har du masser af tid til at uploade til dit nye webhotel og pege domænet over på denne. I en periode på op til en halv dag, vil nogle ryge ind på den gamle og nogle på den nye, men det er sådanset ligemeget da de benytter samme database.

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 12:21

Hej Jens

Pris og kvalitet hænger ofte sammen og det er ikke overraskende at du for 10 kr pr måned ikke har 100% oppetid.

Du er nød til at lave en cost-benefit beregning på dine hosting behov. Mister du omsætning når sitet er nede eller hvad? Hvis du er villig til at betale 50 kr pr måned er der sikkert en skov af udbydere der mener at de kan levere varen. Du skal bare være opmærksom på at så længe du vælger shared hosting er der altid en risiko for at specielt databasen går ned. Hvis et af de andre websites der ligger på samme server indeholder dårlig kode der kører i ring kan selv den største server tvinges i knæ.

Man kan altid være heldig som dig og opleve 100% oppetid i en periode på shared hosting, men på et eller andet tidspunkt vil du opleve at et eller flere nabosites tvinger serveren i knæ. Alternativet er en dedikeret server, og det lyder ikke som at hverken dit behov eller budget er til den slags. 

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 12:41

Jeg har selv prøvet rigtig mange udbydere gennem tiden og jeg må nok give ret i at pris og kvalitet ofte hænger sammen. Mange af de billige udbyder tillader ofte ikke download site af den ene eller anden form. Personligt ville jeg nok vælge et lidt dyrere webhotel. Ingen nedetid er ofte muligt ved at du opretter et nyt webhotel og uploader siden. Herefter flytter du domænet. Intet kan ske i et splitsekund da internet udbyderne ligeledes skal opdatere deres systemer ligesom din domæne udbyder. Det kan ske nogle "ser" din nye side og andre den "gamle" men dette er ofte kun ca. 24 timer.

Fra København
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 253
Skrevet kl. 12:58

Du kan skrive mig en pm / email hvis du er intresseret i noget seriøst webhosting vi skal nok hjælpe med at flytte siden. Og du kan få 7 dages gratis prøveperiode for at teste om vi er gode nok

Mvh thomas

Thomas@hxs.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 02:09
Hej Jens

Jeg bruger Gigahost til nogle side og har kun haft et problem med at deres server havde slettet alle index filer. Databaserne kører fint.

Mene domæner ligger hos gratisdns.dk da jeg på den måde nemt kan flytte indenforkort tid. Jeg skal kun ændre en ip adresse.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:13

Personligt har jeg ingen erfaring med følgende, men har hørt fra flere forskellige seriøse firmaer, at hvis man skal have det bedste af det bedste mht webhotel, så skulle www.dir.dk være meget anbefalelsesværdigt.

www.dir.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:54

Måden det gøres på er at vi opretter dig et midlertidigt domæne som vi så uploader din side til, og gør det samme med database. Den side kunne f.eks. hede http://eksempel.midlertidigt.udbyder.tld her ligger hele din side nu, så tager vi dit gamle webhotel og opretter en "Siden er flyttet midlertidigt"-besked (en 302-redirect) så vil alle kunder se den rigtige side. Herefter sætter vi en flytning af selve domænet igang. Vi kan så se på besøgstallet på http://eksempel.midlertidigt.udbyder.tld hvornår resten af verden har opdaget flytningen.

Når det er sket sletter vi den midlertidige adresse.

Vi kan sælge dig en løsning for lige omkring 100kr om måneden der kan klare dit behov.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)