Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priskrig på bredbånd!?!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=450777

Så er det bare at læne sig tilbage og vente på konkurrenternes udspil.
ps. jeg har ikke aktier i Fullrate og er selv kunde hos Cybercity, men hvis prisen falder (eller hastigheden sættes op) er det jo super.
I know it''s a pr-story, but letz wait and see...
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 13:36

Spændende, men de kunne desværre ikke levere på min adr.

Heller ikke NESA som tilbyder 100Mbit/s for kr. 179,- /mdr.
Håååber de snart kommer til mit område.

God weekend til alle
Flemming
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:08

Udmærket ide med en priskrig. Jeg vil straks skrive til min leverandør og sende dem linket med en forespørgsel om, hvad der skulle afholde mig fra at skifte.

:-)
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:11
Vi kan også bare læne os tilbage og vente på, at investorer samt den danske stat får sig taget sammen til at afsætte de 20 mia. kr. til Finn Helmer, som han har sagt det vil koste at implementere 10 Gigabit til alle danske hjem. Så bliver jeg en stolt dansker.

Med de venligste hilsener
Søren
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 15:02
Tjaa jeg er ked af at fortælle dig at på nuværende tidspunk er Helmers vision umulig grundet manglenden teknisk udstyr, men ja om et par år ville den være en meget god vision som kan realiseres.

Tilmeldt 10. Feb 06
Skrevet kl. 16:12

Hej

Ja nu har jeg hørt ham fortælle om det nogen gange og har læst en del artikler om det, og teknologien til at skabe sådant bredbånd har været tilgængelig i en del tid nu faktisk (GIGA arbejdede jo med lysleder-kabler). I dele af Lund har de eksempelvis 2 gigabit forbindelser kørende fast. På den måde kan du også samle fjernsyns-signaler, downloade hele film på sekunder til låns i stedet for at leje dem i butikken, du kan se ekstrem opløsning direkte på din skærm eller væg, så den skulle være god nok.

Med de venilgste hilsener
Søren
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 16:28
Ja! jeg sidder med en del af deres udviklings udgaver fra giga, og det var tilbage i 1999, da de havde deres storhedstid med 1 gigabit fiber. Kender du prisen på 10Gbit kort til netværk?
Det fiber de ligger ned kan nemt klare højere hastigheder, problemet er at de udstyr du sætter i røven a kablet ikke er meget mere end en 1Gbit idag og selv de største anlæg kan ikke huse mere end 10-40 porte der kan klare 10Gbit, og så sidder du på den gode side a et par mil. Desuden så har du heller ikke noget udstyr der kan følge 10Gbit, så derfor er det hul i hovedet at snakke om 10 gbit internet når de fleste sidder idag på 2-4-8 mbit og de dækker de fleste danskers behov rimeligt..

Hverken a teknik eller a behov er der endnu..
Tilmeldt 10. Feb 06
Skrevet kl. 23:05

Hej Brian

Ja det er da såmænd rigtigt, at det dækker de fleste danskeres behov, men det er jo heller ikke kun for husstandenes daglige behov. Som det blandt andet er blevet fremført, så er det en investering i Danmark som IT-land. Hvis vi har den teknologi, så vil man være nødt til at rejse til Danmark for at afprøve det og for at få den fulde effekt af det. Så kunne man måske afbøde den store brain-drain, der er af danske ingeniører og fagfolk ud af lande. Tværtimod kunne vi måske blive den IT-nation, som vi hævder, vi selv er. Det blev på et tidspunkt anslået, at intægter i form af know-how ville kunne tilbagebetale de 20 mia. på 7 år og at den samlede sum, der ville være i at lægge nettet ned på verdensbasis, ville være 5,000 mia. (så det er jo ikke mange procent, man skal have fingrene i, for at det er en god forretning).

Så ja, jeg ved jo heller ikke lige, hvad fremtiden byder, men jeg tror, at det ved teknologisk fremskridt er vigtigt at se på muligheder fremfor behov.

Men åben for flere inputs.

Med de venligste hilsener
Søren
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 13:43

Mobilt bredbånd er sagen, i øjeblikket er det muligt at få super billigt mobilt bredbånd, tjek siden. http://www.billigt-mobilt-bredbaand.dk .

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)