Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

16 år - Store drømme - Realistisk?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har i længere tid fulgt med på Amino som gæst, men har nu besluttet mig for at komme et spadestik dybere.

Kort info; Jeg er 16 år, har mange idéer og drømme. Er en der går op i sit arbejde og som har interesse for Handel og Sport.

Pt arbejder jeg som ungarbejder i en Dagligvarer forretningen, og hvis der ikke kommer noget andet og mere spændende så ser det ud til at det er det jeg vil beskæftige mig med.

Men er der nogle der har nogle gode idéer til hvad jeg kan starte med?

Indtil videre har jeg tænkt på en Webshop med 2 bestemte tøjmærker.

På forhånd tak! Big Smile

Winther.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 21:13

hej winther.dk

hva med at starte en virksomhed som eks. running rhino du ved en special forretning som sælger specielle produkter du kunne jo evt sælge fodbold udstyr og så samtidig kunne do jo tilbyde gode råd om fodbold (bare et eksempel)!

Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:52

Stor respekt til unge iværksættere - jeg håber du finder på noget :)

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:32

Det er altid svært at fortælle andre hvad de skal gøre. Det er vigtigt at du laver noget DU syntes er fedt. Hvis du laver noget andre syntes er fedt går du højst sandsynligt kold i processen.

Mht. din ide om en webshop med 2 tøjmærker lyder det umiddelbart som et projekt der vil være meget op af bakke, da du med kun to varer må få en meget lille målgruppe (medmindre det er nogle meget specielle produkter som har bred anvendelse). Hvis du har mulighed for at fortælle noget mere om dine produkter er det nemmere for os at kommentere mere specifikt.

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 16:34

Delinda; Det var faktisk ikke en dårlig idé med at sælge en varer + en yddelse, men hvordan gør jeg det?

Michael; Det er nemlig også min definition på en iværksætter eller selvstændig; At kunne gøre noget som man selv synes er spændende og sjovt.

Mht. Webshoppen, så havde jeg tænkt at det ene mærke er et som jeg selv har meget tøj med. Og så finde et andet som passer på samme profil; sådan at der både er trøjer, skjorter og bukser.

+ At jeg har tænkt over at lave en "brugt" afd i webshoppen..... Er det godt eller?

Takker mange gange for svarene.

Winther

Fra Skive
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:56

Hej Winther

Du minder mig lidt om mig selv for 5 år siden... Jeg har også altid gerne ville være iværksætter... Det er desværre ikke så nemt bare lige at blive det, og en ting jeg har lært fra mit første forsøg på at starte en virksomhed er, at det er utroligt vigtig at tænke ideen igennem igen og igen... Det værste er at sidde med en ide som man lige så stille indser slet ikke er så god.

Mit forslag til dig er, at du laver en mappe på din computer hvor du skriver alle dine forretningsideer ned... Så kan du altid huske dem og forbedre dem... hvis der så en dag er en ide du slet ikke kan slippe og du bare brænder 120% for at føre ud i livet, så gør det....

MVH.

Lasse

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 18:10

Hej Winther,

Mit bedste råd: Prøv dig frem. Gør det, du føler er rigtigt. Vær ikke bange for at handle - passivitet fører ingen steder!

Venlig hilsen
18-årig iværksætter nu på 4. år - for hvem det nu er lykkes efter mange mislykkede projekter.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 19:12

Hej Winther.

Især når du er ung og sandsynligvis ikke har nogle større økonomiske forpligtelser kan du lave det, du synes er sjovt, og det er det vigtigste. Hvis du kan tjene en pæn skilling på det, så er det da også kun godt.

Du skal være klar over, at det at starte en webshop ikke bare er lige til. Der er en del forpligtelser, og du skal tilbyde en bedre service til prisen end dine konkurrenter - eller markedsføre dig selv bedre ;) Desuden er der også noget rent juridisk: Du må ikke drive momsregistreret virksomhed, når du ikke er myndig, men ingen forhindrer dig i at lave en aftale med f.eks. et familiemedlem. Så kommer der dog også nogle andre forhold ang. ansættelse af dig selv (hvis du vil slippe for at betale dit familiemedlems skattesats), som er noget værre rod.

Men jeg ville ikke tage håbet fra dig. Det vigtigste er, som også før sagt, at du skal gennemtænke din idé 100% før du fører den ud i livet. Hvad kan gå galt? Hvad er målet? Hvem er konkurrenterne? Hvordan skal du markedsføre dig selv? Hvad leverer du, som konkurrenterne ikke leverer? Du kan også evt. sparre med andre og få gode inputs. Det er nok den bedste måde at idéudvikle.

Men sidst, men ikke mindst: Tro på dig selv og din idé.

Personligt er jeg 17 år, og har nogle aktiviteter på nettet - du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål om det at være en ung iværksætter eller om at drive forretning på nettet.

Held og lykke! Smile

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 21:45

Orangekiks; Det med en mappe har jeg faktisk næsten.. Eller har ihvertfald en masse idéer i hovedet, men så når man tænker over dem, så dropper man dem nok.

Matias S: Bare rolig, jeg er ikke bange for at tage springet Big Smile

Martin: Nu er jeg i den heldige situation at jeg har arbejdet så meget, at jeg har et mindre men godt økonomisk grundlag Wink  Mht Webshop, så har jeg læst en del indlæg herinde omkring det emne, og det med Reklame er nok mit eneneste problem, lige pt.

Martin Hegelund Møller:
Hvad kan gå galt? Hvad er målet? Hvem er konkurrenterne? Hvordan skal du markedsføre dig selv? Hvad leverer du, som konkurrenterne ikke leverer

Det er sådan set den sværeste modstander. For stort set alle mine idéer går ud på at skabe en forretning på noget som allerede eksistere og så faktisk bare gøre ligesom dem.. Så jeg har rent faktisk ikke fundet den forskel på min og konkurrenterne! Sad

Winther

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:33

Winther.dk:

Orangekiks; Det med en mappe har jeg faktisk næsten.. Eller har ihvertfald en masse idéer i hovedet, men så når man tænker over dem, så dropper man dem nok.

Skriv dem altid ned af flere årsager:

• Du kan løbende arbejde på dem, når du har tid eller gør dig flere tanker om den pågældende idé.
  • Du skal alligevel skrive dem ned på et tidspunkt
  • Og for din egen sikkerheds skyld - du bruger unødige ressourcer på at huske på alle dine idéer og især når du skal videreudvikle dem er der ingen grund til at tænke samme tanke 2 gange.

Winther.dk:

Det er sådan set den sværeste modstander. For stort set alle mine idéer går ud på at skabe en forretning på noget som allerede eksistere og så faktisk bare gøre ligesom dem.. Så jeg har rent faktisk ikke fundet den forskel på min og konkurrenterne! Sad

Hvis du kan gøre det bedre og billigere end dem, så er der jo basis for noget sund konkurrence! :)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)