Jeg har fulgt lidt med i udviklingen af virksomheder, der sælger ydelser såsom at stifte selskaber og anden rådgivning forbundet dermed. Ud over de mere traditionelle kanaler såsom egen revisor og advokat har dintryghed (tidl. offshore consult???) og ditselskab.dk været at finde. Googler man 'aps' nu, så kommer flere nye spillere på banen bl.a. nemreg.dk med meget konkurrencedygtige priser og gratisydelser der nærmest banker de andre tilbage til stenalderen. Så vidt jeg ved, bliver der stiftet ca 30.000 selslaber om året, så der er jo noget at kæmpe om, og det er tilsyneladende blevet blodtørstigt, siden ditselskab.dk har dumpet priserne med over 50 % og på deres hjemmeside skriver at nu er det krig og at man skal CITAT " PAS PÅ "BILLIGE EFTERLIGNINGER" MED TJEKKEDE HJEMMESIDER DER LAVER SELSKABER UDEN ANSVAR... TÆNK HVIS DET GÅR GALT SIDEN, OG DER ER FEJL I OPRETTELSEN?? HVEM DÆKKER SÅ DIT TAB ??" citat slut Jeg synes, det er en interessant udvikling - her mine betragtninger: 1) Hvis man kan dumpe sine priser med 50 %, så har man jo taget en stærk overpris som udgangspunkt for et marked uden for meget konkurrence 2) Hvis man på sin advokathjemmeside skriver PRISKRIG med skrigende rødt, og at man skal passe på tjekkede hjemmeside, er man så ikke lidt presset? 3) Endvidere siger Jakob Tøjner og hans partner (som også debatterer livligt herinde, hvilket er fint for iværksættere) at man bare kan google deres navne, så man kan læse mere om, hvad de står for - interessant personlig markedsføring - jeg vil da ikke google en advokat, der har en forsikring og er ansvarlig - det virker (for at bruge deres term) UTJEKKET. 4) Men hvad er det så der har udløst denne PRISKRIG - så vidt jeg kan se, er nytselskab.dk og nemreg.dk de øverste på google, og på nytselskab's hjemmeside er der ingen priser, hvorimod nemreg.dk ser ud til at have meget konkurrencedygtige priser. Cphlawfirm.com er også listet og de har priser som nærmer sig skyerne. En ting er hvad det koster at stifte et selskab som udgangspunkt - en anden er hvad det koster efter man har været hele møllen igennem (anpartshaveroverenskomst, direktørkontrakter etc.) - det vil jeg lige gå i dybden med og komme med en samlet prisoversigt, så man har en klar fornemmelse af, hvem der kan hvad - det er vi tjent med herinde. Hvad mener I ellers? |
Hej,
Jeg synes at dit indlæg er interesant - og det har fået mig til at tjekke lidt mere op mht. forhold osv. inden jeg nu er ved at være klar til at stifte mit selskab. Noget jeg dog savner lidt er din samlede prisoversigt.
Jeg har browset lidt rundt og har da fundet en prissammenligning hos en selskabsstifter - og at dømme ud fra et nævnt årstal kan sammenligningen næppe være helt aktuel længere. I min optik er det lidt skidt, både for dem som søger information, samt for den som stiller u-opdateret prisinformation (og konkurrence parametre) til rådighed, da u-opdaterede data har det med at miste validiteten - og det er skidt for både troværdighed og seriøsitet.
Så - dit forslag om (en near-realtime opdateret) prisoversigt vil være super - jeg kan kun tilslutte mig dit forslag.
Hav en god dag.
Mvh.
René