Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence for etablering af selskaber

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Jeg har fulgt lidt med i udviklingen af virksomheder, der sælger ydelser såsom at stifte selskaber og anden rådgivning forbundet dermed. Ud over de mere traditionelle kanaler såsom egen revisor og advokat har dintryghed (tidl. offshore consult???) og ditselskab.dk været at finde. Googler man 'aps' nu, så kommer flere nye spillere på banen bl.a. nemreg.dk med meget konkurrencedygtige priser og gratisydelser der nærmest banker de andre tilbage til stenalderen.

Så vidt jeg ved, bliver der stiftet ca 30.000 selslaber om året, så der er jo noget at kæmpe om, og det er tilsyneladende blevet blodtørstigt, siden ditselskab.dk har dumpet priserne med over 50 % og på deres hjemmeside skriver at nu er det krig og at man skal CITAT " PAS PÅ "BILLIGE EFTERLIGNINGER" MED TJEKKEDE HJEMMESIDER DER LAVER SELSKABER UDEN ANSVAR... TÆNK HVIS DET GÅR GALT SIDEN, OG DER ER FEJL I OPRETTELSEN?? HVEM DÆKKER SÅ DIT TAB ??" citat slut

Jeg synes, det er en interessant udvikling - her mine betragtninger:

1) Hvis man kan dumpe sine priser med 50 %, så har man jo taget en stærk overpris som udgangspunkt for et marked uden for meget konkurrence

2) Hvis man på sin advokathjemmeside skriver PRISKRIG med skrigende rødt, og at man skal passe på tjekkede hjemmeside, er man så ikke lidt presset?

3) Endvidere siger Jakob Tøjner og hans partner (som også debatterer livligt herinde, hvilket er fint for iværksættere) at man bare kan google deres navne, så man kan læse mere om, hvad de står for - interessant personlig markedsføring - jeg vil da ikke google en advokat, der har en forsikring og er ansvarlig - det virker (for at bruge deres term) UTJEKKET.

4) Men hvad er det så der har udløst denne PRISKRIG - så vidt jeg kan se, er nytselskab.dk og nemreg.dk de øverste på google, og på nytselskab's hjemmeside er der ingen priser, hvorimod nemreg.dk ser ud til at have meget konkurrencedygtige priser. Cphlawfirm.com er også listet og de har priser som nærmer sig skyerne. En ting er hvad det koster at stifte et selskab som udgangspunkt - en anden er hvad det koster efter man har været hele møllen igennem (anpartshaveroverenskomst, direktørkontrakter etc.) - det vil jeg lige gå i dybden med og komme med en samlet prisoversigt, så man har en klar fornemmelse af, hvem der kan hvad - det er vi tjent med herinde.

Hvad mener I ellers?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00

Hej,

Jeg synes at dit indlæg er interesant - og det har fået mig til at tjekke lidt mere op mht. forhold osv. inden jeg nu er ved at være klar til at stifte mit selskab. Noget jeg dog savner lidt er din samlede prisoversigt.

Jeg har browset lidt rundt og har da fundet en prissammenligning hos en selskabsstifter - og at dømme ud fra et nævnt årstal kan sammenligningen næppe være helt aktuel længere. I min optik er det lidt skidt, både for dem som søger information, samt for den som stiller u-opdateret prisinformation (og konkurrence parametre) til rådighed, da u-opdaterede data har det med at miste validiteten - og det er skidt for både troværdighed og seriøsitet.

Så - dit forslag om (en near-realtime opdateret) prisoversigt vil være super - jeg kan kun tilslutte mig dit forslag.

Hav en god dag.

Mvh.

René

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:09

Jeg kan KUN anbefale nemreg.dk - det er det billigste og KLART den bedste service. Brugte det selv til en holding/drift struktur.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:38

webman:

Jeg kan KUN anbefale nemreg.dk - det er det billigste og KLART den bedste service. Brugte det selv til en holding/drift struktur.

Billigste næppe - www.ditselskab.dk  har en prisgaranti. http://www.ditselskab.dk/?gclid=CP_njc_EpZgCFQpatAodzVV5mQ

Om servicen er bedre kan du vel ikke sige noget om uden at have prøvet begge steder???

Hvis man endelig skal finde en billig advokat, der formentlig uden de store sværdslag kan løse opgaven så er en her til 1250 kr.

http://www.laurbjergnielsen.dk/laurbjerg_nielse_000003.htm?gclid=CO-A2dLFpZgCFQxOtAod9mkZmA

Henrik

PS Nedenstående  er for en google adsence fra dags dato så jeg for moder at vi er er enige om at nedenstående må gælde for Nemreg.dk's priser;

"Hvis man kan dumpe sine priser med 50 %, så har man jo taget en stærk overpris som udgangspunkt for et marked uden for meget konkurrence"Devil

Stift ApS idag & Spar 50%

www.nemreg.dk      ApS idag - Alt er inkluderet. Nem, Hurtig & billigt ApS

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03

webman:

Hej,

Jeg har fundet frem til hvem der skal løse opgaven - tak for input og jeg kan tilføje at andre jeg har talt med også har et positivt indtryk.

Mvh.

René

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05

Klovn:

webman:

Billigste næppe - www.ditselskab.dk  har en prisgaranti. http://www.ditselskab.dk/?gclid=CP_njc_EpZgCFQpatAodzVV5mQ

Om servicen er bedre kan du vel ikke sige noget om uden at have prøvet begge steder???

Hvis man endelig skal finde en billig advokat, der formentlig uden de store sværdslag kan løse opgaven så er en her til 1250 kr.

http://www.laurbjergnielsen.dk/laurbjerg_nielse_000003.htm?gclid=CO-A2dLFpZgCFQxOtAod9mkZmA

Henrik

PS Nedenstående  er for en google adsence fra dags dato så jeg for moder at vi er er enige om at nedenstående må gælde for Nemreg.dk's priser;

"Hvis man kan dumpe sine priser med 50 %, så har man jo taget en stærk overpris som udgangspunkt for et marked uden for meget konkurrence"Devil

Stift ApS idag & Spar 50%

www.nemreg.dk      ApS idag - Alt er inkluderet. Nem, Hurtig & billigt ApS

Hej Henrik,

Tak for input. Jeg har fundet frem til hvem der skal have opgaven.

Mvh.

René

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19

Hej Renè!

Hvem fik så opgaven?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43

Peter - Revisor:

Hej Renè!

Hvem fik så opgaven?

Hej Peter,

Jeg ser desværre først dit spørgsmål nu her. Jeg vil ikke oplyse hvem er har fået opgaven, men jeg vil sige så meget at jeg har haft bl.a. de nævnte leverandører af selskaber fra Amino med i betragtning - og at valget ikke lige var så umiddelbart nemt eller åbenlyst som man måske ellers skulle tro.

Mvh.

René

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:39

jeg ser f'ørst dit indlæg nu, og synes da dine betragtninger er meget interessante. Særligt interessant ville det være, såfremt jeg vidste præcist hvem jeg kommunikerede med, for du kunne jo være en "konkurrent" på samme område, der vie en anonym profil blot ville misrekommandere os... hvem ved..

webman:
1) Hvis man kan dumpe sine priser med 50 %, så har man jo taget en stærk overpris som udgangspunkt for et marked uden for meget konkurrence

Det synes jeg da ikke, du blot kan konkludere. Vi kørte rigtignok en kampagne på et tidspunkt, hvor vi satte priserne ned, fuldstændig ud fra samme betragtninger som alle andre virksomheder, der kører kampagner en gang i mellem. Overvejelserne herom var ikke båret af overpris, men om at vi ville være billigste advokater i Danmark. Samtidig var en ny spiller så dukket op, der ikke var advokat, hvorfor kunderne jo ikke får samme muligheder for ansvar for ydelsen/rådgivningen, og ham ville vi da lige byde velkommen... Hvad angår konkurrence, så er der da betragtelig konkurrence på dette marked.

webman:
4) Men hvad er det så der har udløst denne PRISKRIG - så vidt jeg kan se, er nytselskab.dk og nemreg.dk de øverste på google, og på nytselskab's hjemmeside er der ingen priser, hvorimod nemreg.dk ser ud til at have meget konkurrencedygtige priser. Cphlawfirm.com er også listet og de har priser som nærmer sig skyerne. En ting er hvad det koster at stifte et selskab som udgangspunkt - en anden er hvad det koster efter man har været hele møllen igennem (anpartshaveroverenskomst, direktørkontrakter etc.) - det vil jeg lige gå i dybden med og komme med en samlet prisoversigt, så man har en klar fornemmelse af, hvem der kan hvad - det er vi tjent med herinde.

Hos os koster et anpartsselskab kr. 1.960,00 - med stiftelsen følger implicit et advokatansvar, der er personligt for mig for eksempel i 3 år fra stiftelsen. Altså en garanti, der medfører, er der mangler i forhold til stiftelsen står jeg perosnligt på mål på sådanne mangler. Dette kunne være et økonomisk erstatningsansvar. Denne garanti er dækket ind af en lovpligtig advokatansvarsforsikring på flere millioner, og er dækket ind af hele Advokatsamfundets erstatningsfond, såfremt ansvaret forestiledes større end ansvarsforsikringens størrelse. 

Visse af "konkurrenterne" dækker sig ind under anpartsselskaber eller smba uden kapitalindhold. Det er således alene disse selskaber, som man har købt ydelsen af, der står på mål for eventuelle mangler. Dette er den afgørende forskel i mine øje, ikke prisforskellen på 100 eller 200 kr. Herudover er mange konkurrerende udbydere ikke advokater, hvilket dog ikke medfører, at deres erhverv er ulovligt, men ingen af dem synes at opfylde lov om juridisk bistand med skriftlige aftaler, oplysning om relevant uddannelse og/eller oplysning om ansvarsforsikringer... Sådan er der så meget.

Hos os følger direktørkontrakten med i prisen for selskabet, fordi kontrakten er pligtig i forholdet med anpartshaveren og hans selskab.

Hvis i er flere anpartshavere, fx. 2 anpartshavere, tilbyder vi tillige at udforme en anpartshaveroverenskomst. Prisen herfor ligger nomalt på kr. 6.500 + moms, og vi står atter på mål for indholdet. Dvs. igen, der følger et ansvar med. I min verden er det den væsentligste forskel på os, og de udbydere, der ikke er advokater/ansvarsforsikrede.

webman:
3) Endvidere siger Jakob Tøjner og hans partner (som også debatterer livligt herinde, hvilket er fint for iværksættere) at man bare kan google deres navne, så man kan læse mere om, hvad de står for - interessant personlig markedsføring - jeg vil da ikke google en advokat, der har en forsikring og er ansvarlig - det virker (for at bruge deres term) UTJEKKET.

Det er så din holdning - vores holdning er modsat - det hele handler om tryghed. Hvis du sidder i Ålborg eller i NUUK, hvor masser af vores kunder sidder, så er det sin sag, at deponere fx. 125.000 på vores klientkonto. I den forbindelse ville jeg selv foretrække lidt mere info om den person, der skal behandle deres sag, og min egen hjemmeside er jo et sted at få infoen, men andre hjemmesider er da enormt interessant i denne forbindelse...

Jeg synes da det er ganske underligt, når du nu nævner andre udbydere af samme ydelser som vores, at du ikke kan "se" eller finde ud af præcist hvem du handler med, om de har en relevant uddannelse, om der er skrevet avisartikler om bedrageriske forholde de har været involveret i, og de er sidegade vekselerer, om de har været involveret i tidligere offentlig kendt kriminalitet etc. etc.

Når du søger på vores navne så finder du enkelte, der sviner os til, og en masse input, der påviser vores realitet. Og det bør give dig et bedre beslutningsgrundlag for, hvorvidt du så ønsker at samarbejde med os. Man kan sige, at vores fingeraftryk på nettet jo er vores samlede referencer, og det finder jeg da ikke utjekket, nærmest modsat.

For eksempel finder jeg det utjekket, at jeg ikke ved præcist hvem du er,l hvorfor vil du ikke være dig dine meninger bekendt med en identifikation af dig selv. Hvorfor er det hemmeligt for mig og andre. Du sidder jo i et anonymt rum og udstiller mig som utjekket, men du er ikke tjekket nok til at være ved det. Ærlig talt, hvem af os to er utjekkede...

Kom frem.

webman:
2) Hvis man på sin advokathjemmeside skriver PRISKRIG med skrigende rødt, og at man skal passe på tjekkede hjemmeside, er man så ikke lidt presset?

Næ, ikke nødvendigvis. De samme betragtninger som ovenfor gør sig gældende. Vores ydelse, at stifte selskaber er ikke en hovedydelse for advokatfirmaet. Men det er en metode til at få fat i en lang række potientielle kunder. Visse bedre end andre. Vi lever jo af en helt anden ydelse, nemlig salget af debiterbare timer til erhvervskunder, og www.ditselskab.dk er en kanal til at få erhvervskunder. Så presset, det har vi aldrig været - måske mere tidsmæssigt, det har alle vore kunder desværre oplevet.

Herudover anfører Rene at vores prissammenligning på www.ditselskab.dk er dårlig, fordi den var foretaget i 2004. Point taken, enig. - det er rettet...

Men i forbindelse med rettelsen opdagede jeg, at alle de gamle udbydere vi sammenlignede os med var væk - stortset. Herudover noterede jeg mig at vore priser var steget med kr. 160,00 siden 2004... Sikke noget..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)