Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bærbar til Svigermor

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Min svigermor skal have en computer. Det skal være en af de der nymodens bærbare, der er så smarte at hun kan tage den med ovenpå, eller ned i stuen, og gå på internettet. D Dælme Smart Geeked

Der er ikke særlig høje krav - andet end at den skal være så stabil som overhovedet muligt. Og så må den MAKS koste 5000,- inkl. moms. Den skal vist mest bruges til at gå lidt på nettet, og så muligvist lidt word etc.

Jeg ved der er flere amino´er der handler med computere. Er der én af jer der kan give min svigermor et godt tilbud?

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnikc

Ja jeg havde også godt tænkt på en bærbar i den stil - ala Asus eee 

Men jeg tror skærmen bliver for lille - og så bryder jeg mig ikke om opløsningen på skærmen. Jeg tror ikke det varer længe før sites etc. bliver udviklet til højere opløsninger.........

Ellers så har jeg fundet denne  bærbare som umiddelbart er et af mine bedste bud på en ny computer til svogermor.

Jeg modtager meget gerne andre forslag fra med-aminoer.

Hilsen Morten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle jeg have en bærbar lige nu, ville jeg gå efter en let, billig maskine - f.eks. den nævnte MSI 10 tommer - og så købe ekstern skærm og tastatur.

Så har man høj mobilitet kombineret med ordentlige skrive/kigge-forhold.

mvh Hans

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville nok lade din svigermor holde et par computere før, størrelsen fastsættes.

Der er ganske stor forskel på en minibærbar med 10-12" skærm og en standard 15.4"

 

Nogle af de ting der kunne spille ind, kunne være kvaliteten af det trådløse netværkskort i den og evt. batteritid, hvis det skal bruges.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er selvfølgelig forskel på svigermødre, men hvis ikke den skal flyttes mere rundt end som så, så ville jeg meget nødig være bundet til noget mindre end 12" - og er synet ikke på toppen, gør de 15" altså virkelig en forskel.

Vi snakker ikke om mobilitet i forretningsmæssige forstand, hvor man skal kunne arbejde på den selv når man sidder klemt nede i et flysæde på økonomiklasse. Men i stedet om muligheden for at flytte sig rundt i huset og for atkunne pakke 'dyret' væk efter endt brug.

De helt små maskiner (9-10") skal man prøve før køb. Jeg har arbejdet med en Eee PC og kunne aldrig drømme om at købe den. Skærmen er alt for lille, tastaturet ligeså og resourcemæssigt er den seriøst underdimensioneret! Min telefon har mere processorkraft...

Fujitsu Siemens har en række low-budget notebooks, der stadigvæk er af god kvalitet, kig efter Esprimo V55-serien. Vi sælger V5535 til ca. 3300 (ex moms) for den mindste:

Fujitsu Siemens ESPRIMO Mobile V5535 - C 540 / 1.86 GHz - RAM 1 GB - HDD 120 GB - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - Mirage 3+ Fælles videohukommelse (UMA) - Gigabit Ethernet - WLAN : 802.11b/g - Vista Business / XP Pro TwinLoad - 15.4" Widescreen TFT 1280 x 800 ( WXGA )

Den findes også i lidt større versioner.

Jeg skal med det samme sige, at den ikke kan købes hos os til den pris, for vi sælger kun maskinerne med software installeret og opdateret - og indenfro en rimelig afstand også leveret og opsat - og for det ligger vi 1000 (ex moms) oveni.

Udfra det du har fortalt, vil det helt klart være min anbefaling. Der er ikke behov for mere kraft, og det vil være bedre at bruge lidt penge på en ordentlig garantiforøgelse/forsikring og et solidt antivirusprogram.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Den mindste V5535 er en 1,73 Ghz og den fås til ca. 2900 kr inkl. vista home ( http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1860 )

Hvis du alligevel vil op i en 15,4" og en "rigtigt" laptop så ville jeg nok gå efter en maskine med mindst 2GB ram i - det har altså forfærdeligt meget at sige på Vista.

Og så er V5535eren med 3GB Ram og en 2ghz celeron ikke et dårligt valgt til 3500 kr inkl. moms (http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1853)

Bemærk dog at de SIS Mirage kort der bruges generelt set kan være problematiske hvis man en dag vil have linux på f.eks og generelt set så er det jo ikke en særlig lækker eller ultra stabil ramme men altså for 3500 kr får du helt sindsygt meget ydelse for pengene (især pga. de 3GB Ram).

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Tusind tak for alle jeres indlæg.
Som ejg også skrev tidligere, så tror jeg at en 10" skærm er for lille. JEg har selv en bærbar med en 17" skærm og det synes jeg er utrolig lækkert. Men svigermor kan vist godt klare sig med 15".

Ronnikc - tak for dine 2 links. Jeg synes især den sidste ser ganske fornuftig ud, så nu må det være op til hende selv at vælge mellem den du linker til og så denne dual core 2,2ghz med 4gb ram som jeg har fundet hos den lokale pc-pusher. Umiddelbart kan jeg rigtig godt lide tanken om at hun kan tage ud til dem og brokke sig hvis der går noget galt :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)