Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server til webhosting

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

min virksomhed Webcomfort I/S skal bruge en server til webudvikling og webhosting, vil derfor høre hvad i vil foreslå jeg skal bruge.

Pt har vi blot et servage webhotel dog er dette elendig kvalitet pga. de lange loadtimes og det giver os slet ikke de idelle muligheder forhold til udvikling som svn, egen mail og mysql server ville gøre.

Nogle der har ideer ?

Hilsen jesper Lindstrøm Nielsen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:09

Vi bruger en webserver vi selv har konfigureret til præcist det samme formål :)

Udover det har vi en række brugte servere liggende vi kan leje ud billigt, serverne er selvfølgelig af ældre dato(men stadig med garanti) og de er derfor ikke gearede til at køre drift at de helt tunge sider, men til udviklingsformål er de geniale. Der er tale om professionel hardware (HP Proliant) så stabiliteten er i top, og vi har typisk 2-5 af hver liggende så vi har selv reservedele til dem inhouse.

Hiv fat i mig på mmc@mc-solutions.dk eller 40 511 627 hvis i vil vide mere :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 01:10

Hejsa

Normalt ville jeg ikke anbefale at bruge en maskine som development server og production server. Da man tester mange ting på en development server som kan få maskinen til at gå ned, noget du IKKE vil have på en hosting server pga telefonstorm fra kunder.

Måske 2 virtuelle server istedenfor, du kan altid flytte dem senere.

Hvis du syntes det er for risky kan du også tage en maskine og bruge vmware til at lave 2 virtuelle servere.

Håber det hjalp lidt med beslutningsprocessen :)

Mvh Markus

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:10
At leje en dedikeret server, eller købe egen server og få den hosted, som er opsplittet i to eller flere virtuelle servere som Markus anbefaler synes jeg også er en god måde at gribe det an på. Vi har flere kunder der har gjort det på den måde, men også nogen der har valgt at køre med helt seperate fysiske servere til hhv. test og produktion.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)