Måske er det en smule blå-øjet, omvendt kan det jo måske være...
Findes der studerende eller lign. der som en del af deres udvikling/uddannelse opbygger websites alene som en slags skoleprojekter?
Hvis der gjorde var der nok mange der stod klar med et tilbud om, "hey, så må i godt lave noget for mig - gratis"... Men hvis ikke - hvor øver folk sig så?
.. og jeg spørger fordi jeg har kendskab til en case. En virksomhed har succes uden website. De har på en måde ikke brug for et website, men hvis det fandtes ville det så ikke gøre noget. (så kan man trods alt finde info om dem, hvilket man kun i ringe grad kan nu). Dvs en programmør kan få fuldstændigt frie hænder, og det er i mine øjne et særdeles spændende område virksomheden arbejder med... Jeg har spurgt dem, om ikke de skulle have et liret website - og svaret er som nævnt.. vi står ikke og mangler det, men du må da godt lave et... Jeg ser bare et liret flash-site for mig, så der er næsten ingen grund til jeg roder noget simpelt html sammen til dem. Og flash is not my ballgame.
... så på en måde er det her også at kaste en bold til flashprogrammører. Her er et spændende projekt - nothing in it, andet end frie hænder og en liret reference til CV'et.
Spread the word, og send mig en private message for yderligere info
Hvis de studerende får fuldstændigt frie hænder - hvorfor har du så allerede valgt at det skal laves i Flash?
Hvis det pågældende firma kører fint - hvad er så idéen med at lave en kluntet og langsom hjemmeside i Flash? Det ville give mere mening at fokusere på grafik, design, kommunikation og promovering - og her er teknologien såvidt underordnet. Det er midlet - ikke målet.
Jeg SER flash for mig... men jeg kan kun lave simpelt html, og det ville bestemt ikke passe. Jeg er slet ikke så velbevandret at jeg har en holdning til om flash er godt eller skidt... ved bare billederne kan flyve på en fed måde, og hvis et site ikke skal kunne skide meget i google - eller behøver køre hurtigt for den sags skyld... så er det vel godt nok.
Eksempel: Hvis vi for en stund forestillede os at Bruuns Bazar har nøjagtig samme succes uden website som med website. Chefen i Bruuns Bazar synes egentlig ikke han behøver have et website... for det kører jo fint uden, og hans retailere benytter ikke web til at handle med ham. Den slags foregår i korridorene i modebranchen. Chefen er dog ikke i mod at nogen laver noget til ham. Det er ligegyldigt hvad det er, bare det ikke er noget bras. Noget der repræsenterer den stil virksomheden har og ikke nødvendigvis skide meget mere end firmaets historie og kontaktinfo. http://www.bruunsbazaar.dk/
Der som jeg så synes dette er relevant er at en nystartet webprogrammør kan skrive på sit cv, at han har lavet site for Bruuns Bazar, som i de flestes ører lyder lidt af noget... men jeg kan også godt høre at det lyder som "aint no such thing as free lunch".
Hvorfor er det dig der står for formidlingen? Får du penge fra firmaet for at levere en hjemmeside som du så vil have en studerende til at lave for dig?