Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fejlbetaling faktura

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

er lige nu virklig på den....ordner min mands homebanking for firmaet og har desværre overført et stort beløb til det forkerte firma. Desværre har vi hos modtageren en faktura åben som vi tilbageholdt p.g.a. ikke endnu udeført arbejde....nu nægter firmaet at returnere pengene..selvom der står etn anden modtager og  fakturanr. på.... er der en mulighed for at få pengene returnered eller er det deres ret at indbeholde pengene ?

hilsen

Maddy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18

Hej!

Hvis firmaet er seriøs vil de uden tøven tilbagebetale beløbet.

Firmaet har ikke ret til at tilbageholde de fejlagtig indbetalte penge.

Hvis tingene går i hårdknude, må firmaet jo udføre det endnu ikke lavede arbejde, og

derefter tilbagebetale jer differencen.

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 13:46

synes jeg også, men ved du hvordan loven ligger ?

hilsen

Maddy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29

Hej igen!

Jamen du er i din gode ret....men hvis han ikke vil tilbagebetale, er det vel et civilt søgsmål via advokat.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:11

Problemet synes at ligge i, hvad du selv har tilbageholdt. Hvis din tilbageholdelse er sket efter aftale med firmaet så er der egentlig ikke nogen grund for ham til at tilbageholde din fejlbetaling. Men det lyder mere som om at han ikke er enig med dig om den din tilbageholdelse.

Kan han med jeres aftale i hånden bevise, at din tilbagebetaling er forfaldent for længe siden, så kan han faktisk beholde pengene - han har ret til modregning. Hvis du har en aftale om at pengene først skal betales senere så kan han ikke modregne.

Jeg ved ikke, hvad beløbets størrelse er, men et civilt søgsmål tager jo trods alt nogle år og koster.

Der er sikkert mange flere ting i sagen end hvad der står her, så jeg vil anbefale dig at tale med en advokat om, hvordan du skal forholde dig. Hvis sagen ikke er gået helt i hårdknude kan der måske gøres noget - og der er det ofte praktisk at gøre det rigtige fra starten så sagen ikke køre længere ind i en blindgyde.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 16:25

Hej,

ja, sagen er at firmatet fremstiller maskiner for os, de er ikke bleven færdig endnu inden for den tidsfrist som var aftalt. Maskinerne står der halv- delvisfærdig og fakturaen har vi allerede modtaget. Vi ville vente indtil maskinerne var udleveringsklar inden vi betaler det fulde beløb, delvis har vi allerede betalt for produktionen. ... Jeg har ikke selv fortaget mig noget endnu , bare kontaktet min bank om de kunne tilbageføre beløbet, men det var for sent. Min bankrådgiver var så venlig at ringe firmaet op for at gøre dem opmærksom på fejlen og opfordrede dem til at overføre pengene tilbage, som de også sagde at de ville...senere på dagen ringede de banken op og forklarede at de vil tilbageholde pengene da vi stadigvæk skylder dem det resterende beløb for maskinerne.....så spørgmålet er jo hvordan min næste reaktion skal være...

Tak fordi I gider at svare :-)

Hilsen

Maddy

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:43

Grim sag. Det lyder ikke som om at du kommunikerer så voldsomt meget med leverandøren.

Jeg ville nok stadig tale med den advokat. Og hvis det er muligt at gå i dialog med dem for at få leverancerne færdige. Som sagt vil en retsag vare længe og koster (både kroner, tid og irritiationer) og der er måske ingen væsentlige vindere alligevel når alt gøres op. Det kan føles som om at de nu ikke har nogen grund til at gøre deres arbejde færdigt særlig hurtigt, men det vides egentlig ikke. De har vel også interesse i at få sluttet sagen og få deres resttilgodehavende. De må jo kunne give en tidsfrist for, hvornår maskinerne er færdige - og måske også en forklaring på, hvorfor maskinerne er forsinket. Tag advokaten med på råd - og måske med til et møde med jer hos leverandøren. Det kunne sikkert også være godt at få en eventuel ny aftale på plads - og gerne i skriftlig form.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 17:44

Sagen er, at det er min mand der står for at lave aftaler med dem, ikke mig. Han er for tiden Tyskland, derfor ville jeg gøre noget ved det mens han er væk... han er tilbage i morgen eller i overmorgen, så kan vi jo lige tale med advokaten og så ved jeg også nærmere hvad der var aftalt....ville bare gerne vide om det er lovligt at holde indbetalinger tilbage fra vores side og om det kan være i orden at tilbageholde pengene fra deres side, når det entydig fremgår i overførslen at pengene ikke var til dem.

hilsen

Maddy

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)