Det er ikke fordi jeg påstår at du lyver, men kan du komme med nogle eksempler hvor dette sikkerhedshul er brudt eller bare hvor det er farligt? For jeg har kørt med standard oscommerce i 4 år nu UDEN et eneste problem. Og ja, det er så standard som det overhoved bliver.
Så forklar lidt nærmere, ellers er det jo en påstand der bare skræmmer
D.v.s. en enkelt påstand er nok til at få dig til at ændre kurs? I dit sted havde jeg udbedt mig nogle kilder der kunne underbygge en sådan påstand !
Jørgen... Jeg udtaler mig aldrig om noget offentligt, jeg ikke ved med sikkerhed. Og jeg går ud fra at en person som Ronni der driver et webbureau, nok heller ikke gør. Og hvis det ikke passer, det han skriver, må I andre modbevise hans påstand. Jeg tror på det folk skriver, indtil det modsatte er bevist, for jeg vil nødig bruge et system, der muligvis har sikkerhedshuller....
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Jeg vil da håbe for din skyld at du har opgraderet undervejs ellers skal du da prise dig lykkelig (og få opgraderet som en i h......)
Et af problemerne som OsCommerce har er bl.a. at store dele af udvikler holdet der oprindeligt stod bag er sprunget fra - og der er ikke rigtigt kommet nye til så reelt set så er udviklingen af OsCommerce i dag på et meget antal begrænsede hænder.
Derfor er reaktionstid på sikkerhedshuller, løbende opdateringer osv. noget som er gået hen og blevet temmelig problematisk - Men ja der er rigtigt rigtigt mange Oscommerce webshops på nettet - og rigtigt rigtigt mange af dem har alvorlige sikkerhedshuller (primært fordi de ikke er blevet opdateret).
Udløberen af udviklingen omkring OsCommerce er faktisk en af årsagerne til at flere firmaer (bl.a. et par herinde + goldenplanet.dk, bgsys.dk m.f.) har videreudviklet på oscommerce platformen og nu kører som et selvstændigt produkt - Det ville f.eks. aldrig kunne betale sig i andre open source systemer hvor mindre danske udbydere aldrig ville kunne følge med udviklingen fra open source communitiet.
Anyways håber da i får lidt input at arbejde med - i kan jo evt. kontakte nogle af de firmaer som levere oscommerce løsninger professionelt og spørge om de kan hjælpe jer hvis i er i tvivl, jeg arbejder slet ikke med produktet men kender meget af historien bag fra internationale open source netværk.
Jeg var igang med at udvikle en oscommerce shop til min kære mamma men da hun aldrig fik taget sig sammen til at få lagt vare op blev den lagt på hylden igen (harddisken) jeg har installeret en masse SEO moduler og alle ting pbs kræver for at du kan modtage kreditkort plus epays betalingsløsning alt sammen klar til at blive godkendt af pbs :) + rettet en del fejl der var så smid mig en mail så kan vi evt snakke om at lave et design til den også hvis du vil have noget unikt