Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte firma til finansiering af blandet bolig / erhverv?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Blot en løs forespørgsel.

Min kone og jeg er begyndt at kigge lidt efter en bolig med blandet bolig og erhverv.

Mht. finansieringen af en sådan bolig, vil følgende scenarie så være muligt:

1) Vi opretter et Aps, der køber ejendommen

2) Dette Aps udlejer boligdelen til os som privatpersoner

3) Aps'et udlejer ligeledes erhvervsdelen til vores privatejet firma

4) Aps'et udlejer endnu en (mindre) erhvervsdel ud til 3. part.

Er der nogen som helst fornuft og/eller realisme i sådan et set-up, og er der eventuelle faldgruber man især skal være opmærksom på?

Tusind tak for hjælpen Big Smile

Hilsen Morten

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 08:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ser to ting som du skal være opmærksom på

der kan være forskel på om du kan låne 60 eller 80 % hos kreditorening og derfor stor forskel på ydelsen.

hvis du køber i et ApS vil du ikke selv få skatte fri fordel af et evt. salg af ejendomen.

En fordel kan så være at du kan trække udgifter til istandsættelse fra, og skulle boligmarked ikke havde ændret retning ved et salg kan et tab trækkes fra i selskabet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:11

Hej Skovkjer.

Tusind tak for dit svar :)

Ja den med henholdsvis 60 & 80 % finansiering hos kreditforeningerne - den kan jo være ret væsentlig. OG jeg er klar over at eventuel gevinst ved salg af ejendommen skal beskattes. MEN... lad os antage at der er en månedlig ydelse på 50.000,- Personligt kan familien måske klare et budget på halvdelen - nemlig 25.000. Hvis jeg som privatperson så lejer erhvervsarealerne ud til firmaer, så vil indtægten på erhvervsarealerne jo skulle medregnes som personlig indkomst, og så vil det ikke være nok at opkræve leje på kr. 25.000,- for at få dækket de månedlige omkostninger. Korrekt?
Korriger mig gerne hvis der er noget jeg har misforstået - det er første gang jeg er involveret i en sådan situation.

Hilsen Morten  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)