Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teleselskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

er der nogle af jer der ved om det er lovligt at registrere et firma hos en tele udbyder.

Og derigennem så udskrive fakturaer, til venner/bekendte/familie som man har fået med i "sit firma".

Dvs. hvert medlem så får en seperat faktura med det angivne forbrug vedkommende har foretaget.

Der kommer selfølgelig et lille gebyr på i forbindelse med udskriften af fakturaen.

Kan dette lade sig gøre?

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 21:29

hvad skulle idéen være, ikke sikker på jeg forstår

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:33

Jeg kan heller ikke se fidusen, udover at erhvervstelefoni ofte er dyrere end private aftaler.

Så det giver ikke meget mening som jeg ser det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43

Tjo, Erhverv er da billigere?

eller ved ik om det er billigere.

Telia Business On - har det samme som "telia on"

Men de har jo lavet telia on om nu.

Der er typisk ingen opkaldsafgift eller opkaldsforsøgsafgift

Så jeg vil mene at det godt kan betale sig, især i denne tid hvor det ikke helt er til at gennemskue priserne.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 21:56

det er vidst marginaler, med mindre du har sygeligt mange abbonementer eller mange udlandsopkald, plejer privatabb. at være langt langt billigere. Husk også lige at erhvervsabb. annonceres uden moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Det er jeg med på, at de annonceres uden moms.

Har lavet en udregning, på at det faktisk giver det samme med Telia On(den gamle) og Telia Business On. Dog mener de ikke at telia on kunne gå

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:00

Jeg kan ikke se hvordan det er billigere, business on koster 299 (inklusive moms for at kunne sammenligne direkte) - Hvor man så får 3,33 timer med i prisen pr måned, og ekstra tid er til 98,75 øre pr minut derudover, til andre end telia (hvor jeg formoder at man ringer gratis.

Telia On (til private) koster 299 pr måned, inklusive moms og 8 timers tale - Ekstra tale er dog dyrere, da det her koster hele 0,25 øre(!) mere end erhvervsabonnementet.

Så nej, telia erhverv er så vidt jeg kan se, ikke biligere end privat.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:49

Det simple svar er: Det er fuldt ud lovligt, og kan sagtens lade sig gøre. Men om man kan tjene penge på det, er en helt anden histore.

Hvis du kigger på selskaber som CBB, Telmore, Tele2, Call Me (debitel), Bibob m.m. er det jo lige nøjagtig det de gøre. De har dog et dyrt set-up (som du i øvrigt også kan købe dig til), og en rigtig god startkapital.

Der er også mindre virksomheder, der laver nøjagtig det du vil. Både via Sonofon og Telia abonnementer.

Der er også et spørgsmål om kreditpolitik hos det selskab du vil oprette abonnementerne hos. Og du skal nok have ualmindeligt mange kunder for at kunne tjene penge på de gebyrer. For de fleste er vant til minuttakster eller fastprispakker, som du nok får svært ved at have ret meget.

Jeg har de senste 7 år solgt erhvervstelefoni gennem Telekæden (TDC, Sonofon, Telia og 3), så jeg har et nogenlunde kendskab til markedet. Mit forslag til dig vil være at du hellere skulle købe dig en "CBB løsning", hvis du vil "lege" teleudbyder. Men det kan selvfølgelig være du har tænkt tanker, som jeg ikke har taget højde for :o)

Held og lykke med projektet.

Andrè

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:55

Og så glemte jeg en vigtig detalje:

På erhvervsabonnementer er der minimum 12 mdr. binding, men du må kun binde privatkunder i 6. Så med en smule uheld kan du komme til at stå i en situation hvor du hæfter for en del abonnementer, som du ikke får penge i kassen for.

Og så er det ikke helt det samme som de ovennævnte selskaber gør, da jeg havde læst det som om du ville ud mod erhvervskunder.

Hvis du vil gå mod privat kunder, er jeg bange for at ideen er dødsfødt. Sorry. Men derfor kan du stadig købe dig til et færdigt selskab lige som CBB. Jeg ved ikke nøjagtig hvad det koster, men det er med 100% sikkerhed den vej du skal gå.

Andrè

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:10
Hej Peter

Det er rigtigt som Andre skriver ang. kredit politik. Men der står også i kontrakten at du må ikke lave gensalg af deres produkter. Men hvis du har 5 ansatte må du gerne give dem en telefon også fratrække det i brutto løn. Om du så har en ekstra til dine kone og børn er ikke noget problem. Men Du kan komme ud i at du ikke kan blive godkendt til ale disse telefoner.

Det er nok også kun et spørgsmål om tid før at erhvervs on bliver lavet om. Da det er normalt at man først laver en en ændring på privat også kommer det senere på erhverv. Telia Business on kom også senere end det private.

Til dem som siger at det nye private on er billiger. Skal de lige være opmærksom på at det er min. afregning til 99 øre + Opkalds afgift på 33 øre. Og på det gamle on kunne man ringe gratis til alle Telia kunder og fastnet du havde ca. 2,5 time til andre operatører.

Så det bedste estatning tl on produkt er nok Sonofon produkter evt. Sonofon Shaker Extreme hvis du skal have et abb. med tilskud telefon. Hvis du bare skal have et taletids produkt så er det bibob cbb og ligende men husk ikke nogle telefon uden og købe den til fuld pris og der kan du med et abonnement mange gange få forbrug og telefon til samme pris som du skal give for en taletids telefon.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)