Det simple svar er: Det er fuldt ud lovligt, og kan sagtens lade sig gøre. Men om man kan tjene penge på det, er en helt anden histore.
Hvis du kigger på selskaber som CBB, Telmore, Tele2, Call Me (debitel), Bibob m.m. er det jo lige nøjagtig det de gøre. De har dog et dyrt set-up (som du i øvrigt også kan købe dig til), og en rigtig god startkapital.
Der er også mindre virksomheder, der laver nøjagtig det du vil. Både via Sonofon og Telia abonnementer.
Der er også et spørgsmål om kreditpolitik hos det selskab du vil oprette abonnementerne hos. Og du skal nok have ualmindeligt mange kunder for at kunne tjene penge på de gebyrer. For de fleste er vant til minuttakster eller fastprispakker, som du nok får svært ved at have ret meget.
Jeg har de senste 7 år solgt erhvervstelefoni gennem Telekæden (TDC, Sonofon, Telia og 3), så jeg har et nogenlunde kendskab til markedet. Mit forslag til dig vil være at du hellere skulle købe dig en "CBB løsning", hvis du vil "lege" teleudbyder. Men det kan selvfølgelig være du har tænkt tanker, som jeg ikke har taget højde for :o)
Held og lykke med projektet.
Andrè