Jeg er 23 og er snart 2 år inde i maskinmester forløbet som tager 4½. Jeg droppede ud men starter MÅSKE igen.
Jeg tænker dog hele tiden om det er det rigtige. Jeg har læst alt hvad man overhovedet kan om uddannelser, og der er ingen af dem som bare er hurra det rigtige for mig. Hvilken udd ville i mene var bedst for en iværksætter?
Nogle siger så man ikke nødvendigvis skal tage en uddannelse, men jeg mener selv at det nok er det bedste.
Det ku jo også bare være jeg skulle gøre min maskinmester færdig og så tag den der fra, men det er 3 år endnu, med hårdt arb og ikke tid til andet :( jeg kan fame ikke bestemme mig.'
På Aalborg universitet har de en kandidat der beskæftiger sig rigtig meget med iværksætteri. Man skal godt nok først tage en 3-årig HA først, men den er til gengæld også rigtig spændende..Jeg begynder selv på den næste år : )
Det må komme meget an på hvad du vil som iværksætter. Du skriver ikke rigtigt noget om hvad du vil bruge uddannelsen til, hverken din maskinmesteruddannelse eller en eventuel anden uddannelse med henblik på et liv som iværksætter.
en uddannelse kan vel skabe en masse kompetencer til det tidspunkt du skal være iværksætter og til en idé. Det ene tidspunkt er det godt at kunne se om mulighederne er der i en ny idé andre tidspunkter er det godt at vide noget om økonomi, tredje tidspunkt noget helt fjerde :D
Så da maskinmester er den bredeste tekniske udd i danmark, tog jeg den. Men den er lang og også svær. Jeg er ikke en omvandrende hjerne og skal arbejde for tingene.
Det ejg ønsker at iværksætte er enten at skabe et salgsprodukt (nyt produkt) eller i restaurations branchen.
et andet spørgsmål kunne jo være om der er nogle herinde som har iværksat noget med en sideløbende uddannelse og i så fald, er det blevet til noget stort? Kan det lade sig gøre at have udd og en mindre virksomhed ved siden af? Og hvad hvis virksomheden blusser op?