Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd og/eller anbefaling af virksomhedsrådgiver på Sjælland søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg savner et par gode råd og gerne en anbefaling af en virksomhedsrådgiver på Sjælland (gerne en person med teknisk indsigt).

Kort fortalt har jeg en enkeltmandsvirksomhed inden for maskinområdet som pt. kører fint. Jeg har en enkelt stor kunde som jeg i bund og grund er økonomisk afhængig af. Dette forhold ønsker jeg at ændre på og her kan man hurtigt sige "marketing", "reklame", "opsøgende salg" osv, men dette er ofte lettere sagt end gjort (i hvert fald for mig).

Jeg har et fint samarbejde med min store kunde, men intet varer som bekendt for evigt og det er den situation jeg vil komme i forkøbet. Samtidig har samarbejdet nærmest udviklet sig til en slags "freelance-ansættelse", i og med de bl.a. har udstyret mig med en mobiltelefon, således deres kunder kan ringe direkte til mig (noget jeg fortryder idag).

Alt ialt har jeg nok ladet dette kundeforhold gå mere over i en slags ansættelsesforhold, og det er bl.a. det som jeg nu vil gøre op med. Men hvordan og hvorledes det skal udføres på bedst mulige vis er jeg sgu' i tvivl om. Marketing, opsøgende salg og reklame er helt klart vejen frem, men samtidig skal der ændres på et kundeforhold uden at det skal betyder et stop med samarbejdet.

Gode råd søges og/eller en anbefaling af en virksomhedsrådgiver som du har haft god erfaring med.

/Lars

Fra Albertslund
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 82
Fra  IEX Skrevet kl. 10:39

Hej, Lars.

Har du overvejet at arbejde med din virksomheds identitet? Det ville være et fornuftigt tiltag at markedsføre din virksomhed via en hjemmeside, og dermed kommunikere bredere ud til din målgruppe, og ramme segmenter du ikke havde mulighed for før. Du kunne evt. bakke hjemmesiden op med en flot salgsfolder, visitkort og vigtigst af alt et letgenkendeligt logo.

Jeg er gerne behjælpelig med at lægge en strategi for din markedsføring til et uforpligtende møde.

Mvh.

Niel R. Jønsson
MediaStyle - www.mediastyle.dk

PS Der findes i de enkelte kommuner også erhversrådsrådgivere tilstukket af kommunen, som kan yde gratis virksomhedrådgivningstimer. Dette er også en mulighed så gå ind på http://www.startvaekst.dk/vhhr.dk/Start/0/2/0 og læs nærmere.

Fra Fredensborg
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 21:15

Hej Lars,

Det lyder som om du har brug for at få vendt din situation godt og grundigt. Du står tilsyneladende overfor et stort valg i dit liv.

Jeg mener der er nogle vigtige elementer du skal gennem inden du starter med at markedsføre dig !

Jeg hjælper gerne dig gennem denne proces.

Personligt har jeg stor erfaring inden for salg og det at sælge dig selv og din idee. Jeg underviser for Startup Copany, som arbejder med iværksætteri.

Tjek evt. min hjemmeside http://implemind.dk og konkakt mig på soren@implemind.dk såfremt du ønsker mere information.

Venlig hilsen

Søren heissel

ImpleMind

Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:20

Hej Nijel & Søren

Tak for jeres gode indlæg.

Jeg har taget kontakt til Væksthus Hovedstaden (www.startvaekst.dk) og i morgen tager jeg et møde med dem, hvor vi endevender min situation og får lagt en slagplan.

Situation skal selvfølgelig ændres såfremt jeg skal fortsætte som selvstændig. Min virksomhed har udviklet sig fra at være en fritidsbeskæftigelse til en fuldtidsbeskæftigelse, uden at jeg egentlig selv er fulgt med. Website, visitkort + ydelsesblad har jeg udarbejdet, men det er ikke noget jeg har gjort meget brug af.

Forretnings- og markedsføringplan, økonomiske budgetter osv. har jeg aldrig udarbejdet. Det var der ikke behov for til at starte med (følte jeg dengang). Nu hvor virksomheden er en fuldtidsbeskæftigelse er tingene anderledes. Spørgsmålende har trængt sig på igennem den seneste tid (læs: år) vedr. bedre økonomisk sikring, bedre markedsføring, fremtidig sikring, bedre ledelse/styring af virksomheden osv. Disse ting har jeg ikke fået gjort meget ved og derfor er jeg sikkert endt op i den situation hvor jeg pt. befinder mig.

Det håber og tror jeg der bliver gjort noget ved, med start fra i morgen.

Med venlig hilsen
Lars

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)