Jeg har nogle gange sendt nogle mindre pakker til private i Norge, som ikke har haft noget problem med at komme frem. Nu har en så bestilt 10 x produkt, til videresalg i hans egen butik. Han ville spare pengene, og have den afsendt som "brev" , hvilken jo ikke kan spores.. og nu er den ikke kommet frem efter 20 dage :/ Jeg er sikker på han er reel, så pakken sidder sikkert i tolden.. Derfor: nogle der kan forklare mig hvilke deklerationer mm. der skal påklistres sådan en pakke til Norge (eller andet ikke EU-land).. ? Pakkens værdi er omkring de 900 kr. |
Du skal lave en udførselsangivelse. Der er for ikke så længe siden kommet nye procedurer for disse, så jeg kender det ikke for spidst. En speditør kan hjælpe, men kræver formentlig125-200 kr for ulejligheden. Ydermere skal pakken indfortoldes i Norge. Det koster også.
Så hvis du sender regelmæssigt er det sikkert en god ide at få en fast aftale med en speditør.
Jeg bruger selv Unifeeder 88380300 - Peter. De er meget reelle og hælpsomme, menm skal naturligvis, som alle os andre, have lidt for ulejligheden.
Alternativt kan vi i fællesskab prøve at overbevise normændende om, at de ligeså godt kan joine EU![]()