Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør jeg det bedst?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften/nat

Jeg har over et længere stykke tid overvejet at skrive en E-bog. Lige præcis emnet må jeg vende tilbage med senere, men kan fortælle at den nærmest fungere som en opslagsværk i hjemmet, end en bog man behøver at læse på engang. Den er meget pratisk rettet og giver gode råd til private.

Jeg har smidt ideen ud til venner og bekendte (ok, noget inhabile) der syntes rigtig godt om ideen.

Indhold m.m. har jeg fået nedskrevet og jeg har fundet en eng. "forfatter" fra USA (www.elance.com) der kan skrive den "om" for mig for ca. 1000 USD. Herefter ønsker jeg selv at oversætte den, og ikke mindste afpasse den til det danske marked. Jeg forventer at den bliver cirka 80 sider.

Jeg har egentlig gode muligheder i at få bogen oversat til mange andre sprog, meget billigt. Men bør jeg tage et land af gangen også koncentrere mig om dette?

Hvis vi nu tager udgangspunkt i Danmark, forestiller jeg mig:

Webshop der 100 % har fokus på salg af et stykke bog. Alm. og int. kort.
Cirka 2000 kr. til adwords pr. måned.
SEO Supporten inkl. alt det arbejde der ligger i det. (tiden har jeg nok af, så specielt her ønsker jeg at ligge et stort stykke arbejde)

Jeg er lidt i tvivl omkring om overstående er ok, om jeg også bør kunne levere den i trykt form. Jeg har omkring 50000 kr. til projektet + det løse og min egne mål med bogen føler jeg ikke rækker hel....hvis jeg brænder dem alle af på salg i Danmark kun.

Håber i vil dele Jeres erfaringer og råd med mig.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:02

Jeg er bare lige med på en lytter indtil videre.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:16

Hej

Jeg synes du skulle starte op med en trykt bog, se evt: http://www.bod.dk/  her kan du komme langt inden for dit budget og stadig have råd til e-bog idéen.

Netop fordi du har tiden kunne du høste mange erfaringer omkring selve substansen/idéen omkring din bog. Her tænker jeg på pressemeddelser, præsentation af din bog i et center med en stor boghandel osv.. Hvis bogen har noget med ild at gøre (som jeg kan se du interesserer dig for) kunne du alliere dig med en kemi-studerende omkring et lille ufarligt show med ild-effekter. Det gør sig godt på billeder, og emnet omkring ild i hjemmet (hvis det er det det handler om) giver jo flere artikler omkring juletid, -artikler som oftest er genbrug fra tidligere omkring juletræer, adventkranse, og jeg er sikker på at en fornyelse vil blive hilst velkommen. Ram så bredt som muligt, landsdækkende og lokalpresse. Julen burde du jo kunne nå, hvis materialet er tilstede og kun behøver korrektur.

En trykt bog er også en fil, og kan derfor videreudbygges til dit e-bog projekt, så jeg synes du skal høste nogle erfaringer omkring forfatterskabet først, førend du stabler det store forlag på benene selv. Jeg fornemmer at du er lidt "kontroltypen" ud fra de indlæg jeg har læst fra din hånd, og derfor vil jeg slutte af med lidt lokkemiddel for at få dig til at give lidt slip.

Ville det ikke være ret cool og alle pengene værd med en trykt bog, med dit billede på omslaget omhandlende dit yndlingsemne?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:00

Hejsa og mange tak for et godt indlæg.

Du har ret, det er måske vejen jeg bør gå. Om ikke andet bliver jeg ihvertfald meget klogere undervejs! 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:52
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)