Hej,
Håber der er nogen der kan hjælpe mig! Hvad er fordele/ulember ved: Webhotel, Virtual Private server og "rigtig" server hosting? Og hvornår bruger man hvad? Det vigste krav er, at siden loader hurtigt. I må meget gerne anbefale hjemmesider, som ville være oplagte til de forskellige løsninger. Det er så jeg bedre forstår det.
Hvis formålet er, at ens hjemmeside skal loade hurtigt: Er det så korrekt, at jo dårligere ens website er "skrevet/designet", jo vigtigere er det, at man vælger en "større" løsning...? Og omvendt, en super hjemmeside, skrevet helt efter bogen, kan køre godt på en mindre løsning?
Håber I forstår mine spørgsmål...
Og hvis der er nogen, der kan forklare hvor meget 20gb trafik er, så ville jeg blive glad. Der skal tages udgangspunkt i to hjemmesider: 1) En hjemmeside med tekst og fx. 10 billeder i "google adwords størrelse". 2) En hjemmeside med kun tekst og EN film i youtube kvalitet på 5 min. Hvor mange besøgende ville man kunne have for 20 GB? Forstår ikke helt det med trafik... Og er det bedre at have en film til download mht. trafik pris?
På forhånd, tak!
P.S er der nogen der kender/kan anbefale godaddy.com som webhost?
|
Selvstændig01:Hej,
Hejsa og Velkommen til :)
Selvstændig01:
Uha ... der er mange, men for at sige det kort så drejer det sig om hvor mange resourcer du eller din hjemmeside har tildelt, ved et webhotel har du en meget lille og ofte udefineret del af en fysisk maskine til din hjemmeside, ved en Virtual Privat Server eller VServer har du ofte en defineret andel af en fysisk maskine til rådighed, og ved en "rigtig" server hosting har du en hel server til rådighed.
Fordelene er at jo stører løsning du har desto mere bestemmer du selv, du kan f.eks. vælge at skifte operativsystem på serveren eller du kan vælge at sætte mere/mindre ram/harddisk/whatever i afh. af dine behov og ønsker.
Selvstændig01:Er det så korrekt, at jo dårligere ens website er "skrevet/designet", jo vigtigere er det, at man vælger en "større" løsning...?
Og omvendt, en super hjemmeside, skrevet helt efter bogen, kan køre godt på en mindre løsning?
Nej det er ikke korrekt, eller det er det men med modifikationer.
Du kan godt være uheldig at dårlig kode medfører langsommere afvikling. Men blot fordi en side vises langsomt behøver det ikke være på grund af dårlig kode, der er mange faktorer. Rigtig mange faktorer.
Selvstændig01:Håber I forstår mine spørgsmål...
Prøver da :)
Selvstændig01:Og hvis der er nogen, der kan forklare hvor meget 20gb trafik er, så ville jeg blive glad. Der skal tages udgangspunkt i to hjemmesider:
1) En hjemmeside med tekst og fx. 10 billeder i "google adwords størrelse".
2) En hjemmeside med kun tekst og EN film i youtube kvalitet på 5 min.
Det kan du ikke svare på ud fra det du beskriver der. Men det er meget nemt at regne ud selv. Hvis du f.eks. har et eller flere billeder liggende der tilsammen fylder 10mb (Megabytes) så kan du have 2000 besøgende der ser de billeder hver månede før du overskrider de 20gb (Gigabytes) trafik om måneden.
Selvstændig01:Hvor mange besøgende ville man kunne have for 20 GB? Forstår ikke helt det med trafik... Og er det bedre at have en film til download mht. trafik pris?
Det afhænger _meget_ af hvad din side indeholder, du er nok nødt til at fortælle lidt mere om det hvis du vil have et præcist svar. Hvis du gerne vil holde din ide hemmelig skal du være velkommen til at ringe til mig på 40 511 627 her iaften(jeg går rundt ude i vores serverrum nogen timer endnu) eller på email mmc@mc-solutions.dk så skal jeg hjælpe dig så godt jeg kan :)
Selvstændig01:På forhånd, tak!
P.S er der nogen der kender/kan anbefale godaddy.com som webhost?
På ingen måde, har ikke hørt om andet end problemer med dem.