Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel, VPS eller server?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Hvad er fordele/ulember ved: Webhotel, Virtual Private server og "rigtig" server hosting? Og hvornår bruger man hvad?

Det vigste krav er, at siden loader hurtigt.

I må meget gerne anbefale hjemmesider, som ville være oplagte til de forskellige løsninger. Det er så jeg bedre forstår det.

Hvis formålet er, at ens hjemmeside skal loade hurtigt:

Er det så korrekt, at jo dårligere ens website er "skrevet/designet", jo vigtigere er det, at man vælger en "større" løsning...? 

Og omvendt, en super hjemmeside, skrevet helt efter bogen, kan køre godt på en mindre løsning?

Håber I forstår mine spørgsmål...

Og hvis der er nogen, der kan forklare hvor meget 20gb trafik er, så ville jeg blive glad. Der skal tages udgangspunkt i to hjemmesider:

1) En hjemmeside med tekst og fx. 10 billeder i "google adwords størrelse".

2) En hjemmeside med kun tekst og EN film i youtube kvalitet på 5 min.

Hvor mange besøgende ville man kunne have for 20 GB? Forstår ikke helt det med trafik... Og er det bedre at have en film til download mht. trafik pris?

På forhånd, tak!

P.S er der nogen der kender/kan anbefale godaddy.com som webhost?

.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:27

Selvstændig01:

Hej,

Hejsa og Velkommen til :)

Selvstændig01:

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Hvad er fordele/ulember ved: Webhotel, Virtual Private server og "rigtig" server hosting? Og hvornår bruger man hvad?

Uha ... der er mange, men for at sige det kort så drejer det sig om hvor mange resourcer du eller din hjemmeside har tildelt, ved et webhotel har du en meget lille og ofte udefineret del af en fysisk maskine til din hjemmeside, ved en Virtual Privat Server eller VServer har du ofte en defineret andel af en fysisk maskine til rådighed, og ved en "rigtig" server hosting har du en hel server til rådighed.

Fordelene er at jo stører løsning du har desto mere bestemmer du selv, du kan f.eks. vælge at skifte operativsystem på serveren eller du kan vælge at sætte mere/mindre ram/harddisk/whatever i afh. af dine behov og ønsker.

Selvstændig01:

Er det så korrekt, at jo dårligere ens website er "skrevet/designet", jo vigtigere er det, at man vælger en "større" løsning...? 

Og omvendt, en super hjemmeside, skrevet helt efter bogen, kan køre godt på en mindre løsning?

Nej det er ikke korrekt, eller det er det men med modifikationer.

Du kan godt være uheldig at dårlig kode medfører langsommere afvikling. Men blot fordi en side vises langsomt behøver det ikke være på grund af dårlig kode, der er mange faktorer. Rigtig mange faktorer.

Selvstændig01:

Håber I forstår mine spørgsmål...

Prøver da :)

Selvstændig01:

Og hvis der er nogen, der kan forklare hvor meget 20gb trafik er, så ville jeg blive glad. Der skal tages udgangspunkt i to hjemmesider:

1) En hjemmeside med tekst og fx. 10 billeder i "google adwords størrelse".

2) En hjemmeside med kun tekst og EN film i youtube kvalitet på 5 min.

Det kan du ikke svare på ud fra det du beskriver der. Men det er meget nemt at regne ud selv. Hvis du f.eks. har et eller flere billeder liggende der tilsammen fylder 10mb (Megabytes) så kan du have 2000 besøgende der ser de billeder hver månede før du overskrider de 20gb (Gigabytes) trafik om måneden.

Selvstændig01:

Hvor mange besøgende ville man kunne have for 20 GB? Forstår ikke helt det med trafik... Og er det bedre at have en film til download mht. trafik pris?

Det afhænger _meget_ af hvad din side indeholder, du er nok nødt til at fortælle lidt mere om det hvis du vil have et præcist svar. Hvis du gerne vil holde din ide hemmelig skal du være velkommen til at ringe til mig på 40 511 627 her iaften(jeg går rundt ude i vores serverrum nogen timer endnu) eller på email mmc@mc-solutions.dk så skal jeg hjælpe dig så godt jeg kan :)

Selvstændig01:

På forhånd, tak!

P.S er der nogen der kender/kan anbefale godaddy.com som webhost?

På ingen måde, har ikke hørt om andet end problemer med dem.

Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 20:45

"Det kan du ikke svare på ud fra det du beskriver der. Men det er meget nemt at regne ud selv. Hvis du f.eks. har et eller flere billeder liggende der tilsammen fylder 10mb (Megabytes) så kan du have 2000 besøgende der ser de billeder hver månede før du overskrider de 20gb (Gigabytes) trafik om måneden".

Okay, så tør jeg slet ikke tænke på hvad, arto, dating.dk eller for den sags skyld youtube betaler hver måned i trafik....  Stick out tongue

Tak for svaret... og giver nok lige et kald...

.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:04
Selvstændig01:

Okay, så tør jeg slet ikke tænke på hvad, arto, dating.dk eller for den sags skyld youtube betaler hver måned i trafik....  Stick out tongue

Når man er oppe i en trafikvolume som YouTube's så kommer men i den gunstige situation at det er i de store internetudbyderes interesse at udveksle trafik direkte og gratis med en, så nok har YouTube store trafikomkostninger men det er på en helt anden måde og hvis man skulle prøve at omregne det til en pris pr. antal gb overført så ville det være en utroligt lav pris :)

Arto/Dating.dk er naturligvis langt fra den størrelse, men desto større ens trafikvolume er desto billigere kan man naturligvis få trafikken.
Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 12:54

Sune Christesen:
Selvstændig01:

Når man er oppe i en trafikvolume som YouTube's så kommer men i den gunstige situation at det er i de store internetudbyderes interesse at udveksle trafik direkte og gratis med en, så nok har YouTube store trafikomkostninger men det er på en helt anden måde og hvis man skulle prøve at omregne det til en pris pr. antal gb overført så ville det være en utroligt lav pris :)

Arto/Dating.dk er naturligvis langt fra den størrelse, men desto større ens trafikvolume er desto billigere kan man naturligvis få trafikken.

Så må jeg skynde mig at komme derop.....  Big Smile

.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 17:18

Forskel på performance kan variere meget fra udbyder til udbyder, og også blandt de enkelte produkter.

Kodningen af din hjemmeside har helt klart stor betydning for hastigheden. Også selve database designet er af stor betydning. Her vil man oftere kunne hente ekstra performance, fremfor en hurtigere server.

Et webhotel bør du ikke udelukke af performance hensyn. Et godt webhotel vil række ganske langt, og der kan sagtens leveres god performance på et webhotel. Fordelen ved en virtuel server vil være, at du opnår langt større fleksibilitet, da du vil få mulighed for særlig konfiguration eller moduler på serveren, hvilket normalt ikke er muligt på et webhotel. Men det giver også et større ansvar, da man selv har administrator rettigheder.

20 GB/mdr. rækker for langt de fleste. Hvad ønsker du helt konkret at afvikle på serveren? Video vil uden tvivl forøge trafikken væsentligt

Hvem er din målgruppe? Hvis det er danske brugere, vil jeg mene, at du bør vælge en leverandør med servere i Danmark fremfor USA.

Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 22:25

Christian Reupke:

Forskel på performance kan variere meget fra udbyder til udbyder, og også blandt de enkelte produkter.

Kodningen af din hjemmeside har helt klart stor betydning for hastigheden. Også selve database designet er af stor betydning. Her vil man oftere kunne hente ekstra performance, fremfor en hurtigere server.

Et webhotel bør du ikke udelukke af performance hensyn. Et godt webhotel vil række ganske langt, og der kan sagtens leveres god performance på et webhotel. Fordelen ved en virtuel server vil være, at du opnår langt større fleksibilitet, da du vil få mulighed for særlig konfiguration eller moduler på serveren, hvilket normalt ikke er muligt på et webhotel. Men det giver også et større ansvar, da man selv har administrator rettigheder.

20 GB/mdr. rækker for langt de fleste. Hvad ønsker du helt konkret at afvikle på serveren? Video vil uden tvivl forøge trafikken væsentligt

Hvem er din målgruppe? Hvis det er danske brugere, vil jeg mene, at du bør vælge en leverandør med servere i Danmark fremfor USA.

Hej,

Ok, tak..!

Min målgruppe er hele verdenen..

.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:49

Christian Reupke:

Jeg har en hel del servere host Slicehost.com i USA, og selvom en del af mine kunders målgrupper er danske så oplever de ingen problemer med dette. Svartiden er høj, oppetiden fejler INTET og ja, heller ingen sønderlige problemer med SEO.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 12:28

Niklas Stephenson:

Jeg har en hel del servere host Slicehost.com i USA, og selvom en del af mine kunders målgrupper er danske så oplever de ingen problemer med dette. Svartiden er høj, oppetiden fejler INTET og ja, heller ingen sønderlige problemer med SEO.

Alene den geografiske afstand øger svartiderne til USA fra Danmark med minimum ca. 90 ms. Men med labs.ungt.dk er jeg f.eks. helt oppe på 156 ms fra Danmark. Det vil give mærkbar sløvhed, hvis du f.eks. anvender mange http elementer (f.eks. billedere) der skal loades parallelt på samme side, AJAX eller anden 2-vejs kommunikation.

Bl.a. derfor vil du også se, at Google, Yahoo, Microsoft osv. sender europæiske brugere til servere i deres europæiske datacentere.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:36

Christian Reupke:

Niklas Stephenson:

Alene den geografiske afstand øger svartiderne til USA fra Danmark med minimum ca. 90 ms. Men med labs.ungt.dk er jeg f.eks. helt oppe på 156 ms fra Danmark. Det vil give mærkbar sløvhed, hvis du f.eks. anvender mange http elementer (f.eks. billedere) der skal loades parallelt på samme side, AJAX eller anden 2-vejs kommunikation.

Bl.a. derfor vil du også se, at Google, Yahoo, Microsoft osv. sender europæiske brugere til servere i deres europæiske datacentere.

Det er helt korrekt at pingtiden er en smule højere når man pinger til usa, men jeg har lavet flere bruger tests hvor det har vist sig at den lille bitte forskel der er på svartiden ikke er noget der går ud over brugeren.

Det er klart at sotre virksomheder som ms og google spreder deres servere, de har jo også resourcer til det.

Men hvis jeg kan få hosting i USA hvor kvalitet, dynamic, funktionalitet osv er mange gange højere og prisen lavere end i dk/europa så går jeg gerne på kompromi med ca 0,1 sekunds langsommere svartid.

Derudover skal det siges at labs.ungt.dk ikke ligger ved slicehost, men ved mediatemple som er meget langsomme.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)