Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel, VPS eller server?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan tilgengæld ryge ind i nogle SEO problemer ved at hoste uden for kontinentet da det reelt er forskellige google datacentre der betjener Europa og USA.

Fra land til land i EU er betydning nok relativ ligegyldig men på tværs af kontinenter kan det have rigtigt meget at sige.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:09

Ronnikc:

Du kan tilgengæld ryge ind i nogle SEO problemer ved at hoste uden for kontinentet da det reelt er forskellige google datacentre der betjener Europa og USA.

Fra land til land i EU er betydning nok relativ ligegyldig men på tværs af kontinenter kan det have rigtigt meget at sige.

Som sagt er det en risiko jeg kender til, men har til dato ikke oplevet et eneste problem med dette.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 13:29

Niklas Stephenson:

Det er helt korrekt at pingtiden er en smule højere når man pinger til usa, men jeg har lavet flere bruger tests hvor det har vist sig at den lille bitte forskel der er på svartiden ikke er noget der går ud over brugeren.

Du skal huske, at en hjemmeside typisk består af mange elementer, og forsinkelsen gælder hvert element. Derved vil man få en mærkbar langsommere loadtid af siden.

Men hvis din side kun består af et enkelt HTML dokument, vil du næppe bemærke det.

Niklas Stephenson:

Men hvis jeg kan få hosting i USA hvor kvalitet, dynamic, funktionalitet osv er mange gange højere og prisen lavere end i dk/europa så går jeg gerne på kompromi med ca 0,1 sekunds langsommere svartid.

Kvaliteten vil for mange brugere opleves højere i Danmark. De får bl.a. bedre svartider, dansk support, adgang til .dk domæner direkte via leverandøren og mulighed for at betale via et ganske almindeligt indbetalingskort.

Og med hensyn til funktionalitet, så anvender de fleste VPS leverandører standard komponenter. Du vil derfor ofte finde identiske interfaces og funktioner.

Prisen er højere her i Danmark, men priserne er stadig på et lavt niveau, hvor alle kan være med. Hvis du driver en forretning, kan en besparelse hurtigt være dyrt købt. Du får en merværdi med bedre performance, pålidelighed og support i Danmark.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:34

Alle erfaringer er åbenbart ikke ens, vi bliver vist aldrige enige...

Du skal jo også komme med den holdning når du selv sælger VPSer ;)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:49

Nu er en VPS jo heller ikke en fast-defineret størelsen, den løsning du har prøvet kan sagtens værer dårligere end den løsning jeg har prøvet, eller udbyder.

Det afhænger meget af den HyperVisor du bruger, der er blandt andet Microsoft's, Vmwares, Xen's, Linux's KVM, Usermode Linux eller OpenVZ.  Alle har de ulemper og fordele, fælles for dem er at de kræver dygtige folk bag der kender forskellen mellem dem og kan finde ud af at sætte dem op.

:)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:05
Når vi får kunder der skifter fra billige udenlandske løsninger så er det som oftest ikke pga. hastighed, men der i mod at når der er opstået problemer hos udbyderen så har de været på røven i og med at de ikke har kunnet få fat på udbyderen. Typisk er der ikke 24/7 vagttelefon sådan nogen steder (og ofte slet ikke telefonsupport) og der kan være lang svartid på mails. Det kan resultere i flere timer før man får fat i udbyderen (og hvis man er uheldig med helligdage/weekend måske mere, afhængig af hvordan udbyderen arbejder), hvilket bare ikke er acceptabelt hvis ens forretning er afhængig af serveren. På den måde kan det hurtigt blive dyrere end den besparelse man har haft på den lavere leje.

Det er naturligvis langt fra alle steder det er et problem, men det er bestemt en overvejelse som mange glemmer at gøre sig når de vælger udbyder.
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 14:10

Sune Christesen:
Når vi får kunder der skifter fra billige udenlandske løsninger så er det som oftest ikke pga. hastighed, men der i mod at når der er opstået problemer hos udbyderen så har de været på røven i og med at de ikke har kunnet få fat på udbyderen. Typisk er der ikke 24/7 vagttelefon sådan nogen steder (og ofte slet ikke telefonsupport) og der kan være lang svartid på mails. Det kan resultere i flere timer før man får fat i udbyderen (og hvis man er uheldig med helligdage/weekend måske mere, afhængig af hvordan udbyderen arbejder), hvilket bare ikke er acceptabelt hvis ens forretning er afhængig af serveren. På den måde kan det hurtigt blive dyrere end den besparelse man har haft på den lavere leje.

Det er naturligvis langt fra alle steder det er et problem, men det er bestemt en overvejelse som mange glemmer at gøre sig når de vælger udbyder.

Det er klart man skal overveje hvilke udenlandske udbydere man vælger at samarbejde med ligesom man skal tage samme overvejelse omkring de danske.

Slicehost har rigtig god support både via chat og mail. Har aldrig haft svartid på support på mere end 20 min (på mail).

Men ja, man skal bestemt vurdere sine partnere og leverandører !

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:58

Sjovt, vi har også fået serverkunder fra udlandet, netop pga kontortiderne ikke altid er helt praktiske hos amerikanske udbydere, set i forhold til europæiske..

Det er så træls at skulle op om natten for at kunne ringe til support, har jeg hørt et sted.. Wink

Som en sidebemærkning vil jeg nævne at vi har rigtig god erfaring med Xen, openVZ og vmware esx her i huset, da det er de produkter vi anvender til virtualisering her.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)