Hejsa, nogle der ved om at det er muligt at få penge tilbage i moms, hos facebook og adwords? Smider efterhånden mange tusinde til dem om måneden, og kunne da være rart med lidt moms tilbage.
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
*) For tjenester, som er underlagt tilbageførsel af debitering, skal moms
indberettes af modtageren i henhold til artikel 196 af Rådsdirektiv
2006/112/EC
Hvad det betyder, skal jeg ikke gøre mig klog på, men går ud fra at det er noget i retning af at de ikke opkræver momsen da den alligevel skal føres retur.
Hvis du har et CVR nummer så kan du skrive til Google support og oplyse det. Du kan finde oplysninger under My Account --> Billing Preferences.
Her stå din konto helt sikkert som en privat person og ikke som "Google AdWords used for business purposes"
Du kan rette firmanavn og adresse, men du kan ikke ændre kontoen til firma brug, men du kan finde en email adresse deride. Jeg skrev til dem på et tidspunkt og fortalte dem hvor lang tid jeg havde haft mit firma. Google rettet min konto og tager ikke moms mere, de var også så flinke at de sendte en check på £600.
Så skriv til dem og så bliver du forhåbenligt lidt rigere
Håber det kan hjælpe lidt... der står dog ikke noget om FaceBook, og da jeg ikke er klar over om Facebook er registreret i EU kan jeg ikke sige om det også er gældende her.
Morten Pedersen www.haisler.dk - Accessories til mænd og kvinder.
Nu har jeg en som styre min bogføring, men jeg er lidt i tvivl om at det er det som han har gjort - Vil det sige at skat måske skylder mig nogle penge? Eller skylder jeg dem?
Når jeg ser mine fakturaer fra adwords, så står der : "* For tjenester, som er underlagt tilbageførsel af debitering, skal moms indberettes af modtageren i henhold til artikel 196 af Rådsdirektiv 2006/112/EC"
Og der står at der er trukket 0 kr i moms?
Jesper
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.