Ja.. Sprit ny på siden her, hopper jeg i med begge ben og spørger direkte. Er der overhovedet nogen der kan fortælle PRÆCIST hvad definationen af pyramidespil er?
Tja.. jeg undres.. fordi det ser ud til at begreberne forveksles en del. Måske med god grund, da mange "MLM" firmaer rent faktisk er skjulte pyramidespil. Men HVOR ligger den skarpe defination?
Network marketing - MLM er faktisk et genialt koncept. Som jeg ser det. Det giver nogle muligheder til "almindelige" mennesker, som ellers ikke lige kan nå deres drømme pga. økonomiske forhindringer.
Hvilket jeg har bemærket, at mindst en enkelt tidligere har beskrevet.
(Ja sorry.. men det er først i dag (Aften) jeg faldt over denne side og tilmeldte mig omgående. Så jeg har altså ikke nået at læse alt historik. Bær over med mig ;-) )
Personligt mener jeg, i forhold til MLM, at NÅR man tegner en ny person ind i et koncept. Så har man en moralsk forpligtelse til at hjælpe vedkommende og supportere indtil vedkommende selv kan stå på egne ben. Naturligvis i forhold til interessen personen selv udviser for det koncept man arbejder med.
Herefter skal man stadig stå til rådighed for at supportere. I hvertfald indtil den dag, hvor man eventuelt selv træder ud af et netværk. Hvad årsagen end måtte være?
Men hvor om alt står, er jeg positiv overrasket over at finde denne side/debat. Og den ser jo ud til at skabe en del turbulens omkring koncept og begreber som Pyramidespil, MLM eller NM om man vil.
Det fede ved skeptiske personer er, at alt ikke er lige let.. Ellers ville livet da også blive for kedelig nemt!
|
Hej
Du spørger til forskellen på pyramide og mlm. Du kan finde i tonsvis af diskutioner herinde omkring det. Jeg plejer at henvise folk til forbrug.dk. Ja jeg ved godt mange hader når man bare henviser, men vi er nød til at holde os til nogle af de fact der er på området.
Du spørger til den skarpe definition. Pkt 1 er produktet, og er der intet produkt er det ikke mlm, men prøv at løb forbrug.dk vejledning igennem.
Nu er der jo også et begreb der hedder Ponzi scam, som nødvendigvis ikke har noget med pyramidespil at gøre.
Du kan læse lidt om nogle af de store firmaer indenfor mlm på http://www.disafo.dk som er dansk direkte salgsforening.
Som sponsor har man et meget stort ansvar i mlm, og det er her mange svigter, og det er en af årsagerne til at meget få rent faktisk får stor økonomisk succes med mlm.
Jeg ser mlm som en mulighed for alle til at lave en ekstra indtægt uden de store forudsætninger. Om man så er glad og tilfreds ved at sælge lidt cremer, parfume, rengøring eller slankepulver og tjener den ekstra plovmand eller et par tusind om måneden der gør det hele lidt sjovere så synes jeg det er perfekt.
Jeg er selv blevet træt af forbrugsprodukter og har kastet mig over i et onlinekoncept, men det er jo smag og behag. Igen er mlm dejligt for der er plads til alle.