Min erfaring er, at det faktisk ikke er så dyrt at køre luksusbiler, hvis bare man kan leve med de er et par år gamle. Afskrivningen er enorm de første år, og hvis det er en ef de helt dyre kvalitetsbiler holder den meget lang tid. Jeg købte selv, for nogle år siden, en Mercedes der stod til godt 1,5 millioner fra ny, til godt 200.000 kr. med kun 130.000 kørte kilometer. Den lugtede stadig ny! Når først de første 1,3 millioner er høvlet af sådan en bil falder den faktisk MEGET langsomt i pris - i praksis den langsommeste afskrivning du får!
Dertil skal så lægges det faktum at f.eks. Mercedes er MEGET billigere i reservedele end mange "billige" biler. Alt i alt koster det ikke mig ret meget mere, at køre rundt i en kæmpe Mercedes end det gjorte dengang jeg kørte Fiat Punto - men for fanden, hvor er det bare meget sjovere :)
En meget vigtig faktor for økonomien er dog at du kan få dun luksusbil forsikret til en rimelig pris. Jeg ar heldig og kom indi Lærestandens Brændforsikring, hvor jeg betaler kun godt 5.000 om året inkl fuld kasko og det hele, men man kan let komme af med 4-5 gange den pris - og endnu mere hvis man er helt ung, eller har skader.
Jeg har også en Jeep Grand Cherokee V8/5.2 - den var heller ikke så dyr, men for helvede hvor er den dyr at køre i hehehe - på en virkelig god dag kan den presses op på nææææsten 7 km/l :) Men den lyder fanbdme godt, sådan en 5.2 liters V8, når man træder til
Jeg kunne også godt finde på at købe en Porsche en dag, men så ville jeg kigge mig længe om efter den helt rigtige brugte model til en god pris - lave kilometer, god pasning og høj afskrivning. Så behøver det ikke at blive så dyrt