Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer du en Porsche?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er en heldige ejer af en Porsche eller en anden af den slags sportsvogne, må du gerne lige smide mig en PM, eller skrive et indlæg i denne tråd. Jeg har derfor nogle spørgsmål til dig, som jeg gerne vil have besvaret.

Du kan også køre i en Porsche du har leaset, eller what not. Så længe du til dagligt har dit bagparti i en lækker sportsvogn.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:28

Måske skulle du fortælle folk, hvad det handler om ;o)  (har ikke selv sportsvogn)

Er det bare fordi du vil vide hvor den står, så du kan snuppe den og så sælge den til østeuropa?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35

Hej!

Vi har en Alfa Romeo.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43

ha ha nej nej.

Jeg søger info fra folk som ejer en sportsvogn, om hvordan de har fået den(økonomisk). hvad kræver det i kroner og ører for mig at køre i en Porsche.
Såmen intet andet. Mon ikke jeg kan finde på at lave end lidt mere lukrativ forretning end at stjæle.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:22

Jeg tror ikke du finde helt vildt mange, der kører porsche herinde.. Og hvis det handler om benzinforbrug, så kan du vl også tage dem, der kører ford taunus eller en anden bedaget bil - de kører cirka det samme på literen.

Jeg kører selv en grøn Raleigh :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Greyzone:
Mon ikke jeg kan finde på at lave end lidt mere lukrativ forretning end at stjæle.

Hvis du kan finde ud af at starte dem uden en nøgle og senere afsætte dem, tror jeg du kan få en af danmarks bedste timeløn indenfor det fag. Men det er som så meget andet - man skal lærer faget og så er det ellers netværk, netværk, netværk ;)
(Lidt humor en lørdag aften, til dem der er i tvivl)

Penge & Privatøkonomi havde en sammenligning for et par måneder siden af totalomkostninger ved forskellige biler. Jeg kan desværre ikke finde bladet, men det er der nok andre der kan. Mener at en af dem de testede var en Porsche Cayenne som ville koste 160kr/km hvis man kørte i den over 3 år og kørte 30.000 km per år... altså 3.200 kroner hvis jeg tog den hjem til mine forældre og retur igen (100km hver vej). Så hellere tage en taxa.

De opgjorde det på baggrund af salgspriserne på bilbasen.dk - værditab er jo den eneste svære at vurderer, resten er storset bare simpel matematik når man har tallene.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:18

For nogle år siden så jeg en opgørelse i et bilblad. En porsche 911 carrera kostede mellem 18-25 kr. kilometeren at køre i (alt.inkl.) fra ny ;o)

God fornøjelse...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:09

Min erfaring er, at det faktisk ikke er så dyrt at køre luksusbiler, hvis bare man kan leve med de er et par år gamle. Afskrivningen er enorm de første år, og hvis det er en ef de helt dyre kvalitetsbiler holder den meget lang tid. Jeg købte selv, for nogle år siden, en Mercedes der stod til godt 1,5 millioner fra ny, til godt 200.000 kr. med kun 130.000 kørte kilometer. Den lugtede stadig ny! Når først de første 1,3 millioner er høvlet af sådan en bil falder den faktisk MEGET langsomt i pris - i praksis den langsommeste afskrivning du får!

Dertil skal så lægges det faktum at f.eks. Mercedes er MEGET billigere i reservedele end mange "billige" biler. Alt i alt koster det ikke mig ret meget mere, at køre rundt i en kæmpe Mercedes end det gjorte dengang jeg kørte Fiat Punto - men for fanden, hvor er det bare meget sjovere :)

En meget vigtig faktor for økonomien er dog at du kan få dun luksusbil forsikret til en rimelig pris. Jeg ar heldig og kom indi Lærestandens Brændforsikring, hvor jeg betaler kun godt 5.000 om året inkl fuld kasko og det hele, men man kan let komme af med 4-5 gange den pris - og endnu mere hvis man er helt ung, eller har skader.

Jeg har også en Jeep Grand Cherokee V8/5.2 - den var heller ikke så dyr, men for helvede hvor er den dyr at køre i hehehe - på en virkelig god dag kan den presses op på nææææsten 7 km/l :) Men den lyder fanbdme godt, sådan en 5.2 liters V8, når man træder til

Jeg kunne også godt finde på at købe en Porsche en dag, men så ville jeg kigge mig længe om efter den helt rigtige brugte model til en god pris - lave kilometer, god pasning og høj afskrivning. Så behøver det ikke at blive så dyrt

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:59

Snak lige med min ven Kim som har Porsche Centrum i Køge, han kender alle Porsche modeller og nogle af de nyere (slut halvfemser-start 2000) er ikke helt fantastiske. Nogle har motorproblemer, andre ballade med gear. Men køber man en 911'er fra f.eks. 80'erne, så er de helgalvaniserede og motor/gear er verdensklasse. Sådan en bil i god stand kan man købe for godt 300.000 kr. og den kan køre i mange år uden de store problemer. Men pas på sminkede lig, de kan nemt koste mere end 100.000 kr. at få på gaden.
Som Mikkel nævner, så er forsikringen en joker. Jeg gav 13.000 kr. om året for en gammel 911'er og så vidt jeg husker 8.000 for min Boxster, da jeg også var heldig at komme i godt selskab (Popermo som er politiets selskab).

Så gøres det rigtigt, så er det faktisk ikke så dyrt.

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22

Mange Tak folkens.
Gode råd alle sammen.

Jeg står ikke pt. og skal købe mig en Porsche, men jeg bruger det til at have nogle konkrete mål at gå efter.
Det hjælper mig rigtig meget at have et specifikt mål som jeg vil opnå. Og det er så i det her tilfælde at have nok penge til at købe en Porsche.

Hvor meget skal man så tjene for at kunne købe en Porsche 911 til, lad os sige 700.000 kroner.? Alt det her med skat osv.
Hvor mange penge skal jeg have gennem mit firma, for at jeg kan betale de 700k for min lille drøm. De 700k er bare et beløb jeg lige skød ud. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)