Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gruppe sms "invitation"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Er det tilladt at uden modtagerens samtykke at sende en gruppe sms til en udvalgt skare fra en kunde database vedrørende arrangement, hvor der vil være forskellige præsentationer, mad og drikke, jeg er godt klar over at man nok ikke bliver populær ved alle modtagere, men hvis man sender det hele som en invitation i stil med, "Kom ned til os den dag og se vores nye produkter, der vil også være vådt og tørt" så er det jo egentlig bare en invitation til kunder som har handlet hos os før,

Hvad er straffen for at gøre dette hvis det nu ses som brud på markedesføringsloven, mindes bare en episode hvor midtdata inviterede til ligendene arrangement, dog var det jo private der var modtagere, her vil det både være private og B2B kunder.

Hvad siger i

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:22

Det er ikke tilladt at henvende dig til tidligere kunder, med mindre de har haft mulighed for at framelde sig i forbindelse med købet. Du skal altså have gjort opmærksom på, at de bliver tilmeldt nyhedsbrev/SMS, og de skal, f.eks. via en checkbox, have haft mulighed for at frabede sig at modtage det. Om det er en invitation er, jf. Midtdata-sagen, irrelevant - du har planer om at tjene penge på det, og så er det ulovligt.

Straffen er normalt 100 kr. pr. ulovligt sendt SMS/e-mail.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:38

Hej ShopMe

Som David skriver er det ulovligt at skrive ud til folk der ikke har givet tilsagn om dette. Mange tager chancen og nogen bliver ramt. Det er rigtigt nok 100 kr. pr. SMS der er sendt ud uden tilladelse, dog min. 10.000 kr. mener jeg den er sat til.Så det er da en chance at tage, 10.000 er rigtig mange penge.

Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:00

Hej ShopMe

jeg vil anbefale IKKE at afsende gruppe SMS'er, hvis ikke modtagerne har haft muligheden for at melde fra. Der er naturligvis det lovmæssige aspekt i sagen, men endnu vigtigere er dine kunders tillid til dig og din virksomhed. Ved afsendelse af gruppe sms'er (til modtagere som ikke på forhånd har accepteret modtagelse) bevæger du dig under emnet den implicitte tilgang.

Den implicitte tilgang har stor betydning for dine kunders associationsrække ift. virksomheden mm.   

Kort fortalt betyder det at de forudindtagelser dine kunder danner om din virksomhed, din branche, dit produkt, dig som sælger og virksomhedens salgskanaler, kan blive kraftigt påvirket i en negativ retning.

Naturligvis er der situationer hvor det kan anbefales, MEN KUN hvis du har en salgsstrategi der siger: "Sælg, nysalg, SÆLG, pistolsalg, SALG kanonsalg osv.."

Der findes dog mange muligheder og alternativer til fremtidige løsninger.

Du er naturligvis velkommen til at skrive til mig, hvis du har brug for hjælp. Smile 

Med venlig hilsen

Mads

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:31

Jeg vil foreslå dig at oprette en kunde klub med en række fordele hvis du vil ha mulighed for at kunde sende materiale ud til dine stamkunder, på den måde kan du måske også få flere til at komme igen. Og hvis du laver en folder eller et ark hvor kunden udfylder navn adresse email og mobil nummer så må du godt sende ud til dem lige som du har lyst. De skal bare selv have skrevet under for neden og de skal være over 18 for at underskriften er gyldig ellers skal forældrene selvf skrive under.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:22

En kundeklub er slet ikke en dårlig ide, hvis du fremover vil have SMS mediet til at give dine kunder hurtigt besked om tilbud, arrangementer osv. Det er dog lige rigeligt at de skal udfylde et dokument og alt muligt. Hvis du anvender tilmelding via SMS, kan du markedsføre din kundeklub både offline og online og dermed få flere tilmeldte.

Du skal huske at det altid skal være muligt for kunden at melde sig ud "let og gebyrfrit" som markedsføringsloven siger det. Derfor er det langt det bedste at afmeldingen foregår ved at sende en enkelt SMS.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)