Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup, Århus
Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Først og fremmest vil jeg gerne rose siden og dets forum mennesker for vældig begavede ;)

Mig og en ven går og arbejder på at få startet en web-shop med import fra Asien.

Vi er henholdsvis 15 og 16 år gamle, så min far skal stå for stråmand.

Kan i give mig nogle svar på nogle spørgsmål?

1) Hvor tit skal man indgive moms-regnskab?
2) Skal man have ydeligere registreringer ud over CVR-nummer og Told registrering for at importe fra Asien?
3) Hvordan opnår man den bedste SEO? (vil gerne betale for det!)
4) Vi har selv kontakterne, styr på det meste udfra hvad vi vil sælge og en fornuftig forretningsplan- hvordan kommer vi videre?
5) Hvilke extra gebyrer kommer der oveni ved opstart af web-shop ?
6) HAR I NOGLE GODE RÅD? 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 05:02

Hej Emil

1) Skat kører med 3 måder ved moms. Måned, Kvatal og Halvår moms afregning. Normalt mener jeg at du bliver sat til Kvatal afregning som nystartet virksomhed. Men kan ændres efter din omsætning.

2) Når du bliver registreret hos skal skal du også oprettes med kredit til import moms. Ellers skal du betale Told og Moms kontakt før du kan få udleveret dine varer.

3) SEO hvis du laver de rigtige Meta søgeord så skal du ikke betale for det. Men der er mange forskellige meninger om dette.

5) Ekstra gebyrer. Der findes hos de forskellige internet selvskaber færdige webshop og de har forskellige priser alt efter hvad du nu vælger. Der du over kan du lave din egen webshop med forskellige open source software eks. Drupal.org, oscommerce men der findes mange andre produkter ude i verden.

Hvis du køber en færdig pakke så så kan betalingsmodul være med hvisdu laver det selv skalud lave aftale med en betalings gateway. Der efter kan der komme hvis du ønsker og komme på prisportaler.

Håber at de besvarer nogle af Jeres spørgsmål.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Hinnerup, Århus
Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:00

Jeg siger mange tak :)

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:28

Hej Emil,

Det lyder som et rigtig spændende projekt i skal i gang med.. og jeg vil ønske jer alt mulig held og lykke fremover. Det skal nok blive godt.. Smile

Vedr. jeres spørgsmål, kontakt til shopleverandør, SEO.. osv, så vil jeg anbefale jer at tage kontakt til Martin fra MBC-Design webbureau mb@mbc-design.dk

Han kan helt sikkert hjælpe jer videre med dette her, og alt lige fra spørgsmål vedr. moms/skat, e-handels løsning, gode råd..osv.

Jeg startede lidt på samme måde, div. som en totalt "rookie", Big Smile og jeg fik så anbefalet dette bureau, og har aldrig fortrudt det siden. De hjælp simpelthen mig i gang helt fra bunden af, og i dag administrere jeg 6, snart 7 butikker på nettet. Så jeg har lært utrolig meget.

Så prøv og smid dem en mail, det er jo med at indhente så mange tilbud som muligt Smile

Ellers er der helt sikkert mange andre dygtige folk som kan hjælpe jer videre her på amino - Danmarks bedste iværksætter portal.

Rigtig mange gange held og lykke fremover..

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:21

Lykkebjerg:

3) SEO hvis du laver de rigtige Meta søgeord så skal du ikke betale for det. Men der er mange forskellige meninger om dette.

Det her er altså et elendigt svar. Du finder ingen, der går op i SEO, som vil påstå, at "de rigtige meta søgeord" er nok til at rangere godt på de relevante søgeord i søgemaskinerne. I hvert fald ikke på områder, hvor der er bare lidt konkurrence.

Se f.eks. her på Lars Bachmanns blog, hvor PC Planet bliver hånet i maj måned i år for at skrive en artikel, hvori de fremhæver Meta tags som en af de vigtigste faktorer.

Til Emil: Hvis du er ude efter god SEO og er villig til at betale for det, så får du brug for et firma, der kan hjælpe dig med følgende:

• Identificere relevante søgeord og -sætninger, som du skal findes på. (herunder undersøge konkurrencen på disse ord)
  • Optimere din webshop, så den har potentialet til at blive rangeret godt på de relevante søgeord.
  • Hjælpe dig med linkbuilidng, så nogle gode sider linker til din side med de rigtige søgeord.

Hvis du selv vil komme godt fra start, så kast dig over noget af det gratis SEO-læsestof, som findes forskellige steder på nettet. Ikke nødvendigvis for selv at tage dig af SEO-arbejdet, men for i det mindste at kunne stille kvalificerede spørgsmål til SEO-firmaer, som byder ind på opgaven. At bruge et par timer på at læse et par grundbøger vil ruste dig meget til at kunne forholde dig til SEO-arbejde. Du kan også starte selv og se, hvor langt det bringer dig.

(i linket ovenfor har jeg nævnt et par begynder SEO-bøger, og der er nogle flere bud i kommentarerne til samme indlæg. Læs også nogle af de blogs, som der er remset op her på Aminos wiki om SEO.)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)