Jeg designer grafiske mønstre i Illustrator. Jeg har allerede solgt en del, men er nu stødt ind i et problem. DEm jeg har solgt et mønster til vil gerne se det i andre farver og har sendt mig følgende pantonekoder 17-1044tc, 15-0326tcx, 19-1557tc, 18-1664tcx, 14-0452tpx. Jeg har nu findet ud af at der er et pantone tekstil farve system og det er for så vidt fint nok, jeg kan bare købe den vifte der hører til. Men hvad gør jeg når jeg vil matche farverne i illustrator. Er der et plug in eller hvad gør man normalt i den situation?
Du finder dine Pantone paletter i swatches i Illustrator
...Både ja og nej! Der er Pantonefarver i farvevælgeren, men kun trykfarver. Hvis du skal finde stoffarverne, må du en tur på Pantones hjemmeside. Der har du mulighed for at se hvilken farve der er tale om og så kan du bruge illustrator til at "plukke" farven.
1. Flyt rundt på dine programvinduer så du ser både Illustrator og InternetBrowseren 2. klik på farvevælgeren (i Illustrator) 3. Klik på et billede-element i illustrator og flyt musen over til farvefeltet på Pantones hjemmeside (hold musen nedtrykket når du bevæger dig ud af illustrator) Slip først musen når pipetten peger på farvefeltet hos Pantone. 4. Du har nu valgt farven i Illustrator's farvevælger