Der er nu ikke noget galt med Linda Lopez, det har en fin rytme, er nemt at huske, det er skalérbart - kan bruges om virksomheden er stor eller lille - og klinger svagt eksotisk - så det skaber lidt nysgerrighed i sig selv.
Design ville jeg til gengæld undlade at bruge som beskrivende - det siger ikke rigtig noget - du kunne være alt fra møbelarkitekt til frisør... med mindre du bruger det lidt alternativt og kalder virksomheden f.eks. "Design by Linda Lopez", men selv da ville det nok være mere hensigtsmæssigt med f.eks. "Graphics by Linda Lopez"
At navnet er sejt, ville jeg bekymre mig mindre om, end om du kan hive de rette kundeprofiler ind i butikken... så jeg ville starte med at identificere kunderne, og først da begynde at finde ud af hvad jeg ville sige til dem - skal du alene sælge dig til bureauer ville det være mere end rigeligt at være "Freelancegrafiker Linda Lopez", skal du sælge dig billigt til små virksomheder ville du være "Grafikbutikken" eller "Pixelmageren", dyrt til store og du kunne være "Linda Lopez of Denmark", "Doodles Inc" eller et sted midt imellem med "iLinda" eller "sketch2finish"... udvikling af navnet er ikke så meget en "plopf!" magisk idé, som det er almindeligt slavearbejde... gå igennem alle de ord du kan komme på der har noget med sagen at gøre, vær ukritisk og saml sammen - det ville naturligvis så hverken være pink eller chilli, som jeg personligt synes ophæver hinanden, men find ord, slå synonymer op, løb igennem ordbogen, manipuler lidt med dem, sæt dem sammen på andre måder, og når du har rigeligt, så begynd at smid dem væk som du kan se er komplet ligegyldige, så kan du arbejde videre med det du har, og måske begynde at se noget koncept i nogle af navnene, blande ordene med grafik, og du vil bevæge dig i retning af en løsning... hvor du i starten af processen skal være ganske ukritisk, skal du naturligvis i slutningen af processen være det modsatte, du kan have en nok så fed idé, men hvis ikke den helt passer, så må den ud.