Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn - nogen der kan hjælpe? :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at skrive herinde - (efter jeg har kigget med på sidelinjen).

Jeg er igang med at starte freelance op, som mediegrafiker. ( alt indenfor grafik og design - både on og offline)

MEN - så var det jeg gerne ville have et fedt firmanavn - der hænger fast. Det må godt være lidt up to date :)

Og nej .. vil helst ikke bruge mit navn, da jeg ikke synes det klinger så fedt - der må godt være lidt "lir" med.

Tænkte lidt på pink chili,  - men selvfølgelig er det domæne taget ;)

Firmanavne jeg synes er fede indenfor min branche er f.eks.:

La familia, Rød Font

Nå men ...nogle forslag? :)

/Linda Lopez

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 00:42

Lopez er der ellers nok lige noget der ville hænge fast. da navnet jo allerede er noget vi kender

lopez design kan da næsten ikke være feddere

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:21

Jeg holder også på, at dit navn er så cool, så det næsten er en forbrydelse ikke at bruge det.

Hvad med:

GoLopez

Pelzo
Zelop
Ploez

Man kan simpelt hen gøre alt med det navn, og det bliver ved med at klinge fedt.

mvh Hans

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 15:46

Kan kun stemme i, du har bestemt et navn der skal med i firmanavnet.

Det løse fra ærmet:

Neutralt Lopezen

evt. Lope-zen - så er der lidt budistisk over det.

moderne: Los Lopez synes selv det lyder fedt Smile

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:31

Der er nu ikke noget galt med Linda Lopez, det har en fin rytme, er nemt at huske, det er skalérbart - kan bruges om virksomheden er stor eller lille - og klinger svagt eksotisk - så det skaber lidt nysgerrighed i sig selv.

Design ville jeg til gengæld undlade at bruge som beskrivende - det siger ikke rigtig noget - du kunne være alt fra møbelarkitekt til frisør... med mindre du bruger det lidt alternativt og kalder virksomheden f.eks. "Design by Linda Lopez", men selv da ville det nok være mere hensigtsmæssigt med f.eks. "Graphics by Linda Lopez"

At navnet er sejt, ville jeg bekymre mig mindre om, end om du kan hive de rette kundeprofiler ind i butikken... så jeg ville starte med at identificere kunderne, og først da begynde at finde ud af hvad jeg ville sige til dem - skal du alene sælge dig til bureauer ville det være mere end rigeligt at være "Freelancegrafiker Linda Lopez", skal du sælge dig billigt til små virksomheder ville du være "Grafikbutikken" eller "Pixelmageren", dyrt til store og du kunne være "Linda Lopez of Denmark", "Doodles Inc" eller et sted midt imellem med "iLinda" eller "sketch2finish"... udvikling af navnet er ikke så meget en "plopf!" magisk idé, som det er almindeligt slavearbejde... gå igennem alle de ord du kan komme på der har noget med sagen at gøre, vær ukritisk og saml sammen - det ville naturligvis så hverken være pink eller chilli, som jeg personligt synes ophæver hinanden, men find ord, slå synonymer op, løb igennem ordbogen, manipuler lidt med dem, sæt dem sammen på andre måder, og når du har rigeligt, så begynd at smid dem væk som du kan se er komplet ligegyldige, så kan du arbejde videre med det du har, og måske begynde at se noget koncept i nogle af navnene, blande ordene med grafik, og du vil bevæge dig i retning af en løsning... hvor du i starten af processen skal være ganske ukritisk, skal du naturligvis i slutningen af processen være det modsatte, du kan have en nok så fed idé, men hvis ikke den helt passer, så må den ud.

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Skrevet kl. 10:56

Tusind tak for svarene :)

Jeg landede lidt mellem det hele - valgte dog ikke at brande mit navn da folk nok skal huske det når man først taler med dem. ;)

Jeg var også inde over doodles - men tænkte det lå for tæt på dooleys, så valgte til sidst Pink Inc. - og som teaser..graphics & (design ..er usikker mht. ordet design da jeg synes det er lidt forbeholdt store designere). 

Logoet skal selvfølgelig være med en blækklat.. ( ordspil..Inc=Ink ).

Ville ønske jeg havde set dit indlæg for nogle dage siden, for synes faktisk ret godt om dem. :)

Men men men... tror også Pink Inc. er fint. :)

Mine kunder er indtil videre lidt en blandet landhandel - både mindre og større firmaer.

Og jeg tænker lidt..hvis folk kan lide mit arbejde...så kan de forhåbentligt bære over med mit firmanavn hvis de ikke kan lide det ;)

Eller.. det krydser jeg så fingre for de kan :)

/Linda

Tilmeldt 28. Jul 08
Skrevet kl. 11:19

Jamen, det var da så lidt.

Pink Inc.
- for a better image
- we build images
- imagination and hard work
- graphic design (uden 's &')
- en pink linie i din markedsføring
- tegner fremtiden
- the missing ink
- ... begynder at være for langt ude, må hellere stoppe her :o)

Ja, det ville jo være lidt svært, for et par dage siden, at se, hvad jeg skrev i dag :o) men Pink Inc. skulle ikke skræmme folk væk - det er trods alt dig, din service og det netværk du får opbygget der skal bære virksomheden - der er endnu ingen der bliver båret af navnet, omend mange bliver båret af det brand de har bygget over deres navn, men navnet i sig selv er mindre vigtigt, så længe det ikke direkte skubber kunderne væk :o) Så igen, Pink Inc. synes jeg er helt fint - held og lykke.

Søren

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Skrevet kl. 13:47

Tusind tak :)

Og jeg kan rigtigt godt lide dine forslag.. faktisk bedst the missing ink ha ha :D

Men måske..

Pink Inc.

- the missing link

Den kunne jo faktisk også godt gå :)

Tilmeldt 28. Jul 08
Skrevet kl. 19:49

Selv tak Linda Smile Jeg var lidt imponeret over at navnet ikke var i brug, så jeg lavede en hurtig googleting... og det er desværre meget brugt - såvel Pink Inc som Pink Ink, den sidste endda også på dansk, så det kan være du må tilbage på hesten.

Var jeg dig ville jeg holde fast i det site du har, lave det småt, gennemarbejdet og hudløst ærligt - jeg er ret sikker på at du får flere og bedre kunder på at holde fast i hvem du er og hvad du kan, end du gør på at prøve at være mere... der er et marked for næsten hvad som helst, og du er perfekt, den absolut bedste, til at være lige præcis dig.

Søren

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 00:12

Har følgende idéer;

Lopez&Lopez.

Lopez Media.

Media by lopez

God vind fremover Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)