Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra bibeskæftigelse til fuldtids - hvornår og hvordan ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et 3 år gammelt enkeltmandsfirma der tilbyder konsulentydelser. Der er tale om et fagområde, som er i sin spæde start, men jeg tror på, at det kun er et spørgsmål om tid, før det vinder frem. Sideløbende hermed har jeg et alm. fuldtidsjob.

Mit ønske er at kunne gøre bibeskæftigelsen til mit hovederhverv.

Pt. har jeg ikke nok kunder til at kunne leve af det. På den anden side, så ville jeg kunne få frigjort noget tid, ved ikke længere at have et alm. lønnet fuldtidsjob. Den ekstra tid kunne jeg udnytte til at skabe mere opmærksomhed omkring mit firma, og så vil jeg måske nok kunne skaffe flere kunder.

Jeg har ikke mulighed for de store økonomiske usikkerheder, da jeg både har familie og bolig, der er afhængig af en forholdsvis stabil indkomst. Derfor ved jeg heller ikke, om det ville give noget at smide penge efter reklame. Jeg er forholdsvis god til at få mediernes interesse, og er med jævne mellemrum i aviserne.

Ofte går jeg med en idé om, at når jeg på et tidspunkt har så mange kunder, at jeg må sige nej til nogle, så er tiden ved at være moden. Jeg kan bare ikke være sikker på, at den situation opstår. Jeg er i tvivl om, de manglende kunder skyldes, at jeg også har et fuldtidsjob at passe samtidigt. Det gør det ikke muligt at kaste lige så meget energi eftet det, som hvis jeg kun havde enkeltmandsfirmaet at koncentrere mig om.

Hvis der er andre som har været igennem de samme overvejelser, så vil jeg være glad, hvis I vil dele nogle af jeres erfaringer.

Tak.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 00:35

jeg tror ikke det rigitge tidspunkt kommer nogensinde, da jeg gjorde det, gjorde jeg det bare, pga. det ville jeg bare.

hvis du ikke stoler nok på dig selv eller dit produkt/firma til bare at gøre det, får du svært ved at overbevise andre om det, også famlien,

derved vil du opleve din egen manglende tro gennem andre deri også kunder. du bliver båret i øjeblikket af din frygt for det ikke kan lade sig gøre, derfor gør du selvfølgelig heller ikke noget, når det vender til en anden succes følelse, så vil du gøre det,

men ja det andet ville være nemmere hvis kunderne bare var der, så man var fri for at tænke over noget ...meeen sådan går det ikke altid

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:27

Hvis man skal argumentere lidt rationelt, er det rigtige tidspunkt forpasset - men måske ikke helt.

Der er stadig en stor mangel på arbejdskraft, så risikoen er lille lige nu.
Du kunne kvitte det faste job og melde dig i et vikarbureau - måske med noget ufaglært om natten - det kan godt give en ikke uanstændig løn (især, hvis dit nuværende job er i det offentlige). Bliv f.eks. handicaphjælper med 24 timers vagter. Så får du fyret en arbejdsuge af på to dage og har stadig 5 til dig selv. Når kunderne kommer ilende, kan du droppe den ene vagt, og når dit firmaskema er fuldt, kan du droppe den anden.

I takt med at de økonomisk vanskeligere tider bider sig fast, bliver risikoen ved ovenstående større, men der er lang tid til alle de jobs, som ingen gider have, er besat.

mvh Hans

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:20

Hvis du skal have firmaet til at vokse, skal du i hvert fald reklamere for det du kan - og måske er der nogen her på Amino, som kan bruge dine ydelser? Så en start er væk med anonymiteten, så du kan findes på det du laver :)

Sæt dig ned og lav et budget - detaljeret og regn ud hvor mange kunder du skal have for at kunne leve af det/hvad prisen skal være for at du ikke løber livet af dig. Lav en beskrivelse af hvor du kan finde dine kunder og hvad det er der gør at de efterspørger dine ydelser - og beregn hvor meget tid du skal bruge på at finde de kunder du skal leve af.

Det kan hjælpe dig videre fordi det kan give et økonomisk beregnet hint om hvornår du skal tage skridtet fuldt ud.

Held og lykke

:) Mette

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 21:01

Hej Mathias

I mine øjne sidder du i en ønske position. Du har en virksomhed hvor du får god omtale og har kunder som køber dit produkt. Hvis du ikke skal gå fulltime nu, hvornår skal du så gøre det? Jeg kan selvfølgelig godt følge dine overvejelser, har selv været igennem nøjagtig det samme og jeg har selv familie, hus osv. men du må tage en kold tyrker, lukke øjnene og hoppe ud i det, jeg tror ikke på en blid overgang - det er min personlige efaring, men vi er jo alle forskellige :-) Som du selv er inde på føler du at du måske bruger energi på et job som fjerner fokus og energi fra dit eget projekt, tænk hvis du brugte 37 timer om ugen på dit firma, hvor meget mere kunne du så ikke omsætte for, skabe omtale osv.!?

Så efter min mening, læg en plan og et budget, få familiens opbakning, sig dit job op og spring ud i det og lev livet - at gå med livrem og seler er ikke for iværksættere :-)

Held og lykke

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)