Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordania leasing

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er,

Jeg ved slet ikke om det er korrekt at placerer et sådan indlæg her på sitet, men gør det alligevel, så må det bliver fjernet hvis det er tilfældet.

Jeg har normalt altid været foretaler for, at man under opstart af virksomhed, skulle lease evt. firmabiler.
Dette for at sikre, at man f.eks. ikke binder kapital/belaster sin likviditet på samme måde.

MEN - igår, fredag, fik jeg simpelthen et chock af dimensioner. Vi fik en (ca.) opgørelse på hvor meget vi skal betale NORDANIA LEASING efter at have returneret vores 4 biler.... 2 af dem, har vi endda købt fri!
Regningen lød: 400.000,00 DKK!!

Hvad sker der lige!!
Det skal siges at vi har brug NORDANIA i ca. 6 år, og har indtil for ca. 1 år siden været yderst tilfredse!
Faktisk præcist for et år siden, gik samarbejdet lidt af sporet, da de glemte at sende nogle kontrakter til os, og siden dengang har det haltet.
Men fra at halte til at få en "smæk" på 400.000,00 DKK er fuldstændigt sindsygt.

Hvad jeg egentlig vil nå frem til, er at kære iværksættetere, forretningsdrivende, selvstændige (osv.).
Tænk jer om når I leaser - det kan have nogle helt andre omk. end man regner med....

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:23

Derfor kan det stadig være en rigtig god ide at lease i stedet for at købe for ikke at binde likviditet. MEN MEN MEN så skal man jo altid læse, hvad man skriver under på og sætte sig ind i, hvordan man kommer ud af sin kontrakt og hvad det koster på forskellige tidspunkter - ikke kun leasing, men generelt for de kontrakter, man indgår. Det er jo gammelkendt viden.

Hilsen Jakob 

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:00

Hej Jakob,
er helt enig - netop point; Nu ligger landet bare sådan; At kontrakten som sådan er ok udformet, men at der er kommet nogle "gebyr" som de kalder, oven i det hele.

Og vi leaser stadigt - har ladet mig fortælle af en "leasing" advokat, at det ikke er ukendt at NORDANIA gør dette når man ønsker at stoppe samarbejdet med dem

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:15

Tja, hvis gebyrerne er omtalt i kontrakten, så er der jo ikke meget at komme efter og så kender man jo betingelserne. Hvis gebyrerne er kommet til efter kontrakten og der ikke er taget højde for at gebyrerne i kontrakten, så er de ikke gældende uden dit samtykke. Men jeg vil tro, at de er med i kontrakten - ellers kommer der en farlig ballade i pressen og du vil ende med ikke at betale gebyrerne.

Men selvfølgelig er det da ærgerlige penge, når man ikke rigtig får noget for dem. Jeg har ikke forhandlet leasingkontrakter, så jeg ved ikke, hvordan leasingselskaber er at forhandle med. Men det er jo en forretning og hvorfor skulle det ikke være muligt at få en aftale hjem, der er til begges fordel - også når kontrakten ophæves. Det er sikkert et spørgsmål om kontraktens værdi.

Det er et emne, jeg ikke synes, at man ser diskuteret på Amino så ofte - måske er det bare mig, der ikke lige har fulgt med. Men leasing er jo netop et udemærket alternativ til store økonomiske bindinger i produktionsmaskiner og andet. Selvfølgelig er det dyrere på den lange bane, men der er flere, der kan foretage en justering af deres startbudgetter og lånebehov - specielt i disse bankkrisetider.

Hilsen Jakob

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:25

Umiddelbart kan vi ikke finde det nogle steder!
vi har nu sat vores advokat igang med at set om det skulle stå nogle steder - vi kan i hvertfald ikke finde det!

men som tidl. vil jeg stadig anbefale leasing; Men når jeg f.eks. ser den kontrakt vi har indgået med det nye selskab, kontra den vi indgik med Nordania, kan jeg godt se en VERDEN til forskel.

Men sådan bliver man jo så meget klogere.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:45

Hvor er du egentlig meget lidt informativ Big Smile

Du skriver intet om hvad det er for gebyrer og hvorfor de opkræves. Ej heller, hvorfor den nye kontrakt er bedre.....og hvem er det egentlig du har lavet kontrakt med???????

Man skulle næsten tro at det var verdens bedste idé du skulle fortælle om.......................uden at sige noget Wink

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 16:53

:-)

Jamen, ok - et af problemerne som vi bl.a. har haft med Nordania, vedrører at Bilerne er "færdige" (kontraktmæssigt) og så skal sælges.
vi har fået tilbudt bedre priser end Nordania, (meget bedre priser) alligevel, har vi fået beskeden at de selv ønsker at sælge dem.
Dette pådrager os direkte et tab - hvilket jeg (uanset hvor objektiv eller åben jeg er) ikke på nogen måde kan se er i orden.
Dette er bl.a. et af problemstillingerne.

Den nye kontrakt vi har fået lavet, er bedre, set i forhold til at der er tale om en leasingaftale, hvortil det er os fuldstændigt uvedkommendt hvad bilerne er værd når vi er færdige.
Og ja, det er vores egen fejl at vi IKKE har været opmærksom på, at NORDANIA forbeholder sig retten til førnævnte med blot at sælge bilerne til en pris de selv kan vælge.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 16:57

Ok, så giver det lidt mere mening. Hvem har I så skrevet kontrakt med i stedet?

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 17:04

Vi har indgået en aftale med Toyota - Vores "lokale" forhandler som har 5 afd. har et leasingfirma kaldet Momentum Leasing, hvor vi har valgt at kører det hele igennem.
Priserne er fornuftige & det er serviceaftalerne også.

Endvidere giver det, for mig, en tryghed ved at vi kan se dem "lige i øjene" ved problemer o.lign.
NORDANIA har f.eks. slet ikke været til at få i tale - har ringet & e-mail til dem adskillige gange (læs igennem flere mdr.) før der endelig var reaktion fra deres side.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 17:16

Jamen så siger jeg tak for info...............det er jo den slags der kan få folk til at holde sig væk ;o)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)