Hvis vi kigger på SEO er det optimalt, hvis siden hostes lokalt. Dvs. at .de skal hostes i Tyskland, .fr i Frankrig osv.
Hej Martin!
Ok - nu er det ikke mig der står for den del, men hvordan kan det vær at det hjælper på SEO optimeringen?
Kender du nogen hosting firma'er i tyskland og england som du kan anbefale?
Søgemaskinerne - Google især - er gode til at levere resultater, der er relevante i forhold til søgerens geografiske placering. Derfor kan en resultatside på Google variere meget fra ét land til et andet. De finder ud af, hvilke(t) land(e) en hjemmeside er relevant for ud fra forskellige faktorer - f.eks. IP-adressen på webserveren. Det er ikke altafgørende, men mange bække små...
Nej, jeg tør ikke umiddelbart anbefale nogle hosting-firmaer i Tyskland og England, da jeg hovedsageligt arbejder i DK og USA. I Danmark bruger jeg i høj grad Unoeuro, og hvis man søger et webhotel over middel, er UE supergodt i forhold til prisen. Hvis jeg var dig, ville jeg undersøge om netop deres tyske og engelske webhoteller hostes fysisk i disse lande, og hvis de gør, så købe der.
1) Martin du nævner at det er en god idé at få hostet et .de domæne i tyskland etc. Men... jeg var da under det indtryk at det ikke er noget problem at hoste et hvilket som helst domæne i alle lande??
2) Efter hvad jeg har læst mig til, så er en anden væsentlig grund til at hoste udenlandske domæner i deres respektive lande, at forbindelsen til det vil være hurtigere..... At der altså er forskel på hvor hurtigt et dansk site loader hvis man sidder i Danmark kontra Usa... Det i sig selv burde være motivation nok til at hoste på samtilge eksportmarkeder.
Det er nærmest ligegyldigt om du hostes i DK, SE eller DE for en dansk side.
De primærer faktorer er indholds sproget og serverens fysiske placering har utrolig ringe betydning for indexeringen i søgemaskinerne.
Ja det er da en faktor - men at tro at google har kæmpe datacentre i samtlige lande i verden der kun servicere de respektive lande er nok at forregne sig en hel del.
I forhold til loadtider så er der på 100mbps + fiber niveau vel i omegnen af en 8ms til forskel på om et website hostes i et hvilket som helst af de europæiske lande i nærheden af DK - Det er langt mere betydningsfuldt hvor meget læs der er på serverne og om de har ressource nok til at trække ens website selv i peak perioder - Det kan nemlig betyde langt langt mere end 8ms.
Det eneste sted hvor geografien kan spille ind er nok på tværs af kontinenter - men fra Sverige til Danmark eller til Tyskland er det nok hip som hap i forhold til SEO.
Hvis du arbejder med oscommerce i standard versionen så skal du finde en host der synes det er iorden at hoste usikkert software med register globals on... det er nok ikke noget du skal regne med at finde i DK.
Det er nærmest ligegyldigt om du hostes i DK, SE eller DE for en dansk side.
De primærer faktorer er indholds sproget og serverens fysiske placering har utrolig ringe betydning for indexeringen i søgemaskinerne.
Ja det er da en faktor - men at tro at google har kæmpe datacentre i samtlige lande i verden der kun servicere de respektive lande er nok at forregne sig en hel del.
I forhold til loadtider så er der på 100mbps + fiber niveau vel i omegnen af en 8ms til forskel på om et website hostes i et hvilket som helst af de europæiske lande i nærheden af DK - Det er langt mere betydningsfuldt hvor meget læs der er på serverne og om de har ressource nok til at trække ens website selv i peak perioder - Det kan nemlig betyde langt langt mere end 8ms.
Det eneste sted hvor geografien kan spille ind er nok på tværs af kontinenter - men fra Sverige til Danmark eller til Tyskland er det nok hip som hap i forhold til SEO.
Hvis du arbejder med oscommerce i standard versionen så skal du finde en host der synes det er iorden at hoste usikkert software med register globals on... det er nok ikke noget du skal regne med at finde i DK.
Hey Ronni, tak for dit svar
Hvad mener du med register globals? jeg finder lige ud af om det er en standard version, hvilket jeg ikke tror det er.
Så du mener ikke det er nødvendigt at huske sitet både i danmark og tyskland? men når vi snakker england, så skal den hostes derovre ikke?