Hej med jer, Jeg er så småt i gang med at skulle ændre lidt på teksterne på min shop: www.greenen.dk, således at overskrifter på hver side står i h1 tags og har også hørt en lille fugl synge om at tekster gene skulle stå i description tags. Nu er mit lille problem så at jeg er lidt i tvivl om hvorledes jeg reelt laver disse tags for at de står/virker rigtigt. H1 tag er jeg næsten klar over, men jeg skal have en slags "begrænser" på så det ikke går ud over designet. H1 gør jo teksten MEGET stor.. Er der nogen der kan hjælpe her? (shoppen er lavet på en Dandomain shop forresten.) Og description tags ville jeg så også gerne vide hvordan jeg skriver for at gøre det helt rigtigt.
|
Det primære formål med description tags er at skrive nogle gode stumper tekst, der trækker folk ind fra søgemaskinerne. Google bruger i mange tilfælde teksten fra dit description tag som "brødteksten" i søgeresultaterne.
Teksten skal være relevant for indholdet på selve siden, da folk ellers bare vil forsvinde igen.
Samtidig bør de relevante nøgleord fra description tag også være på siden. Hvis der er korrelation mellem søgeordet og ordene i description-teksten, er der nemlig større sandsynlighed for, at description-teksten bliver brugt frem for en stump tekst fra selve siden.
Description taget skal desuden være unikt for hver side og ikke fylde mere end 160 tegn, så hele teksten kommer med.
Du kan evt. læse en artikel om Googles eget bud på en god description tekst og noget mere fra Google om samme emne her.
Mht. tekststørrelsen ved brug af H1-tags, så kan du ændre denne i dit css style sheet.