Jeg åbnede sidst i juli 08 shoppen. Gik straks i gang med at lave et støtteprojekt for det Færøske Kræftens Bekæmpelse, hvor jeg det næste år betaler 5 kr. til dem for hver modtaget ordre i shoppen, plus jeg sælger deres grønne gummiarmbånd i shoppen, og salget af disse vil ubeskåret blive givet videre til dem.
Dette syntes det færøske nationale radio var så spændende at de lavede en udsendelse, som handlede om mænd og forfængelighed osv. Jeg var i radionen i ca. 20 min og snakkede løs om shoppen og projektet, så det er en super ting jeg lige ville dele med Jer.
I skal være mere end velkomne at købe disse grønne gummiarmbånd som koster 20 kr. stk., samt 20 kr. fragt til dk uanset mængde. Hvis dette har din interesse vil jeg bede dig om at sende mig en email, så kan du overføre beløbet på min konto, og jeg sender dig det antal du ønsker.
Ja det lyder lidt sjovt, men min del af det var at fortælle om projektet i forhold til min webshop. Så kom vi ind på hvorfor jeg havde startet denne webshop og om jeg var forfængelig etc. De havde osse en sms spørgsmål kørende i de to timer udsendelsen varede, og spørgsmålet var, om hvor grænsen går for mænd forfængelighed. Nej det var rigtig godt og har allerede fået god respond fra folk.
Jeg kan sige, at der har været 1200% flere besøgende på sitet i går, så man må sige, at opmærksomheden har været mega good. Jeg har også fået nogle rigtige gode orderer, og forventer der vil komme endnu mere, så alt i alt super.
1200% flere besøgende, det kan vel godt kaldes en målbar effekt!
Du har formentlig også taget et rigtig stort skridt fremad i branding-henseende med så lang omtale i radioen.
Har du overvejet at følge op med et forsøg på at få noget avisomtale også? Det må være markant nemmere nu, når du kan henvise til, at du har været i radioen. Prøv at finde på en lidt anderledes eller uddybende vinkel på temaet fra radioprogrammet og hiv fat i nogle skrivende journalister.