Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ApS med partner + Holding

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Super godt site her, har siddet og suttet viden de sidste par timerSmile

Nuvel, et par måske simple spørgsmål til jer:

Jeg påtænker at starte en ny virksomhed der som det primære vil tilbyde remote-backup til private og virksomheder.
Nu tænker I så "Dem findes der mange af allerede" - og ja, det er korrekt.
Min force er så, at jeg i forvejen har en forholdsvis stor kunde gruppe fra et personligt ejet selskab, som jeg kan sælge dette produkt til. Samtidigt er der lokalt i mit område ingen der tilbyder remote-backup.

En af mine kollegaer vil evt. gerne gå sammen med mig i mit nye ApS, og altså indskyde ½-delen af kapitalen.
Jeg har dog tænkt på at ville oprette et holding, men - hvad med min kollega der måske indskyder ½-delen i driftselskabet?
Skal han tilgodeses ift. Holding selskabet, eller kan jeg bare få lavet et holding til min ½-del af driften?

Håber nogen kan give input på ovenstående, og der kommer sikkert flere spørgsmålWink

/Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 18:10

Hej Peter,

Indså lige, at mit indlæg manglede noget...

Ideen til firmaet med ApS og holding er sådan set noget jeg har gået med i længere tid, og tænkt at skulle i gang med selv.
Min kollega har så i mandags vist interesse for projektet, og jeg så det som en mulighed for at halvere mine omkostninger til stiftelsen osv.

Men den ide med holding falder måske så til jorden med en sådan konstellation?

/Jørgen

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:28

Hej Jørgen

Har sendt dig en PB.

Vh Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02

Hej Peter-Advokat!

Hvorfor sender du en PB?

Må andre Aminoer ikke nyde godt af din evt. viden?

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:10

Hej Peter - Revisor

Det kan du tro, at de må...

Men det kunne jo være, at jeg være, at jeg sendte en PB, fordi at jeg vurderede, at det ikke havde almen interesse eller var for specifikt til, at det skulle i et offentligt forum...det er vel valgfrit, selvom det betyder, at det går din næse forbi...:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18

Hej!

Jeg er så ikke enig med dig....jeg sender også PB...men kun, når der skal aftales priser mv. som ikke skal ud i Forummet.

Jeg har lagt mærke til, at du gør det meget ofte i forbindelse med spørgsmål, og det synes jeg ikke er fair.

O.K. det er så bare min mening.

Jeg mener så ikke at spørgsmålet er så specifict, og jeg kunne da godt svare, men det er det jo ingen grund til, når du prøver at

køre et oneman-show uden om Amino

Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 10:27

Rolig nu...

Peter-Advokat har givet mig nogle gode input på PB, og om Peter-Advokat vælge at kontakte mig på PB er vel hans afgørelse.
Der er såmænd ikke noget hemmeligt i den korrespondance jeg har haft med Peter-Advokat, så hvis det skal være, tror jeg heller ikke Peter-Advokat har noget imod, at jeg paster dem herind.

Men Peter-Revisor :), hvis du har gode input til tråden tager jeg da også gerne imod dem!

/Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32

Hej Jørgen!

Jeg er skam rolig.

Mener bare, at hvorfor kan Amino brugere ikke nyde godt af evt. guldkorn.

Selvfølgelig Peter-Advokat bestemmer da selv.....personligt ville jeg så bare ikke gøre sådan. *S*

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)