Det er allerede nævnt, at modtagerne på forhånd skal have tilmeldt sig din mailingliste, men det skal også have stået klokkeklart i tilmeldingsfasen, at de vil modtage tilbud fra alskens firmaer som en del af pakken. Står det ikke helt klart, kan du risikere at overtræde spam-reglerne ved at udsende reklame for andre virksomheder.
Ja, det er klart, at hvis modtagerne ikke har accepteret at modtage reklamemails, så er der ikke noget grundlag for forretningen. Den faktor har jeg overvejet...
jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvem det er du vil have skal betale?
Det er de virksomheder, som sender reklamer afsted, der skal betale. I hver enkelt reklamemail vil der så stå, hvor meget den pågældende virksomhed har doneret, så det er gennemskueligt for modtageren.
Hvis jeg troede på idéen ville jeg måske tilmelde en crap email addresse som støtteforanstaltning. Af samme grund ville jeg aldrig - som virksomhed - sende reklamer ud af denne vej.
Dette er der taget højde for. Jeg forestiller mig, at man en gang om året skal bekræfte, at mail-adressen stadig er aktiv.
Overordnet set mener jeg, at mange virksomheder føler sig begrænset i deres markedsføring, fordi mails til private netop er spam, men med denne ordning har de mulighed for at nå nogle private forbrugere, som de ellers ikke ville have nået samtidig med, at de kan vise sig fra deres etiske side.