Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en god idé - og hvad skal navnet være?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg går og tumler lidt med en idé, som jeg selv finder meget god.

Kort sagt går idéen ud på at give danske virksomheder adgang til at sende reklamemails ud til private mennesker mod at donere penge til velgørende formål (heraf går en del af donationerne til min virksomheds omsætning).
For virksomhederne giver dette mulighed for at vise sin etiske side samtidig med, at man når ud til mange kunder med sine reklamer.
For modtagerne af reklamerne betyder dette, at man gratis bidrager til godtgørende formål, og modtager en masse gode tilbud. Jo flere der er tilmeldt, jo mere attraktivt bliver det naturligvis for virksomhederne.

Dette er den korte version - blot for at høre om I mener der er grundlag for den slags i Danmark?

Endvidere - hvad kan et godt navn være? Her lægger jeg vægt på, at det kan benyttes som domænenavn, hvilket betyder at det skal være nogenlunde kort og uden æ, ø og å.

Ser frem til at høre fra jer.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Husk at private modtagere skal have sagt JA til at modtage emails, ellers er det SPAM.

Bortset fra det så findes der allerede et firma som tilbyder nogenlunde det samme (En god sag, hedder det vist).

Mvh.

www.ditbrugtmarked.dk

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du, som det allerede er nævnt, være rigtig opmærksom på opbygningen af sådan en mailingliste, hvis du ikke overtræde reglerne for spam.

Det er allerede nævnt, at modtagerne på forhånd skal have tilmeldt sig din mailingliste, men det skal også have stået klokkeklart i tilmeldingsfasen, at de vil modtage tilbud fra alskens firmaer som en del af pakken. Står det ikke helt klart, kan du risikere at overtræde spam-reglerne ved at udsende reklame for andre virksomheder.

Jeg ville hive fat i forbrugerrådet og/eller en god advokat på forhånd for at få helt styr på, hvordan tilmeldingen og opbygningen af listen skulle håndteres korrekt.

Om der så er grundlag for et sådan koncept, det er et godt spørgsmål. Jeg tror, at der skal arbejdes rigtig hårdt for at få tilmeldt nok mennesker til listen. Der skal en stor liste til, før den er interessant at reklamere på for virksomheder.

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvem det er du vil have skal betale?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville have det meget dårligt med at give penge til "en god sag" og så se at "den gode sag" bl.a. er et reklame / formidlingsselskab...

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

m_bold:
Dette er den korte version - blot for at høre om I mener der er grundlag for den slags i Danmark?

Jeg ville aldrig tilmelde mig som reel modtager. Hvis jeg troede på idéen ville jeg måske tilmelde en crap email addresse som støtteforanstaltning. Af samme grund ville jeg aldrig - som virksomhed - sende reklamer ud af denne vej. Dermed ikke sagt, at der ikke _kan_ tjenes penge, men ville du selv markedsføre dine egne produkter af den vej?

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:
Af samme grund ville jeg aldrig - som virksomhed - sende reklamer ud af denne vej.

Jeg tænker præcis det samme.
Der skal et ekstra twist til for at det er interessant at reklamere dér.
Man kunne selvfølgelig sige, at en Røde Kors-tilhænger bliver glad for min reklame, fordi jeg har støttet Røde Kors - men køber han noget?

mvh Hans

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:
Det er allerede nævnt, at modtagerne på forhånd skal have tilmeldt sig din mailingliste, men det skal også have stået klokkeklart i tilmeldingsfasen, at de vil modtage tilbud fra alskens firmaer som en del af pakken. Står det ikke helt klart, kan du risikere at overtræde spam-reglerne ved at udsende reklame for andre virksomheder.

Ja, det er klart, at hvis modtagerne ikke har accepteret at modtage reklamemails, så er der ikke noget grundlag for forretningen. Den faktor har jeg overvejet...

jannekristensen:
jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvem det er du vil have skal betale?

Det er de virksomheder, som sender reklamer afsted, der skal betale. I hver enkelt reklamemail vil der så stå, hvor meget den pågældende virksomhed har doneret, så det er gennemskueligt for modtageren.

udvikler:
Hvis jeg troede på idéen ville jeg måske tilmelde en crap email addresse som støtteforanstaltning. Af samme grund ville jeg aldrig - som virksomhed - sende reklamer ud af denne vej.

Dette er der taget højde for. Jeg forestiller mig, at man en gang om året skal bekræfte, at mail-adressen stadig er aktiv.

 

Overordnet set mener jeg, at mange virksomheder føler sig begrænset i deres markedsføring, fordi mails til private netop er spam, men med denne ordning har de mulighed for at nå nogle private forbrugere, som de ellers ikke ville have nået samtidig med, at de kan vise sig fra deres etiske side.

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle opfindsomme mennesker, som kan komme på et godt navn til sådan en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)